This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tine

De billigeste rejsedage er oftest tirsdag og torsdag. Jeg synes at 7000 kr lyder af meget!
    En hurtig søgning på momondo fandt jeg en returbillet til bangkok d. 15 okt – 17. dec for 4750 kr med Finnair (rejsetid på ca. 14,5 timer), det kan også fåes billigere med egypt air, men så er der længere rejsetid (ca 16-17,5 timer). Selv Thai, som flyver direkte til Bangkok er billigere, ca. 5700 kr, så synes bestemt ikke at du skal vælge Norwegian, hvis det bliver den samlet pris. Prøv at søg nogle forskellige datoer omkring d. 12. okt, så kan du helt sikkert finde noget der er langt billigere end 7000 kr

Anonym lasselyhne

Jeg fandt nu en med rejsetid på ca.13,5 timer med Qatar Airways med alt. Tak for hjælpen, nu kan jeg koncentrere mig om at planlægge de spændende ting til rejsen 🙂

Anonym lasselyhne

Hej. Jeg skal rejse rundt i Sydøst Asien i 2 mdr. starter omkring 12.Oktober. Hvordan med flybilletter – er der et tidspunkt hvor det er billigst at bestille eller kan jeg ligeså godt få dem bestilt med det samme? Har set Norwegian som noget nær det billigste lige nu – men alligevel når baggage, måltid på flyet og det hele er med ender det i 7000 DKK tur/retur. Kan det findes billigere på det tidspunkt jeg skal afsted eller kan jeg ligeså godt bestille med det samme? Håber i kan hjælpe 🙂

Mvh
    Lasse

Anonym Tine

Fedt, Qatar er også virkelig godt og 13,5 timer er da også en god rejsetid 🙂

Det var så lidt, du må endelig sige til, hvis du har brug for nogle gode tips og råd til de forskellige lande 🙂

Rejser du alene? I så fald vil jeg anbefale, at du planlægger mindst muligt, så du kan være så fleksibel som mulig, hvis du nu møder nogen at rejse med 🙂

Anonym lasselyhne

Ja jeg rejser alene. Men jeg har ingen erfaring med det, så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe tingene an. Regner med at rejse noget af tiden alene og håbe på at møde nogle spændende mennesker og tage med der. Men jeg vil gerne høre om der er noget man bare SKAL se. Jeg tager Thailand, Laos, Vietnam og regner med at slutte af på filippinerne. Jeg vil gerne dykke diverse steder og se noget flot natur. Hvad kan anbefales som er must-see? 🙂

Anonym Tine

Synes godt nok, at det er mange lande på 2 måneder. Jeg foretrækker, at have lang tid pr land, så lærer man rigtigt, stederne at kende. Hvis man også har længere tid pr land, så er det også lettere, at ændre planer, hvis man finder nogen at rejse med 🙂

Jeg er vild med Kanachaburi i nordthailand, tag toget dertil fra Bangkok, det tager 3 timer og rigtig lokalt. Da jeg tog det var vi 3 udlændinge og resten var thai’er. Det kan anbefales, at tage det hele vejen over death railway, en smuk tur. Fra Kanachaburi kan du tage til erawan vandfaldene, som er rigtig smukke. De fleste dykker fra Koh Tao, det skulle være godt og billigt. Jeg er også vild med Bangkok, men der er mange, som foretrækker få dage her. Tag til Huay Xai og derfra kan du tage med slowboat til laos, en rigtig smuk tur på to dage 🙂

I Laos skal du helt sikkert se Kuang Si vandfaldene ved Luang Prabang, i vang vieng har de tubing, hvor man sejler i en badering fra bar til bar. Der er masser af naturoplevelser i det nordlige laos. The gibbon experience er også populært, har kun hørt godt om det, men det er dyrt ift til Laos’ priser. I sydlaos så er mekong et besøg værd, du kan fx bo på en af Four Thousand Islands.

I vietnam så skal du helt sikkert besøge Halong Bay! Det er så smukt, men sørg for at du bestiller en junk tour, så sejler du rundt i halong bay i stedet for at bo i byen 🙂 I hoi an er det rigtig billigt, at få lavet tøj. Phong Nha Cave, der ligger mellem hanoi og hué, er vietnams største og skulle være et besøg værd (har ikke selv været der). Sapa er værd at besøge, hvis du kan lide trekking og Dalat ligger også i smuk natur.
    Prøv evt easyrider, det er lidt dyrt (75$ pr dag), men de tager dig forskellige steder i vietnam, så turen ikke bare bliver fra punkt a til b 🙂

Anonym lasselyhne

Hej Tine. Tusind tak for dit svar, det er helt sikkert noget jeg kan bruge. Jeg ved godt det er mange lande på kort tid, og tiden vil vise om jeg ikke kan nå det, nu når jeg bare tager det i mit eget tempo. Men jeg vil i hvert fald benytte mig af det du skriver ovenstående, det ser jeg frem til. Har du været i Asien mange gange?

Anonym Tine

Det var så lidt. Helt bestemt, kender det godt selv at man ikke helt kan finde ud af at vælge fra 🙂 Hvis du skal flyve rundt i asien, så er air asia forresten billigt og de har ofte tilbud 🙂 Nej, 2 gange, men havde 4 måneder i alt, så har alligevel set en del, men skal helt sikkert tilbage til asien!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account