This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jabbi

Jeg har hørt at man kan spare en hel del ved at købe sin flybillet uden om rejsebureauerne, men hvordan lader dette sig gøre?

Jeg har også hørt at man kan spare ved eksempelvis at flyve fran tyskland e.l. i stedet for fra Kastrup, men heller ikke dette ved jeg hvordan lader sig gøre.

Er der nogen der har erfaring med dette?

Mvh Jabbi.

Anonym Anonym

Hej Jabbi

Du kan komme uden om rejsebureauerne ved at bestille billetten direkte ved flyselskabet. Tjek prisen her på siden, find den billigste rejse og tjek så flyselskabets side direkte. Tag nogle forskellige.

De billigste lufthavne er ofte de største, derfor kan det betale sig at rejse fra Hamburg, Frankfurt etc.

Det tyske selskab Condor er utroligt billigt må mange strækninger, dem skal de tjekke. Tjek også tyske rejsebureauer og efterfølgende flyselskaberne. Store bureauer i Tyskland er de internationale: Opodo.de, Expedia.dk og Travelocity.de.

God fornøjelse 🙂

Afslutningsvis – hvis du køber din billet forskellige steder. Etc. København – Frankfurt et sted og Frankfurt-verden et andet sted et det dit eget ansvar at nå flyet ud i verden.

Anonym Rosa

Hej Jabbi
    Der er rigtig mange søge muligheder på danske hjemme sider. Du kan feks skrive billig flybillet på Google og der vil komme meget frem.
    Har også hørt at det er billigere fra Tyskland men har dog ikke selv prøvet det.
    God fornøjelse.

Anonym Anonym

Hej og tak for svarene.

Jeg har nu søgt lidt på nettet, og den billigste billet jeg kan finde er hos Mr. Jet, hvor en flybillet til Cancun (mexico) med afgang fra Hamburg tilsyneladende kun koster 5785 kr. hvilket jo er ganske fornuftigt.

Men kan det gøres billigere ved at gå ind på de enkelte flyselskabers hjemmeside og bestille direkte derfra?

Jeg skal åbenbart flyve med tre forskellige flyselskaber, men når jeg søger er prisen på de enkele flyselskabers hjemmesider er den umiddelbart den samme (eller dyrere!!!)

Og så lige et dumt spørgsmål – men bare lige for at få det skåret ud i pap:

Hvis jeg køber en billet via Mr. jet, vil det så sige at jeg har købt en billet udenom et rejsebureau?

Jeg mener er mr. jet ikke også en form for et bureau – de skal vel også tjene penge på en eller anden måde…

Mvh Jabbi

Anonym Rosa H

Hej Jabbi
    Hvis du køber en billet hos Mr. Jet køber du en billet uden om rejsebureauerne i det at Mr. Jet er et flyselskab lige som Lufthanse, Thai airlines ovs.
    Rosa

Anonym momondo

Hej Jabbi & Rosa

Mr.Jet er ikke et flyselskab men et online rejsebureau.

Man kan købe sin flybillet direkte fra flyselskabet eller man kan købe sin flybillet via et rejsebureau. Nogle gange er det billigst at købe direkte fra flyselskabet, andre gange kan et rejsebureau tilbyde billigste pris (fordi de køber stort ind og forhandler sig til nogle gode priser).

Af danske rejsebureauer på nettet kan nævnes mr.jet.dk, supersaver.dk, travelink.dk, rejsefeber.dk, flybilet.dk, travelstart.dk, goleif.dk, bigtravel.dk, travelmarket.dk m.fl.
    Af internationale online-buerauer kan nævnes opodo.com, expedia.com, travelocity, orbitz.com,

Flyselskaberne er delt op i de “gamle” nationale selskaber (SAS,Lufthansa, KLM…) og lavprisselskaber (sterling, easyjet, ryanair…).

Rejsebureauerne sælger typisk kun rejser fra de nationale selskaber og ikke fra lavprisselskaberne.

Derfor er det svært at danne sig et overblik, hvilket en ny type søgemaskine forsøger at hjælpe med.
    “Meta search engines” eller Travel Search Engines (TSE’er). Disse websider søger priser på tværs af lavprisselskaber, flyselskaber og online rejsebureauer.
    TSE’er sælger ikke billetter men henviser istedet direkte til flyselskabet eller rejsebureauet. En slags “google for flights”

Af danske kan nævnes momondo.com (den som vi har lavet), flyrejsen.dk, onindo.dk og travelwatch.dk.
    Af udenlandske kan nævnes kayak.com, sidestep.com, mobissimo.com og skyscanner.net.

Anonym Tina

Har fået et tilbud fra jysk rejsebureau på billetter fra Kastrup til New York, Lima, San Francisco, Kuala Lumpur, Bangkok, København – fik en pris på ca. 19.000, og prøvede bagefter selv at søge på de ovennævnte strækninger og fik præcis det samme beløb – så det er altså ik nødvendigvis helt dumt at bruge et rejsebureau. Desuden giver det også en sikkerhed i disse tider hvor risikoen for at det selskab man køber sin billet ved går konkurs. Køber man hos et rejsebureau er man “forsikret”.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account