Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3500621
     CG

      Jeg har nogle spørgsmål omkring Filippinerne og Nepal…

      Mht. Filippinerne, så er jeg meget i tvivl om hvor meget, man skal tro på det ry, landet har som “farligt” at rejse i. Jeg er godt klar over, at f.eks. Mindanao er bedst at holde sig fra – men hvordan ser det ud i resten af landet – evt. sammenlignet med andre asiatiske lande. Jeg er ikke sart og paranoid, men vil heller ikke udsætte mig selv for unødig risiko. Desuden vil jeg gerne vide noget om vejret i juli/august…

      Mht. Nepal, så er jeg i tvivl omkring vejret i månederne juli og august. Jeg kan læse i forskellige bøger, at det optimale vejr er i april/maj samt september/oktober – men hvad med månederne imellem. Regner det meget og er overskyet osv? I så fald ville man jo ikke få så meget ud af trekkingen. I mange lanbde er det jo ingen katastrofe at komme udenfor sæsonen – men hvordan ser det ud i Nepal??

      Håber, at nogle har været i et eller begge af ovenstående lande og kan besvare mine spørgsmål, det er nemlig lidt svarene, der kommer til at afgøre hvor min næste rejse skal gå hen – tak! 🙂

      Carina

      #3500629
       Andreas21

        Hej Carina.

        Mht til Nepal, så starter monsoon’en (regntiden) i Juni, ja tit først midt i Juni. Den vare ca. 2 mdr. Dvs 2 mdr. med kraftig regn og en del blæst.
        Hvis du vil trekke, så er det knap så behageligt at gøre det midt i monsoon’en, da stier og veje meget glatte og smattede. Endvidere kan igler være til lidt skade, da der vrimler med dem i regntiden.

        En anden ting som er værd at bemærke, er at Nepal er gået fra at være et fantastisk fredeligt land til at være et “semi” usikkert land. Maoister har efterhånden styr på landet, og overfald på turister kan forkomme. Det er nok noget der er værd at undersøge nærmere.

        Jeg har boet i Nepal i en længere periode, så har prøvet det meste dernede:-) Men håber du kan bruge det jeg har nævnt til noget, ellers spørg igen.
        Nepal er i hvert fald et fantastisk land, efter min mening, helt klart et besøg værd. Folket er fredeligt og venlige. Naturen er “breath-taking”. En trekking tur i Himallya er en oplevelse for livet.

        Andreas

        #3501144
         Anonym

          Hej Carina
          Jeg kommer en del på Palawan. Phillipinerne er også ramt af monsunen i juli/august.
          Landet er billigt at rejse i. Jeg rejser selv der ned i Juli måned. Phillipinerne er kristende 92% mens på de sydligste ø’er Sulu og Mindanao er der også muslimer. Du skal ikke tage til disse øer og belære dem om kristendom. Resten af phillipinerne er fulstændig ufarligt. Jeg kan godt anbefale Palawan der er godt med natur og flotte strande hvis du er til det. masser af muligheder for dykke mellem koraller og farvet fisk ” det er næsten som at dykke i et akvarium. Puerto galera dejlig strand og trekking ellers coco Beach som besøges af mange dansker. Manila er en storby som aldrig sover med masse liv. Befolkningen er dejlige mennesker, man føler sig rigtig velkommen. Ellers er prisen meget billig eks. Mc.Donalds menu 5 kr. Hoteller koster 150 kr/nat. En hytte ved stranden 80 kr med overnatning. Taxakørsel på ½time 25 kr. ellers må du spørge. Ellers må du have en god rejse. Analie og Stefan email axelsen7@mail.dk

          #3501344
           bikesh
          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account