This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej allesammen 🙂

Den 4. marts rejser min veninde og jeg 4 mdr til Asien! Vi har planlagt turen selv, eller det vil sige at vi faktisk mangler at planlægge en del, og derfor har jeg lige et par spørgsmål. Vi flyver til New Dehli hvor vi lander mandag den 5 marts. Vi kunne rigtig godt tænke os at opleve farvefestivalen/Holi, men vi har meget svært ved at finde oplysninger om traditionen. Foregår den i hele Indien, eller kun nogle steder? og ville vi kunne nå at opleve den i New Dehli?

Vi har ca. 4-5 uger i Indien, men vi er i tvivl om hvordan vi skal bruge dem. Vores plan har hele tiden været at blive i det nordlige Indien, men er der nogle som vil anbefale også at tage til det sydlige Indien, elller har ideer til en rute, eller steder vi bare MÅ se? (ved godt der har været mange indlæg lignende, har også prøvet at hente lidt inspiration der)

Efter vores tid i Indien skal vi til Nepal hvor vi gerne vil trekke. Vi er meget interesseret i andres erfaringer!! Kan man vente med at bestille noget til man står dernede? eller er det bedst at gøre hjemmefra? og hvad skal man have med af udstyr? Tænker på om det bliver koldt osv, og om der er mulighed for at vælge ture hvor man lejer “det hele” med?

Derefter går turen til Thailand, Vietnam, Cambodja og til sidst en uges tid på Bali! Er der nogle som kan anbefale nogle gode hostels? Især i New Dehli, hvor vi lander kl 4 om natten..

Håber i har lyst til at komme med jeres erfaringer..

Mange hilsner Tilde 🙂

Anonym Thaysen

Hej

Vil anbefale jer at finde et hotel/hostel omkring Connaught Place i Delhi. Området ligger centralt i Delhi, og består af en masse ringveje med en ganske fin grøn park i midten. Her ligger masser af billig overnatnings muligheder!

I kan også vælge overnatning i Old Delhi, som formentlig er lidt billigere, men vil fraråde jer dette hvis det er jeres første stop i Indien. Alt det værste Indien har at byde på, får i kastet i hovedet med 120 km/t i Old Delhi, besøg hellere bydelen på en tur i dagstimerne.

Ud over Old Delhi så husk at besøg India Gate i Delhi, hvis I er lidt friske kan I gå dertil fra Connaught Place..

God tur!

Anonym LisbethFriis

Hej
    Så vidt jeg kan læse mig frem til starter Holi festivallen i 2012 den 8. marts! Læs evt. mere her: http://www.holifestival.org/

Med hensyn til trekking i Nepal, kan man godt vente med at arangere det til man er der. Men det er midt i sæsonen, så måske kan I ikke komme afsted lige på den dag I gerne vil.

I kan også kontakte et nepalesisk trekking firma hjemmefra og forhøre jer om priser m.m., men det forudsætter selvfølgelig, at I ved hvilket trek I gerne vil på.

Der er tusindevis af trekkingbureauer i Kathmandu og mange guider som arbejder direkte fra gaden. Nogle er autoriserede og andre er ikke. Nogle er smadderdygtige og seriøse med deres arbejde og andre er det ikke. Jeg kan ikke give nogen gode råd til, hvordan man skelner mellem de gode og de dårlige (før man står med problemet).

Vi har været heldige og mødte for mange år siden en super god guide, som har startet sit eget trekkingfirma. Han er autoriseret og I kan regne med, at han lever op til jeres forventninger. Han plejer, at invitere sine gæster med hjem ti mad m.m., så hvis I er interesseret i oplevelser, hvor I kommer bag turistfacaden, så er han et godt bud. Hvis I er interesserede, vil jeg gerne sende hans mailadresse til jer!

Der er varmt i Nepal i april, men der bliver selvfølgeligt koldt jo højere op i bjergene man kommer. I har ikke brug for specielt udstyr, men et par gode vandrestøvler/-sko er gode at have i bjergene.

Min typiske påklædning fra morgenstunden på et trek ville være: alm. undertøj, evt også termoundertøj, bukser der kan lynes af til halv længde, T-shirt, lang ærmet trøje, evt. fleecetrøje, evt. vind/vandtæt jakke, solbriller, kasket/hue (hvis der er koldt), handsker/vanter (hvis der er koldt) vandrestøvler.
    I min dagtursrygsæk har jeg: toiletpapir, solcreme og vand.
    Efterhånden som temperaturen stiger, tager jeg tøj af og lægger i rygsækken. Og sidst på dagen, når temperaturen falder, tager jeg det på igen.

Afhængig af hvilket trek I vælger, kan I have brug for soveposer. Men dem kan man leje i Kathmandu til næsten ingen penge. I kan sagtens få trekking bureauet til at hjælpe med det!

Venlig hilsen

Lisbeth

Anonym guest

Som Lisbeth skriver er der massere af trekkingbureauer, hvor I kan book trekking tur i både Kathmandu og Pokhare. Jeg var der i oktober – og kom afsted på Poon Hill Trek dagen efter vi bestilte turen selvom det var turist sæson. Det kan være svært at vælge mellem trekkingbureauer, da de simpelthen er over alt.. Vi faldt tilfældigt over et i Pohkara – og det var det bedste valg på hele Nepal turen. Jeg ved ikke, hvilken trek I har tænkt på, men husk, at der er massere af bureauer i Pokhara – det har Lonely Planet glemt at nævne selvom mange treks starter derfra! Man kan altid gå rundt og tale med lidt forskellige steder – synes hurtigt man findet ud af om de har styr på tingene eller om de bare vil tjene penge.
    Det kommer selvfølgelig an på hvilket trek i skal på, men ofte kan man låne ekstra udstyr, hvor man bestiller turen.. Vi lånte både taske, sovepose, vandrestave, osv uden ekstra betaling. Jeg fortryd, at jeg ikke havde en sovepose med.. Tæpperne er ikke altid lige lækre, og jeg frøs helt vildt om natten (gør jeg dog også hjemme). I burde i hvert fald have en lagenpose med.

Anonym Anonym

Mange tak for jeres svar, som jeg fik rigtig meget ud af. Det er altid skønt at få input fra andre. Lisbeth, jeg er meget interesseret i mailadresse til den kontakt du har i Nepal 🙂

Vh Tilde

Anonym LisbethFriis

Hej Tilde.
    Han hedder Kal Bahadur Tamang og bliver kaldt Kalu. Trekkingbureauet hedder Nepal Azimuth Treks (www.nepalqzimuthtreks.com). Du kan skrive til ham på engelsk på:
    nattreks@gmail.com

Hvis du har spørgsmål og tænker jeg måske kan svare, er du velkommen til at kontakte mig.

Jeg håber det bliver en rigtig god tur.

VH
    Lisbeth

Anonym Anonym

Tusind tak Lisbeth. Det er en stor hjælp at høre andres erfaringer. Jeg prøver at skrive en mail til ham!!

Vh Tilde

Anonym Anonym

Tusind tak Lisbeth. Det er en stor hjælp at høre andres erfaringer. Jeg prøver at skrive en mail til ham!!

Vh Tilde

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account