This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Trine

Hej med jer!
    En veninde og jeg (19 år) regner med at rejse til Filippinerne og Thailand i cirka to måneder til vinter/forår 2016. Dog synes jeg det kan være lidt overskueligt, at planlægge hvad vi gerne vil se, da det er første gang vi skal afsted på denne måde! Måske i har gode idéer til ruter og oplevelser undervejs??

Vi er til natur og kultur, men også lidt adventure. Vi vil meget gerne have dykkercertifikat på Filippinerne, og måske dykke med hvalhajer. Det ville også været et plus at se nogle af de eksotiske dyr, eksempelvis elefanter og aber!
    Dog er vi nødt til at tage højde for, at jeg selv har ret dårlige knæ (bygningsfejl samt blød brusk), og derfor ikke kan vandre for meget, især ikke i bjerge, desværre. Helt kan det nok ikke undgås, så derfor er det også ret vigtigt, at vi får indlagt en del “hvile-dage” ved nogle lækre strande eller lignende.

Håber der er nogen med lidt rejseerfaring der kan hjælpe lidt, eller måske selv skal afsted i den periode (enten februar og marts, eller marts og april)!

Venlig hilsen, Trine 🙂

(P.S. skulle der være plads i budgettet og tid til det, kunne det også være ret fedt at se lidt af Vietnam!)

Anonym Mads & Camilla

Hej Trine

Super fedt at i skal ud og rejse! Om i har tid til at tage til Vietnam på ruten, kommer meget an på hvor hurtigt i vil rejse, men hvis i tager dertil anbefaler vi den nordlige del hvor i kan opleve Halong Bay og rismarkerne i Sapa. Men med hensyn til at rejse rundt i Thailand og Filippinerne er 2 måneder et godt bud.

Vi var på Filippinerne i november måned sidste år, hvor vi besøgte Boracay, der er kendt for White Sand Beach, og Bohol hvor man kan se Tarsier, opleve Chocolate Hills, tage dykkerbevis, snorkle osv.
    Et andet sted i bør have med i overvejelserne er Palawan. Vi nåede ikke selv derhen, men alle vi har snakket med, som har været der taler rigtig godt om det og siger det er det nye paradis!

Mads var i Thailand for nogle år siden, og kan anbefale både den nordlige del og den sydlige del. I den nordlige del får i mere en kulturel oplevelse. Der er mange vandremuligheder hvis i skulle begive jer ud i det trods et dårligt knæ, men ellers plejer mange at leje en scooter og kører rundt i området omkring, som er rigtig smukt!
    I den sydlige del er der lækre strande og igen masser af mulighed for at dykke, snorkle osv.
    Vi var begge to i Bangkok i december måned sidste år inden vi rejste til Mellemamerika, og kan godt anbefale at bruge nogle dage der også på at se templer, kæmpe buddha’en og det flydende marked.

Håber i kan bruge svaret 🙂

Mads & Camilla – http://www.backpackerne.dk/

Anonym Trine

Mange tak for svaret! Glæder mig til at kigge lidt nærmere på det. Jeg har også kigget lidt på jeres side – i har da en del brugbare råd! 🙂

Hvor lang tid vil i mene er et minimum at besøge Vietnam? Og kan man eventuelt opleve Filippinerne og Thailand på tre uger (altså tre uger hvert sted), for derved at have to uger i Vietnam? Eller bliver det for presset?

Vh Trine 🙂

Anonym Mads & Camilla

Vi var selv i den nordlige del af Vietnam omkring 12 dage, hvor nogle dage gik med at arbejde på hjemmesiden. Så 2 uger passer helt fint, mindre kan også godt gøre det 🙂

3 uger i hvert land bør også sagtens kunne lade sig gøre, specielt hvis i skal være en del omkring strandende. I kan jo bruge en uges tid i den nordlige del af Thailand, flyve ned til den sydlige del og være lidt over en uges tid og så være i Bangkok en 3-4 dage. Det tager 3 dage at tage dykkerbevis, så i har masser af tid udover det til at opleve andet end strandende.
    Hvis i har råd til at flyve til flere øer på Filippinerne, så kan i jo læse op på, hvad der er populært udover det vi nævnte før 🙂
    Vi vil lige anbefale jer at kigge på flypriserne inden i rejser afsted, da de var forholdsvis dyre da vi købte dem i sidste øjeblik mens vi var der.
    Kig på Airasia, Tigerair og Cebu Pacific Air.

Mads & Camilla – http://www.backpackerne.dk/

Anonym Trine

Endnu engang, mange tak for hjælpen! Dejligt der er nogen der har tid til at svare sådan en nybegynder som mig, haha 🙂

Anonym Mads & Camilla

haha det var så lidt, vi har jo alle sammen skulle starte fra bunden engang 😉

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account