This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sara.melhuus

Hej alle gobetrottere!

Min kæreste og jeg skal på 4 mnd rejse fra april. Vi tænker 2 mnd i Fillipinerne og 2 mnd enten i Indonesien eller Vietnam. Hvilket land ville i vælge? Hvor skal man tage hen om man kun har to mnd og ikke særlig stres rejsende folk!?

Vil have tilpas med tid, da jeg hader at stresse fra by til by. Jeg har rejs i syd Indien og synes 2 mnd var alt for lidt tid. Er med andre ord ikke den der haster afsted for at se det hele, men elsker at være et sted en stund for at mærke stedet (hvis det er fedt). Er måske 2 mnd alt for lidt her også så? Kunne det være smart at kun vælge et land? hvilket land er det bedst at starte med?

Vi har ikke masser af penge med, så derfor tænker jeg Fillipinerne kan give meget for pengene. Ellers vil vi have masse kultur, strand, afslapning, lækker billig mad, men INGEN turist helvede! Det behøver ikke være nemt at komme rundt men heller ikke MEGA hårdt. Indien er hvad jeg forestiller mig lidt mere udfordrende at rejse rundt i end Fillipinerne for eksempel?! Hvad skal man nu i 2014 regne med at måtte betale i døgnet i disse lande??

Råd modtages med STOR tak!!

Mvh Sara

Anonym Claus

I bestemmer jo helt selv hvilket tempo, rejsen skal foregå i.

2 mdr på Filippinerne er for mig f o r lang tid, men I kan jo sagtens også se lidt af Indonesien eller et andet SØ Asien land. Air Asia flyver jo fra Clark til Kuala Lumpur LCCT til billige penge. Og Jakarta er også en af deres destinationer.

Det er netop, når man har haft en sjov/anstrengende/underlig rejseopleve, der gør, at det bliver sjovt at rejse rundt med rygsæk.

Tænk at det kunne lade sig gøre at rejse med denne faldefærdige bus fyldt med alle mulige personer. Og når de lokale kan, så er det vel også muligt som rygsæksturist.

Ellers kunne man ligeså godt tage med et charterselskab til Mallorca eller Bali. På en sådan tur vil der ikke være slinger i valsen.

Fillippinerne har fly, både og bus. Som jo nemt kan være overfyldte. Det er dog altid muligt at tage en taxi. Men det koster jo selvsagt lidt ekstra.

Nu skal I jo også lige tænke på, at der jo har været en lille storm! Det er jo ikke sikkert, at Filippinerne er lige klar til at modtage turister overalt.

mvh
    Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    fillippinerne er ikke et dårlig valg og to månder er ike for lang tid, da i har mange mulighedder, fra manlia kan i rejse op nord på der er en masse af gode steder efter en månde på fast landet kan i rejse rundet på de mange flotte öre.brugt selv en månde og kunne godt brug mere tid.
    husk i spare rigtig mange penge på at rejse i et land.
    Indoinsien er som altid supe fedt,steder som sumartra som også er et god valg en månde der og vider til balie hvor i nemt kan bruge en månde med de mange flotte öre hvorfor spare i ike extra penge sammen så i har 4 månder flybilleter ud og hjem fra bali 8000 kr så flyver i til manila og hjem fra balie nok billiger, lommepenge 28000 kr hver 36000 kr for en back packer rejse på 4 månder i flotte asien afsted med jer.lars

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account