This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Morten Ramsing Kristensen

Hej Mia.
    Kan vi følges?
    Jeg har et sponsorbarn gennem Børnefonden som jeg gerne vil besøge. Hun bor i bjergene nord for Manila.
    skriv hurtigst muligt til: mortenramsing@gmail.com
    Hilsen Morten

Anonym Lise Marie

Hej Mia.
    Jeg skal selv til Filippinerne i marts og vi regner med at lande i Manila og bruge 2-3 dage der. Så vil vi også gerne besøge rismarkerne oppe nord for Manila. Vi har også fået at vide at man bør tage en færge fra Malapascua Island fra Cebu og bare slappe af der. Herefter tænker vi på at tage færgen til Bohol og se Chocolate Hills.
    Vores tanke med Filippinerne er egentlig bare afslapning midt i vores rejse, og tror heller ikke der er så forfærdelig meget andet end en masse flot natur og sandstrande at se:)
    God tur til dig..

Anonym Mia.Kjær

Halløj:)

Jeg skall til Filippinerne i 3 uger i marts, men vi har ikke planlagt nogen rute. Dette land er en del af vores rejse, men vi er meget i tvivl om hvor vi skal tage hen. Har i nogle gode ideer, og evt steder som man skal holde sig fra?
    Jeg regner med at vi lander i Manila og tager den derfra:)

Tak for hjælpen..

Anonym Sara

Jeg har været på Malapasqua og Boracay. Boracay er rent turisthelvede, men stranden er meget smuk!

For at komme til øen Malapasqua (ved ikke om det staves sådan), kan man flyve til Ceby. Derfra går der en bus op til nordspidsen, men den kører ret vildt så vi tog en taxa – ca 300 kr. Derfra kan man enten vente på “færgen” eller sejle med en af de lokale som alligevel skal derud. Vi sejlede med en lokal – fed oplevelse! Hvis man dykker er dette stedet at tage hen!! Man kan nemlig være heldig at se en super smuk haj, som man ikke kan se mange andre steder. Det var fedt!!
    Øen er ret hyggelig, især hvis man ikke vælger at bo helt ned til vandet. Alt efter smag!

Manila synes jeg er kedelig – se at komme ud af den!

God tur!

Anonym Mads Andersen

Der er bare dejligt på Filippinerne, men der er jo flere ting der er et besøg vær.
    Har taget billeder fra forskellige steder som kan ses på http://www.thildeogmads.dk
    og så kan du måske lettere beslutte dig ud fra dem.
    men min top 5 er:
    1: Donsol (hvalhajer – det helt vildt kun at svømme 1 m fra disse kæmpe fisk)
    2: Sagada (Ris terraser og Grotte-trecking)
    3: El Nido (Ren paradis – unden turister. Hele øen er et kig vær som hedder Palawan)
    4: Sabang (Hyggelig by hvor man finder den underjordisk flod også på Palawan)
    5: Puertu Galera (Skønt sted at dykke med masser af gang i den om natten ,tæt på Manila)
    Ellers skal man holde sig fra det aller nordligste og det helt sydlige fra Davaho og et stykke op.

Anonym Anonym

Enig med Mads mht Palawan. Super fedt i El Nido, ikke særlig mange turister og lækre strande.

Anonym Tommy Gudkov

prøv at tjekke http://www.chindonan.com-det er en gammel kollega der har bygget et lille dykker resort med 9 bugalows, det ligger lige syd for busuanga i calamian group.vi skal selv derned i oktober og glæder os til at svømme med hvalhajer lige udenfor revet på stranden.
    god ferie

Anonym Claus H.

Manila skal opleves,fuldstændig kaotisk by, billigt at shoppe. God strand og dejligt natteliv Boracay

Anonym Luchavez

Storbyerne er ikke værd at bruge sin tid på. Hvis man er i Manila, så tag til Rizal, Greenbelt, Greenhills og ud i de forskellige barangays.
    Cebu er der ingen ting, at se.
    Det bedste råd, lej en bil evt. med chauffør i et par dage og kør rundt på filippinerne og se den skønne natur og strande. 3 dage med chaffør, for sikkerhedens skyld, det kan gøres for 1000 dkr.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account