This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Min kæreste og jeg planlægger pt. en rejse på 2 måneder i det nye år.
    Vi vil især gerne dykke en del og slappe af på nogle af de mange øer.

Vi er lidt i tvivl om vi skal rejse i jan. og feb. eller feb. og mar.
    Hvornår er vejret bedst? Jeg tænker især på mængden af sol og regn. Og hvis der er nogle som ved hvornår det er bedst at rejse i forhold til vejret når man skal dykke, ville det være fedt!

Alle andre råd omkring Filipinerne vil også blive modtaget med kyshånd.

På forhånd tak. Christian.

Anonym DanielJohansen

Hej Christian,

Det synes jeg lyder som en rigtig god idé.. Jeg har faktisk den samme, så du får lige en opdatering på hvad jeg har læst mig til i forskellige bøger.

Februar ser ud til at være den måned med mindst nedbør, efterfulgt af Januar og Marts i vilkår rækkefølge an på hvor i landet du har tænkt dig, at tage til. April er ligeledes meget tørt og solrigt. Der er en smule varmere i Marts end Januar.

Som udgangspunkt kan du regne med, at når der er mere ro i vandet er der bedre sigtbarhed. Har læst mig til at månederne Februar til Maj er bedst, hvor sigtbarheden skulle være enormt god i de sidste to måneder. Hvad det gælder hvalhajerne i Donsol (har ikke kigget nærmere på det andet sted de opholder sig) så siges det at de trækker i området fra November til slutningen af Juni, mens backpackers der allerede har besøgt stedet peger på Februar og Marts.

Hvad det gælder dykning så tag især et kig på Malapascua Island, hvor du kan se Tresher Sharks på den årstid (og rigtig meget andet spændende) samt Apo Island og Tubatahha Reef.

Husk det er bare andres erfaringer og læsning jeg baserer det på, så du skal endelig ikke tage alt for givet. Hvis du har nogle råd, at give tilbage eller støder på dem vil jeg meget gerne høre mere:)

Anonym DanielJohansen

Jeg har i øvrigt en teori om at det er bedst, at se risterasserne i Luzon tidligst muligt på året, da monsunen ikke ligger langt væk og det derfor må være grønnere end efter måneder med meget lidt nedbør.. Griner, men ved godt nok ikke om der er hold i det.

Anonym DanielJohansen

Jeg har i øvrigt en teori om at det er bedst, at se risterasserne i Luzon tidligst muligt på året, da monsunen ikke ligger langt væk og det derfor må være grønnere end efter måneder med meget lidt nedbør.. Griner, men ved godt nok ikke om der er hold i det.

Anonym vic20065

Hej Christian

Jan-Marts er gode måneder at besøge Fillippinerne i, det er uden for
    Typhoon / regn tiden og er generelt Tørt og Varmt.
    (Det kommer dog meget an på hvor man er i Filli, der er store variationer i vejret, afhænig hvor man er)
    Vejret bliver gradvis varmere hen imod April/Maj som er de Varmeste/tørreste måneder.

Dykning er fint i den periode

VH thomas

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account