This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym czanne

Hej
    Min kæretse og tager afsted som backpacker for første gang i marts/april 2010 til Malaysia.
    Vi har bestilt flyrejsen derned men flyet hjem, skal man booke det hjemmefra eller først når man er dernede og er på vej hjem ?

Anonym Jimmi

Mange lande kræver, at du har enten en billet hjem eller en billet videre ud af landet som dokumentation for du rent faktisk har til hensigt at forlade landet igen.

Hvis du ankommer til Malaysia og de ender med at sende jer retur pga. manglende billet, så skal flyselskabet betale for at flyve jer hjem igen. Så I kan måske forvente, at flyselskabet kræver en hjemrejsebillet. Det opdagede jeg, da jeg i 2007 skulle flyve til Costa Rica via USA med Continental Airlines. Da jeg skulle checke ind hos Continental Airlines i København krævede de jeg købte en hjemrejsebillet fra Costa Rica. Det kostede mig 13.000 kr., men det blev en fuldt refunderbar billet, for det var ikke meningen jeg skulle hjem fra Costa Rica men videre derfra til andre lande. Så jeg gemte bare billetten til jeg kom hjem og fik den refunderet af Continental Airlines.. ingen problemer i det.

Så hvis jeg var jer ville jeg nok købe en hjemrejsebillet fra Malaysia, eller et andet land hvis I skal videre derfra.

Anonym Michael

Jeg har lige rejst rundt i asien i 2½ måned. Thailand, Malaysia, laos og singapore uden at have en hjemrejse billet. Der er ingen problemer i det. Jeg rejste på kryds og tværs og krydsede grænserne flere gange. En enkelt gang i lufthavenen I bangkok spurgte de om en billet men jeg forklarede bare at jeg ikke skulle flyve hjem derfra igen og ville rejse videre med tog der skulle købes i thailand og det var så i orden.
    De lande er så vandt til backpackere at der ikke er nogle problemer

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account