This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Louise_g1

Jeg skal rejse lidt rundt omkring i asien og oceanien her til februar og fremefter. Det er første gang jeg backpacker, og ved derfor endnu ikke så meget om det.

Jeg vil derfor gerne vide, om det bedst kan betale sig, at booke flybilletter hjemmefra så man er i god tid, eller om det kan betale sig at dukke op i lufthavnen og tage det første fly til ønsket destination.

KORT: Hvor stor er prisforskellen på flybooking hjemmefra og booking direkte i lufthavnen??

Tak for hjælpen!

– Louise

Anonym Nete

Kunne være meget sjovt at høre fra folk med erfaringer fra at købe billetter i lufthavnen..

Anonym Rosa H

Mener ikke at du længere kan købe flybilletter i lufthavnen- altså fra Dk og ud. Men når du er nået til din distination feks et sted i Asien – Thailand eller Malaysia (Borneo), så er det ikke svært at finde et AirAsia kontor, hvor du kan booke en flybillet videre, og her skulle det være rimeligt at købe en billet til en af de nærmeste dage.
    Det er rigtig som Claus skriver at de billigeste billetter sælges først så der er med at være ude i god tid.

Skyscanner.dk er en rigtig god side at købe din billet på, da den er en af de billigste. Husk at søge på forskellige dage, da nogle dage er billigere end andre.
    Rigtig god tur

Anonym Claus

Det kan altid betale sig at købe billetter forud. De billigste ryger først.
    Skal du flyve med Airasia er jeg ikke sikker på, om du overhovedet kan købe i lufthavnen.
    Du risikerer ikke at kunne komme afsted, fordi der er udsolgt.

mvh
    Claus

Den Rejselystne

Jeg arbejder for nogle lavprisselskaber i en lufthavn i Frankrig. Nogle af dem saelger billetter op til afgang, men det er som regel de dyreste! Koeb i god tid foer afrejse og spar penge.

Desuden kan det klart anbefales (dog ikke i alle tilfaelde), at koebe billetten direkte via flyselskabets hjemmeside, da der ofte er et gebyr paa 20-30 EUR (150-200kr) i tillaeg ved koeb ved skranken eller hos et rejsebureau!

Anonym MelissaJuulsgaard

Jeg købte en billet i lufthavnen i Malaysia og det kan så absolut ikke betale sig.
    Men bestil billet til din destination hjemmefra og hvis du så skal flyve rundt mellem landene, tror jeg måske det er billigst at købe billetterne når du er der.
    Når du fx er i Asien kan du booke via airasia eller i Australien via jetstar eller virgin blue, kan ikke huske hvad deres sidste billige selskab hedder.

Anonym Louise_g1

Tak for alle tilbagemeldingerne 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account