This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym millagodzillah@hotmail.com

Jeg overvejer at tage paa flodtur ad Amazon junglen. Vi har mulighed for at starte turen fra Peru – Bolivia omraadet.

Hvor er stopper turen i Brasilien? Hvilke mulige byer er der at vaelge i mellem? :0)

Anonym Anonym

Jeg er ikke helt med på hvad det er du gerne vil men jeg kan fortælle hvad jeg gjorde. Jeg fløj til Iquitos som ligger midt i Amazonas i Peru. Det er verdensstørste by hvor ingen veje fører til og fra. man kan altså kun flyve eller sejle til og fra byen som er rimelig stor. Det var en rigtig fantastisk by som man bare må opleve. HErfra tog vi en uges jungle tur hvor vi boede i en lille primi camp, sov i hængekøjer sejlede i kano og gik på jungleture og så alle former for syr. bla lyserøde delfiner. Vi så også små amazone-landsbyer og oplvede kulturen.

Da vi skulle derfra købte vi en billet til et skib som sejler 2 gange ugentlig hvor der var 3 dæk. Øverst var dyrest og der købte vi villet. 100 dkk for 7 dage inkl mad ca. her hang vi vores hængekøjer op på ræd og række med alle de andre og så boede vi der med alle de andre lokale (ca 800 mennesker på hele skibet). Vi stoppede i små byer hvor de lokale steg af og på og under stoppene kom de lokale op og solgte alt fra papgøjer/aber til stegte fisk, kager og sodavand. En helt speciel oplevelse som jeg ikke ville være foruden. så det kan anbefales.

Anonym Anonym

Hvor startede og stoppede skibet? Har du evt. et link eller lign.?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account