This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mariannej

Hej 🙂 Jeg skal til thailand og cambodia i 5 uger fra næste uge af, og har liget et par sidste spørgsmål 🙂

Jeg syntes hele tiden man høre så meget om, at man kun må have beholder med 100 ml med ud at flyve. Men gælder det også beholderne i selve bagagen? Eller er det kun i håndbagagen det gælder?
    – Kan jeg godt fx have 100 ml med i en flaske i håndbagen, og en anden flaske med samme indhold med fx 200 ml med i selve bagagen??

Har hørt at man kun må medbringe vare med hjem for et vis beløb (lidt over 1000 kr mener jeg), Er det rigtigt?
    Det er jo godt nok ikke mange varer…
    Nogle med erfaringer?

Nogle der har erfaringer med skræddere og få syet kjoler i thailand eller cambodia? Er det noget man bare bør gøre, eller er de ikke så gode alligevel?

Er det nok at medbringe blot 1 par sandaler og 1 par klipklapper til 5 uger? Vi skal gå noget, men ikke sådan hele tiden, og det er slet ikke en vandretur.

Er det vigtigt at medbringe en lagenpose til at sove med? Er de let tilgængelige i almindelig køb dernede, blot til billigere penge?

Venlige hilsner marianne

Anonym Tine

det er rigtigt at man kun må have 10 beholdere á 100 ml i håndbagagen. Der er ikke nogen begrænsning på beholderne på i din indchecket bagage 🙂

Hvis du flyver ind i DK, hvilket du nok gør, må du have varer for 3250 kr med ind (http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=205098&vId=202240)
    har aldrig prøvet at blive stoppet p.g.a køb, men det burde ikke være noget problem 🙂

tror sagtens at du kan få syet kjoler dernede, har godt nok aldrig været i Thailand eller Cambodia, men de plejer at være ret dygtige i Sydøstasien. Hvis du holder dig til et simpelt design, så tror jeg ikke at du skal frygte noget 🙂

Med hensyn til sandaler og klipklappere så synes jeg at et par af hver lyder fint, du kan jo altid købe nogle nye billige dernede, hvis du kommer til at mangle. Det er det samme med tøj, begræns dig! man bruger slet ikke så meget tøj som man regner med og så kan man også altid vaske billigt 🙂

lagenpose ved jeg ikke noget om, har aldrig brugt en. Hvis man finder nogle hoteller/hostels/resorts i en nogenlunde ordentlig stand, så tror jeg ikke at man behøver nogen (har dog ikke været i Thailand eller Cambodia)

Anonym Claus

De 100ml gælder kun i håndbagagen, dog skal den være i en gennemsigtig plastikpose. Større mængder væsker kan du uden problemer lægge i hovedbagagen.

Tjek: Cph.dk

Toldregler findes på denne side:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=333167&vId=0&p0=Cambodja

1 par sandaler og klip klappere lydre som ok. Skulle du få behov for mere fodtøj, kan du jo købe til billige penge.

Mht en lagenpose vil jeg vente og se til du er i Cambodia. På langt de fleste hostels får du et lagen til at smide over dig, og hvis du alligevel har behov for det, kan de købes derude.

Skræddere findes overalt i Østen. Også i Cambodia/Thailand. Det er bare om at shoppe rundt til man finder det man vil have lavet. Husk at prutte om prisen.

mvh
    Claus

Anonym Rikke&Kasper

Jeg er i Malaysia nu, men har lige været 5 uger i Thailand. Jeg vil klart anbefale en lagenpose! Vi troede at vi nemt ville kunne finde det hernede, men vi har overhovedet ikke set dem et eneste sted trods det at vi har rejst fra syd til nord og altså har været vidt omkring med kun et par dage hvert sted. Ikke engang i Bangkok så vi dem. Vi har sovet på hoteller med forskellige standard og nogle har været bob-bob, så vi har købt et lagen, som vi pakker os ind i – nu hvor vi ikke kan finde de deciderede lagenposer.

Med hensyn til skræddere, så brugte vi én i Bangkok, der hedder Top Ten Collection. De kan anbefales. Især min kærestes skjorter er virkelig lækre!

Du behøver ikke at have mere fodtøj med end det og får du brug for nyt fodtøj, kan du stort set købe det alle steder. Jeg har købt et par trekkingsandaler til 44kr. ved en gadehandler og jeg har ikke haft så gode sandaler før! Jeg er ankommet til Borneo her til morgen og skal på ‘jungletur’ de næste 4 dage med mine nye sandaler 🙂

Ha’ en god rejse. Her er helt fantastisk!

Rikke

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account