This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym KENNETHF

Hej Backpackerplanet!

Som en del af en mindre rundrejse kommer vi lidt over 2 uger forbi Filippinerne og har forelsket os lidt i Palawan.

Umiddelbart ser det dog ud til at 2 uger udelukkende på Palawan er lige i overkanten, så vi er lidt på udkig efter nogle kombinations muligheder. Nogen forslag?

Vi er også åbne for helt andre forslag end Palawan, da vi indtil videre kun har flybillet til Manilla.

Vi vil gerne ud og opleve en masse forskelligt, og lidt meget rejsen rundt gør knap så meget!

Mvh.

Kenneth og Marie

Anonym amboye16

Nu er Palawan (og de omkringliggende øer) jo et meget stort område, så man kan bruge ugevis der, hvis det er det, man er interesseret i. Men det er jo helt op til jer.

Her er hvad vi brugte 5 dage til ved Palawan:
    http://annemarieograsmus.blogspot.dk/2011/03/paradis.html

Derudover havde vi nogle dage i Coron, El Nido, Cacnipa, Sabang og Puerto Princessa – som jo nærmest må være at regne for alfavej. Så vil man noget mere uopdaget, så er der også mulighed for det.

Skriv lidt om jeres interesser og præferencer. Så er der nemmere at hjælpe.

Anne Marie
    Følg os på Facebook: https://www.facebook.com/annemarieograsmus?ref=hl

Anonym Anonym

Tak for svar, Anne Marie! Det lyder som en super tur i har haft!

Vi vil gerne lidt på eventyr! – lidt dykning, snorkling, kajak, trekking mm.

Vi har selv overvejet en rute der hedder Manilla -> Legazpi (Vulkan-trek)-> Donsol(Dyk med hvalhajer), og derefter tilbage til Manilla -> Puerto Princesa og bruge resten af tiden på Palawan.

Vi ankommer i Manilla d. 9. og rejser derfra d. 25.

Tror I vores rute er realistisk, og har i ellers nogle gode input?

Anonym amboye16

Hej Kenneth og Marie

For det første skal I lige være opmærksomme på, at nogle gange bliver fly til Palawan aflyst – således kom vi aldrig derud, da vi var i Filippinerne første gang… så hvis jeg var jer, så ville jeg tage det først på turen. Skulle det så gå i vasken, har I mulighed for at nå at gøre noget andet.

Dernæst er det ikke super mange dage I har at gøre med. Kan I mon få et fly videre samme dag, som I ankommer til Filippinerne? Eller skal I overnatte i Manila?

Jeg mener at kunne huske, at vi i alt havde 3 overnatninger i Donsol. Derefter havde vi en overnatning i Legazpi, inden vi fløj til Manila og ventede 6 timer i lufthavnen og fløj så til Busuanga.
    Altså det jeg prøver på at sige er, at ting tager tid.

Da vi var i Donsol tog vi ud for at se hvalhajer to dage i træk. Vi så 2 (for mit vedkommende 1) den første dag og 4-5 stykker dagen efter. Altså der var ikke super mange hvalhajer, men det var også kun i begyndelsen af “højsæsonen”. Hvornår er I der?

Vi har senere snorklet med hvalhajer i Mexico, hvor vi så mellem 80-100 begge de dage vi var ude. Så er I på vej til Yucatan i juli måned, kan det måske også betale sig at vente???
    Det ER en stor oplevelse at se disse dyr for første gang, men jeg må sige, at vores oplevelser i Mexico var mange, mange, mange gange størrer!

Det er som om, at der bliver færre og færre hvalhajer i Filippinerne i disse år. Nogle er også heldige at snorkle med dem ved Cebu. Måske skal I undersøge hvor det er bedst for tiden. Vi var der i 2011 og er derfor lidt “rustne” på forholdene lige nu.
    Prøv evt. Thorn Tree på Lonely Planet. Der får I med garanti promte svar og det nyeste, hvis det er det, I spørger om. Måske er der også folk her på Backpacker Planet der kan hjælpe med oplysninger fra 2015.

Hvis det var mig, der skulle afsted i kun 14 dage, så ville jeg personligt holde mig til Palawan og få så meget ud af det som muligt. Jeg ville snorkle og dykke omkring Coron og El Nido, tage bådture rundt i området, finde min helt egen strand eller øde ø og bare nyde at have god tid. Men måske er det ikke jeres ønske?

Hvis det er et must for jer med Legazpi og Donsol, så ville jeg som sagt gøre det til sidst og så må I jo overveje, hvor få dage I kan gøre det på, når I både vil trekke og snorkle med hvalhajer (vi gjorde jo kun det ene).

Rigtig god tur
    Anne Marie
    http://annemarieograsmus.blogspot.dk/

Anonym Anonym

Tusind, tusind tak for svar – fantastisk at der er nogen der har overskud til at dele lidt gode råd ud, meget brugbart! 😉

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account