This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Der er en tradition for at sy sit nationalflag på rygsækken og så små flag fra alle de lande man har været i. Den med nationalflag er vist primært danskere der gør det, selvom man ser flere og flere andre gøre det.

Er det en fed tradition vi skal værne om eller er det bare blærerøvsagtigt?
    Jeg har ikke selv dannebrog, men jeg har de små flag på min store rygsæk

Det bryder anonymiteten, på godt og på ondt.

Hvad synes i?

Har i dannebrog på rygsækken og har i også små flag på?

Anonym Jesper Jensen

Jeg har ingen flag på min gamle rygsæk det efterhånden har været i mange lande.

Det var egentlig min mening i starten, men efterhånden som jeg rejste rundt gad jeg ikke.

Det er sikkert lidt poppet – men derfor kan det godt være en god idé, som jeg syntes er rigtig god.

Den Rejselystne

Jeg synes, at flag hører rygsækken til. Har selv et Dannebrog på toppen og nogle små flag på siderne og i bunden.
    Jeg køber som regel flagene undervejs og får dem så syet på når jeg kommer hjem igen, da jeg ikke er den største syerske.

Det forringer selvfølgelig prisen lidt, hvis man på et tidspunkt vil sælge rygsækken, da det ikke er sikkert at køber vil have flagene. Men jeg tror nu ikke jeg sælger min rygsæk – det er en ældre model og den har bestemt ikke rejst for sidste gang endnu – og der vil også komme flere flag på!!!

Anonym AM

Det er oprindeligt canadierne som har startet traditionen med flag på rygsækken for ikke at blive sammenlignet med amerikanerne… så hvis man ikke vil forveksles med en svensker kan man da godt gøre det.

Anonym Anonym

Jeg synes helt klart man skal have flag på tasken og især sit eget national flag. Det er altid et godt samtale emne og står man i en større flok kan man hurtig spotte nogen landsmænd.
    Mht. til de små flag, så køber jeg dem også selv rundt på min tur og syer dem på når jeg kommer hjem. Det er altid rart at hive sin takse frem når man skal afsted på sin næste tur og tænke tilbage på de steder man har været.

Anonym Anonym

Jeg synes helt klart man skal have flag på tasken og især sit eget national flag. Det er altid et godt samtale emne og står man i en større flok kan man hurtig spotte nogen landsmænd.
    Mht. til de små flag, så køber jeg dem også selv rundt på min tur og syer dem på når jeg kommer hjem. Det er altid rart at hive sin takse frem når man skal afsted på sin næste tur og tænke tilbage på de steder man har været.

Michael G

Ikke at blive taget for en svensker – det er da et meget godt argument, eller tysker eller amerikaner for den sags skyld.

Jeg må nok krybe til korset og indrømme at jeg har brugt dannebrog på rygsækken til at i stilhed krybe forbi danskere når jeg ikke rigtigt har været i humør til at snakke med nogen.

Verdens ældste flag, Dannebrog, er jo også noget at være lidt stolt over og så kan man også vise en del af sit eget lands identitet.

Har i dem på den store rygsæk, eller dagtursrygsækken?

Den Rejselystne

Jeg har flagene på min rejserygsæk!

Anonym Kim Larsen

Er der nogen som ved hvor man kan købe flagene herhjemme. Jeg mangler nemlig det kenyanske 🙁
    Svar helst til kimldk@yahoo.com – da jeg ikke er herinde så tit.
    Tak,
    Kim

ps: Jeg er tilhænger af flag på tasken. Mangler dog lige at få min mor til at sy de sidste nye på 🙂

Anonym Jacob

Jeg har overvejet at sætte flag på min rygsæk.
    Men er det ikke en skidt løsning fordi så er min rygsæk måske ikke længere vandtæt?
    Er der andre løsninger?

Anonym Emma

Nogle nyere flag kan stryges på. Så er der noget plastik/tørret lim som smelter og klistrer når det bliver varmet op 🙂

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account