This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Schalde

Hvad gør man mht. at beskytte sin rygsæk på flyrejsen? I min by har de kun én flypose i alle sports- og outdoorbutikker, og det er en Haglöfs til 450 kr. Det synes jeg simpelthen er alt for dyrt, da det er begrænset hvor mange gange i løbet af rejsen, den skal hives frem.

Er der ikke andre muligheder end at investere i en flypose? Og beskytter en alm. kraftig plasticpose alt for lidt? Kunne godt bruge et smart trick! 🙂

Anonym Jimmi

I lufthavnene har de sådan en maskine, hvor du kan pakke din taske/kuffert ind i plastic. Måske det kan løse dit problem?

Anonym Anonym

Et par sorte affaldssække bør være nok beskyttelse. Men hust at have en bærerem eller andet uden for posen som man kan sætte bagagetacks fast til da de ikke skal sidde på posen og de skal være synlige hele tiden så tasken ikke komme med det forkerte fly

Anonym Schalde

Jimmi – Det tror jeg ikke helt, jeg forstod? Altså bare sådan en gang plastic rundt om?

Men spekulerer på, om det ikke er smart med en flight bag, når man indimellem har brug for at lade sin rygsæk blive på et hostel, mens man er på tur, da man så kan låse fligt bag’en? Min rygsæk har nemlig frontåbning, som ikke umiddelbart kan låses med hængelås.

Anonym apa

Hejsa

Inden jeg tog afsted paa jordomrejse kobte jeg en flightbag/regnslag til min rygsaek, den kostede vist 149,- og jeg koebte den i Friluftsland i Aarhus, men den kan med sikkerhed ogsaa faaes andre steder i landet 🙂
    og den kan godt laases med en haengelaas.

Det med maskiner i lufthavnen som pakker din taske ind, glem det, det er smart men det koster en krig.

hvis du ikke har mod paa at bruge 149,- paa en flightbag saa kan du bare pakke ind i en sort plastpose og give den en gang tape.

Anonym rejsende

De der gennemsigtige plastikssække er ret slidstærke, og så kan du bare lave hul ved skulderdelen, så de kan binde alle deres små sedler på dér! Meget smart!

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

Jeg har selv haft meget glæde af min flight bag (hagløfs). Den er meget rummelig og har jeg noget løst “gods” kan jeg som regel også putte det i. Jeg har brugt den meget både ifm. flyrejser, men også de utallige busture/bådture etc. en jordomrejse byder på. Flightbaggen er meget mere slidstærk end plasticsækkene og også mere praktisk. Om det så lige skal være hagløfs er ikke sikkert.

Anonym Schalde

Tak for svarene. Jeg må få min søster i Århus til at gå på jagt for mig. Har ikke noget imod at give 149-199 kr., jeg var bare virkelig chokeret over, at de kun havde Haglöfs til 449 kr. her.

Anonym Camilla

Man kan også købe en flight bag i spejdersport! Den koster 199 kr. Ved dog ikke helt om man kan sætte en hængelås fast på den, men du kan jo tage ind og kigge på den, hvis det kunne være noget?

Anonym Schalde

Jeg prøvede i går at spænde alle remme ind (ved at krydse dem), spænde en kraftig elastiksnor omkring og tage regnslaget på. På den måde er den godt dækket, og der hænger ingen remme og flagrer. Så jeg satser på at det holder, og så slipper jeg for at skulle have plads til den i rygsækken også.

Men tak for rådene!

Anonym Lisbeth Kure

Hej
    Du kan jøbe en hos Spejdersport i Odense. Måske de også sælger dem på nettet. Har købt min og det ser ud til at være af godt materiale 🙂 koster omkring 250 kr, men så er den også rigeligt stor, så du kan komme mere i din “alm” bagage.

Mvh Lisbeth Kure

Anonym yy

Haglöfs største flightbag fås til 249 hos Friluftslageret
    http://www.friluftslageret.dk/Product.aspx?PGId=58174&PId=1079083
    Jeg bruger ofte det site og har altid fået mine ting upåklageligt hurtigt og til en rigtig god pris, der oven i købet kan forhandles, hvis man ringer til dem.

Anonym Eis
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account