This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Mange spørgsmål, jeg svarer på ét af dem:

I skal have Hep A og rabies vaccinationerne cirka én måned, før I tager afsted.

Hvis I har tænkt jer at dyrke sex med lokalbefolkningen (ja, det var lægens ord), så skal I også have hep B vaccinationen 🙂

Det er ikke billigt. Selve vaccinationerne koster vel 450 kroner pr. styk, og så tager lægen vel 150 kroner for selve konsultationen.

Anonym Nina

Ville også blive vaccineret for japansk hjernehindebetændelse tror jeg det hedder. Men tjeck seruminstituttets hjemmeside 🙂

Jeg ville tage lidt mere end et par nætter i Bangkok, da det efter min mening er et supersted. Afhængig af hvornår på dagen (og ugen) man ankommer, er det ikke nødvendigt at bestille hostel her. Mit råd er at tage til backpackerstreet, (Khao San Road) men hvis man bor i sidegaderne er det meget billigere, og ligeså godt.

Havde selv kun Visa med derned og det var fino, havde ik brug for dollars eller noget af den slags, men nogle tager det med alligevel.

god tur:)

Anonym kondi

Hejsa.

– Ja man kan få lavet visum til Cambodia i Saigon. Det er nemmere end ved grænseovergangen.

– danske statsborgere får 14 dages visum ved indrejse i vietnam. skal i bruge mere skal i bestille det hjemmefra eller i bangkok.

– Airasia har billige billetter fra Phnom Penh til Bangkok så det ville jeg vælge fremfor busturen.

Anonym kondi

– Hvis i vil til Phi Phi øerne ville jeg flyve med Airasia fra Bangkok til Phuket. De billetter koster ned til 300,- Og man kan sejle fra Phuket. Så slipper i også for den lange bustur derned.

– OBS!!!! Hvis i skal købe flybilletterne mens i er dernede så er det vigtigt at i har jeres sikkerhedsnøgle med (den i bruge til betaling over jeres internetbank) hvis i ikke har den med så kan i ikke gennemfører betalingen med jeres kreditkort over nettet. Så det er vigtigt at i enten køber flybilletterne hjemmefra eller husker denne. (det er e-ticket)

– Hver gang i rejser ind i thailand får i 30 nye dage. så der behøver i ikke noget ekstra visum.

Anonym kondi

– Hvis i vil til koh phang nang kan i tage en bus fra phuket til suratthani. Her kan i sejle med båd til koh samui og så videre derfra til koh phang nang. Det er rigtig nemt og tager ikke mere end ½ dags tid fra Phuket til i er fremme. Denne billet kan købes alle steder på phuket i de små lokale rejsebutikker.

– I behøver ikke bestille hostels hverken i thailand eller vietnam. i kan altid finde noget.

– gennem vietnam kan i købe en busbillet fra hanoi som går hele vejen ned til saigon. (god turistbus) den koster ca. 30 us dollars. og så kan i stoppe i alle de byer som i har nævnt ovenfor. Jeg tog selv turen og bruge små 20 dage i vietnam.

– personligt kan jeg bedre lide thailand så der vil jeg bruge mest tid.

– tag jeres kreditkort med og så nogle få dollars. overalt i thailand kan i hæve. det er faktisk kun i vietnam det er lidt sværere. så jeg ville kun medbringe dollars til opholdet i vietnam (kursen på valuta er også bedre hvis man hæve dem med sit kort)

Jeg har selv været i thailand flere gange og i vietnam så hvis i vil hører yderligere eller har flere spørgsmål er i velkomne til at skrive på min mail andreas_ruk@hotmail.com

Anonym kondi

hej undskyld forvirringen med at det er delt op. men den kunne ikke ligges ind som en lang tekst

Anonym Supermorten

Hej

Vi er 2 fyre der til sommer rejser på 6 ugers oplevelse til Asien. Vi har bestilt Billetter fra KBH – Bangkok 22. juli – 31. august

Vi regner med at tage et par overnatninger i Bangkok for derefter at flyve til Hanoi i Vietnam. Er det billigste ikke at bestille flybilletter igennem Airasia? Og ved i om man skal bestille en retur billet? Vi vil gerne rejse hele vejen ned igennem Vietnam til Saigon. Har i nogle gode forslag til steder vi absolut ikke må undvære at opleve??

Vi har snakket om at besøge følgende steder: Hué, Hoi An, Dalat, Nha Trang, Mui Ne og så ende i Saigon.
    Vores samlede rejse er jo små 6 uger, såvil gerne vide hvorlang tid man skal afsætte til at rejse gennem Vietnam? For vi vil rigtig gerne nå at komme tilbage til Thailand og besøge de sydlige øer.

Meningen var så at vi ville flyve fra Saigon til enten Bangkok eller Phuket, men efter jeg har undersøgt priser kan jeg se det er rimelig dyrt. Men har så fundet ud af at man kunne tage fra Saigon ind til Phnom Penh i Cambodia og se byen og måske Killing Fields og så rejse billigt derfra til Bangkok med Airasia som jo har super billige billetter. Hvordan foregår bestillingen egentlig gennem Airasia, er det e-ticket, eller modtager man billetterne?

Hvis vi skal fra Bangkok og ned til øerne sydpå vil du så anbefale fly eller anden transportform? Vi kunne godt tænke oz at se Koh Phi Phi, og så vil vi oz rigtig gerne til fullmoonparty på Koh Phanang i slutningen af august. Har i andre forslag til hvad vi skal se i sydthailand?

Med hensyn til visum skal vi jo nok søge et forlænget visum til Vietnam? Og har læst at hvis man vil ind i Cambodia fra Vietnam, så kan man få visum ved grænsen? I Thailand er et 30 dages turistvisum vel tilstrækkeligt?

Hehe ved godt jeg spørger meget men det er første gang vi skal til Asien begge to, så vi er jo lidt lost 🙂

Hvilke vaccinationer skal man have og er de dyre? Og skal man have dem i god tid inden afrejse?

Kan man godt bare rejse rundt dernede uden at have forud bestilt overnatninger? Har hørt der skulle være massere af hostels og lignende????

Har i forslag til transport gennem Vietnam??

Hvordan med penge, hvad er klogt at medbringe? Dollars i kontanter og så måske 2 stk. kreditkort hvis nu det ene skulle blive stjålet….

Hvis i ellers har gode råd til hvad man skal huske i sin oppakning eller andre gode erfaringer hører vi gerne herom…

Håber meget på at høre fra jer 🙂

Med Venlig Hilsen

Morten Kjølhede Møller

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account