Dette emne indeholder 7 svar, har 0 stemmer og blev senest opdateret af Anonym Ulven 1 år, 9 måneder siden.

• Forfatter
    Anonym Claus

Men hvorfor dog stoppe i Costa Rica? Tag dog det hele med, når du alligevel er på de kanter og har tid til det.

Den billigste løsning mellem Panama og Sydmamerika er, at flyve til Cartagena i Columbia. Det kan gøres for under 100 USD.

Men hvis du kun er interesseret i Bolivia, Peru og Chile, så fandt jeg en billetafgang engang i marts med Copa Airlines til Lima fra Panama til 3400.

Hvis du synes det er dyrt, så har du ret. Det koster ikke særligt meget at flyve inderigs men skal du over landegrænserne, så skal du betale noget mere.

Du kan godt købe billetten, når du er i det latinamerikanske. Men det er jo ikke sikkert at billetten bliver billigere af den grund. Tværtimod.

mvh
    Claus

Anonym Amarco

Tak for svaret!

Er Panama værd at tage med? – og er 3 mdr. i såfald nok? Hvilket flyselskab flyver mellem Panama City og Cartagena?

Overvejer at købe billetten nu, da man så også kan bevise at man rejser ud af landet igen – og har en overordnet tidsplan.

Mvh. Andreas

Anonym Amarco

Hej,

Jeg er igang med at planlægge en 5-6 måneders backpackertur med start i december. Min rute er umiddelbart denne:

Cancun og med busser ned gennem Mellemamerika til Costa Rica (ca. 3 mdr)
    Santiago og med busser gennem Chile, Bolivia og Peru til Lima (ca. 3 mdr)
    – Er dette realistisk?

I første omgang har jeg købt en enkeltbillet fra Kbh-Cancun til en meget billig pris. Jeg leder derfor efter en flybillet fra Mellemamerika til Sydamerika til en rimelig pris – og har brug for hjælp hertil. Hvad er den billigste forbindelse (helst med destination i Chile, Bolivia eller Peru)? Det ideele ville være at købe en billig billet dernede – kan det lade sig gøre? (send meget gerne links mm.)

Alle tips, idéer og forslag vil blive taget i mod med kyshånd.

Mvh. Andreas

Anonym Amarco

Jeg har kigget lidt rundt på nettet nu, og kan simpelthen ikke finde noget fly fra Panama-Cartagena for under 2000,-. Har du et link el. lign. til den pris du henviser til?

Colombia skulle også være spændende, så hvis jeg kan nå det ekstra med den tid jeg har, så tager jeg meget gerne det med (det samme gælder Panama).

Anonym Claus

Det har været billigere at flyve fra Mellemamerika til Sydamerika. Måske det bliver det igen. Der er jo mange flyafgange.

Nogle vælger også at finde en båd til Sydamerika.

Om du kan nå at tage til Columbia, vil selvfølgelig afhænge af din prioritering. Columbia er et skønt land, men det er ikke Bolivia. Den tid, du bruger i Columbia vil gå fra de andre lande.

Nogle synes 14 dage i Bolivia er nok, andre at 3 mdr er passende. Jeg tror, at det er vigtigt at slappe af, når man rejser. Holde lange pauser fra at hele tiden rykke fra a-b. Finde nogle lokale, som man måske kan få en bajer med kl 1630 hver eftermiddag eller noget, så man også får talt med lokale. Og oplever andet end bare sightseeing.

mvh
    Claus

Anonym Andreas

Tak for svar endnu en gang 🙂

Har du et link til foeromtalte pris fra Panama-Cartagena?

Og helt enig i den sidste betragtning – det spiller ogsaa en stor rolle for mig.

Mvh. Andreas

Anonym Amarco

Jeg leder stadig efter en billig flybillet – og hvis det kan gøres for 100USD som Claus siger, så frister det meget. Jeg har bar brug for et link – hjælp modtages MEGET gerne! 🙂

Anonym Ulven

Må jeg komme med hvis du stadig er igang med at planlægge?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account