This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym snøvsen

Hej
    Vi er et ægtepar på 55, som skal rejse rundt i Argentina en måned i januar. Har kigget efter flybilletter på Momondo, men er nu blevet i tvivl om det er klogt at købe dem selv, eller vi skal købe igennem bureau for at være dækket mod konkurs vulkanaske mm. Hvem kan svare på det? Takker!

Anonym Anonym

Hej

Vi var i Sydamerika i efteråret. Der købte vi vores billetter på Kilroy.dk, hvilket var det billigste sted vi kunne finde dem på det tidspunkt. Her kunne vi forsikre os, hvis flyselskaberne gik konkurs. Da vi købte billetten på nettet kune vi blot tilvælge forsikring – mener kun det kostede 20 kr. pr. billet.

God tur.

Anonym Sussie

Hej.
    Jeg har lige været strandet på Borneo pga vulkan asken. Jeg havde købt billetter gennem Kilroy – og skulle primært rejse med Cathay Pacific. Jeg købte også en ekstra tillægsforsikring, men jeg kunne (pludselig) ingen økonomisk hjælp få af Kilroy pga vulkan asken.. Og da flyselskabet ikke var registreret i EU var der heller ingen hjælp der 🙁
    HELDIGVIS valgte Gauda under vulkan asken at tilføje et ekstra tillæg på ens forsikring, hvor man blev dækket GRATIS, mens man var strandet + fik dækket op til 2500 kr af sine omkostninger – Ikke meget, men bedre end intet..! – Kan kun anbefale at bruge dem.
    Hvis I bare tjekker flyselskabets regler for f.eks vulkan aske og får en god forsikring – Er det sikkert nok at bestille billetten selv.
    Ekstra: Vil ABSOLUT ikke anbefale I købe gennem Kilroy – De er ikke til meget hjælp under en vulkan aske – Send en mail og vi svare inden 48 timer! Og endte alligevel med selv at måtte klare alt med flyselskabet, da Kilroy efter aflysningen af flyvet ikke længere havde noget med billetterne at gøre..! Måtte pga deres lange svar tid købe (endnu) en billet fra London-Danmark.. Kilroy nægter nu at refundere pengene for den første billet selvom flyselskabet siger, at jeg har fuld ret til at få pengene! Surt opstød, men sgu ikke sjovt at være strandet og modtage inden hjælp fra dem man har bestilt og betalt billetten til!

Anonym Claus

Du er kun dækket mod konkurs, vulkansk aske og andet skidt, HVIS du har købt en pakkeferie, altså fly + hotel. Går flyselskabet nedom og hjem, hænger du selv på regningen.

mvh
    Claus

Anonym snøvsen

Tak for svarene. Er der nogen, der har en ide om, hvad en god pris til Buenos Aires er?

Anonym Claus

På nemrejse.dk, kan du den 13. jan 2011 ud og hjem den 13. feb komme afsted for 5458,- også med Lufthansa. Det er da også en ok pris.

mvh
    Claus

Anonym snøvsen

Så er der købt flybilletter. Billund – Buenos Aires – 4000 kr. Ekstremt billigt! Tak for hjælpen!

Anonym Claus

Hvis du skynder dig lidt, har Lufthansa et rigtigt godt tilbud: 4070, du kan rejse ud mellem den 10. jan og 28 feb 2011 og hjem inden den 28. april 2011. Billetten gælder to mdr.
    Det tvivler jeg på kan fås billigere andre steder.

mvh
    Claus

Anonym snøvsen

Tak. Desværre passer Lufthansas tilbud ikke til vores rejsedage – øv! Vi skal ud 12, 13 eller 14 januar og hjem 13 februar. Lige de dage gælder deres tilbud ikke. Hvis der er andre der opdager lignende tilbud på ovennævnte dage vil jeg være taknemlig for et praj. Mange tak for hjælpen.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account