Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3543136
     Anonym

      Jeg fandt desværre ikke en partner til min rejse gennem Latinamerika, så har nogen spørgsmål angående fly, som der muligvis er nogen der kender svaret på.

      Jeg har fundet flere forskellige fly fra Billund til Guatemala city, som er mit første stop. Et af rejserne er med flere skift med samme flyselskab (british airways) og de andre er med forskellige flyselskaber. Jeg tænker så med bagage, skal man hente dem og tjekke dem ind ved hver skift, eller flyver de automatisk videre? Og er der forskel hvis det nu er forskellige selskaber?
      Den med british airways skal jeg skifte lufthavn i London og der vil jeg gå ud fra jeg skal have min kuffert med mig over til næste lufthavn, da jeg jo skal rejse med bus/bil.

      Vil også meget gerne høre hvad folk har af erfaring med diverse flyselskaber. 🙂

      #3543137
       Claus

        Din bagage ryger automatisk videre, British Airways har et samarbejde med andre flyselskaber, det hedder Oneworld. Det betyder, at din bagage nok skal finde vej til din slutdestination. Du skal bare selv sørge for at skifte fly.

        På airlinesquality.com kan du læse om folks oplevelser med forskellige flyselskaber.

        mvh
        Claus

        #3543138
         Tine

          Ja, det er lige meget om de har et samarbejde eller ej, din bagage bliver checket ind hele vejen, som Claus siger. Alle dine fly kommer til at stå på bagageklistermærket 🙂

          Det koster penge at skifte lufthavn i London og i nogen tilfælde skal du først ind til byen før du kan komme ud til den anden lufthavn (har jeg hørt). Jeg vil forslå at du tager en billet, hvor du ikke skal skifte lufthavn. Hvis du er med et forsinket fly, så venter det næste ofte på dig (da du er checket ind hele vejen), med mindre at du bliver alt for forsinket. Så hvis dit fly er forsinket og du så skal med en bus som evt også bliver forsinket, så når du højest sandsynlig ikke det næste fly.

          #3543142
           Claus

            Det er bestemt ikke ligemeget. Hvis du har købt en lavpris billet til Frankfurt og derfra videre med et alm rutefly, får du ikke din bagage checket igennem hele vejen.

            Hvis du har købt en billet med British Airways koster det dig selvfølgelig ikke penge, hvis du skal over i en anden terminal.

            Det eneste selskab, der flyver direkte til Guatemala, er Iberia. Men du kan sagtens have en billet, hvor du skal skifte terminal og flyselskab. Det er jo derfor, at man har det samarbejde flyselskaberne imellem.

            Skulle der opstå forsinkelser, så skal British Airways nok få dig videre med et andet fly.

            Det må jo stå på din billet, om det er Heathrow eller Gatwick, du ankommer til.

            mvh
            Claus

            #3543143
             Tine

              Hvis man køber en samlet billet, så er bagagen også checket ind hele vejen, det kan de sørge for i Billund

              Nej, men hvis hun skal skifte lufthavn, for så skal hun med en bus. Hvis hun lander i Heathrow og skal til Gatwick, så skal hun med en bus der tager ca en time (så vidt jeg ved). Men det koster ikke noget at skifte terminal for det er den samme lufthavn

              Ja, de skal nok hjælpe dig videre, men det kan betyde at du kan ende med at skulle vente 9 timer på det næste fly

              #3543150
               Tine

                Nej, Claus det er heller ikke det jeg siger. Hvis hun køber en samlet billet altså ikke tager med et lavprisselskab, så er det checket ind hele vejen 🙂

                Ja, det er der, det kan bare være besværligt at skifte lufthavn, så hvis det ikke er dyrere at købe en billet hvor man ikke skal skifte, så vil jeg anbefale det.

                Nej, det siger jeg heller ikke, men det kan være at der går 9 timer. Hvad jeg i bund og grund siger, så synes jeg at hun skal tage en billet, hvor hun ikke skal skifte lufthavn, hvis det ikke er meget dyrere 🙂

                #3543146
                 Claus

                  Der er en risikio ved alt, at man sover over, at Dankortet ikke virker, eller at man ikke når sin flyafgang.

                  Flyver man med et lavprisselskab til en af Londons lufthavne, så bliver bagagen ikke checket ind hele vejen.

                  Det vil fremgå af billetten, hvor lang tid, man har til at skifte terminal/lufthavn. Og den tid er jo beregnet, således at man skulle kunne nå næste flyforbindelse. Selvfølgelig forudsat at det fly, man kommer med, ikke er for meget forsinket. Men det kan man jo ikke holde for.

                  Så er det heldigt, at flyselskaberne har et samarbejde med hinanden. Der behøver ikke at gå 9 timer, hvis man mister et fly. Samarbejdspartneren har måske en afgang samme dag blot tre timer senere.

                  mvh
                  Claus

                  #3543155
                   Claus

                    1. Billund er en lille lufthavn
                    2. Der er kun 2 europæiske flyselskaber, der flyver til Mellemamerika og en enkel til Guatemala
                    3. Dvs billetten vil altid blive dyere, når der er mulighed for at rejse direkte til steder, hvor der ikke er noget konkurrence.
                    4. Det er ikke noget problem at skulle skifte fly eller lufthavn.
                    5. For når man køber billetten, så vil den tid, man skal bruge på intern transport jo indberegnet i den samlede billets transporttid
                    6. Flyselskabet er jo forpligtet til hurtigst muligt at få en videre, ellers har man krav på at få ophold og forplejning betalt.
                    7. Det er jo derfor at der findes forskellige sammenslutninger flyselskaberne imellem.
                    7a. For bedre at stå sig i konkurrencen
                    7b Men også for at kunne dække et større område, et såkaldt joint venture program
                    8. Derfor behøver der ikke at gå lang tid, hvis du skulle blive forsinket.
                    8. Det er bestemt ikke ligegyldigt.

                    mvh
                    Claus

                    #3543263
                     Endangered

                      Hold da op 🙂 Tak for svar i hvert fald! Jeg fandt en billet igennem Kilroy og har fået en retur til samme pris som jeg selv fandt én vej. De fandt endda en hurtigere rute også, men det er så med 3 forskellige flyselskaber. Jeg krydser fingre for at alt går vel. 🙂

                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

                    Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                    © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                    Log ind med brugernavn & kodeord

                    eller    

                    Glemt dine oplysninger?

                    Create Account