This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym SkateZ

jeg er ved at planlægge en tur til indien i en måneds tid, og her vil vi flyve lidt rundt.

vi starter med at flyve til delhi, da det er billigst og et godt sted at starte.
    så vil vi flyve op til ladakh og se området i et par dage, så flyve tilbage til delhi.
    så med tog øst på hvor vi regner med at skulle til agra, jaipur og varanasi, hvorefter vi vil flyve til goa og slutte turen med lidt fest og farver.

så er det jeg ville høre om der er nogen der ved om det er billigere at købe bilælet til indenrigs flyvningerne og evt retur flyveturen når vi er i indien ?

og er der nogen der ved hvor lang tid det vil tage i tog fra varanasi til goa ?

Anonym travelbuddy

Hejsa

Tog turen fra Varanasi til Goa vil nok tage et sted mellem 36-50 timer. Husk på at det er nogle store tog sæt og de kører ikke ret meget hurtigere end 80-100 kmt. Hvis i vælger at tage toget så bestil 2nd class. Det kan være et være hustle at få en tog billet, men på de fleste større stationer er der en enkelt bås typisk den sidste hvor man kan få en billet med det samme hvis man betaler med dollars. Dog er der tit man skal være til rådighed et par dage, hvis der ikke er plads, især hvis der er festival/højtid. Men hvis i har tid til sådan en tur skal i gøre det. Det er en oplevelse uden lige! Jeg rejste 3 måneder i Indien og brugte ikke fly, kun bus og tog. Og det er crazy the indian way 🙂

Anonym jacob

super, det lyder rigtig godt alle sammen, så er der lidt at overveje,

Anonym Daizz

Hej hej

Først vil jeg lige sige, at jeg håber ikke, at det er prioriteret rækkefølge, at I tager til de tre nævnte byer agra -> jaipur -> varanasi, da jaipur ligger øst for Delhi.
    I kan nævnt tage toget fra Delhi til Jaipur osv.

Det tager ca 27 timer med tog fra Varanasi til Mumbai. Har ikke kunne finde et direkte tog. Jeg har ikke haft problemer med at få billetter, ligesom overstående. Det var faktisk ret let, og togsystemet i Indien er overraskende effektivt. Ville dog under ingen omstændigheder køre i tog i over timer i træk. Ved ikke om man kan flyve fra Varanasi, men man kune flyve fra Delhi til Goa for ca. 500-600 kr i 2009.

Jeg ville købe returbilletten inden ankomsten i Indien, men indenrigsflyvningerne kan I sagtens købe løbende.

Håber det hjalp 🙂

Anonym estelanedraithammen

I kan sagtens købe flybilletterne løbende undervejs, i skal bare være opmærksomme på, at flybilletter i Indien, ligesom i de fleste andre lande, stiger meget i pris, hvis man bestiller dem relativ kort tid før afrejse. Men omvendt så har i jo større frihed, hvis i ikke sætter jer fast på bestemte flybilletter inden afrejse. Men kan også ofte komme ud for i Indien at toge og busser bliver meget forsinkede, så man ikke ankommer forskellige steder på det tidspunkt (eller den dag!), som man havde regnet med, hvilket man skal huske at tage højde for, at man bestiller en flybillet. Det er i korte træk klogt at have mindst et døgn mellem din ankomst til en by via bus eller tog og din afrejse med fly. Når alt dette så er så, så er indenrigsbilletter i Indien ikke vanvittig dyre efter vores standard, så med mindre i har tænkt jer at flyve hele tiden, så bør det ikke bryde budgettet, hvis i så sparer på noget andet, hvis en billet bliver dyrere end forventet.

I skal desuden huske, at hvis i vil bestille togene løbende via internettet (www.irctc.co.in), så skal i have et indisk mobilnr, ellers kan det ikke lade sig gøre. Tog systemet i Indien er næmlig ikke det mest tourist venlige i verden lige i den forbindelse. Alternativt kan i bestille jeres tog hos de små “rejseselskaber” som man finder alle steder, men det koster selvfølgelig lidt ekstra, fordi de så skal have deres del ud af det.

Anonym Dorte Melgaard

Vi rejste i Indien i sommer. Det er nemt at bestille togbilletter fra DK. Brug cleartrip.com – hvis du ændrer planer og vil afbestille billetterne kan du gøre det via nettet op til dagen før du skulle rejse, og pengene bliver tilbageført til din konto. Nemt system 🙂 Jeg vil også anbefale AC2 eller AC3 tog, du får aircondition og priserne er meget rimelige. God tur

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account