This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kammersgaard

Hej,

Jeg står og skal rejse om et par måneder, min første rejse som backpacker!

Planen er at vi lander i Bangkok, og vores eneste anden plan er så bare at skulle være i Bangkok 50 dage efter.
    Vi har haft snakket lidt om hvad vi vil, og den foreløbige plan er at vi rejser mod øst igennem Cambodja, ned til Ho Chi Mihn City hvorefter vi rejser hele vejen op igennem Vietnam til Hanoi. Herfra igennem Laos hvorefter vi efter en del rejsen rundt, lander i Bangkok igen.

Jeg har så nogle få spørgsmål.

Jeg var hos lægen idag for at få snakket lidt om de forskellige vaccinationer, og da det var overstået siger han at han vil helt klart anbefale at man har lange bukser samt langærmet skjorte/trøje på konstant. Det synes jeg er lidt overdrevet måske, idet man kommer til at kampsvede, så hvordan ville I klæde/har I klædt Jer?

Desuden nævnte han at man ikke må gå med bare tæer i sandet derovre, pga. sandfluer som bider sig igennem huden for at lægge æg i sandet??
    Altså, spreder han bare unødig frygt i mig, eller er der en masse af sådanne ting man skal undgå?

Mit sidste spørgsmål er – er der nogen ting på vores rejse som vi bare SKAL opleve eller se, og som I kan anbefale?

Mvh Kammersgaard.

Anonym Thomas

Ahh, det er vist en læge, som er mere bekymret end godt er. Jeg har rejst samme rute i shorts og t-shirt 🙂

Anonym chr

Jeg har også rejst i Asien 2 gange og kunne aldrig drømme om at rejse i andet end kort/kort.
    Måske er han bange for myg osv.

Anonym Apex

Bvaaddrrrr…….
    “….bider sig igennem huden for at lægge æg i sandet…”
    Mon ikke det er omvendt ??

Anwho, har jeg en del år i asien og aldrig benyttet lange bukser/ skjorter og har stort set altid været barfodet.

Bare check for flåter, myg, igler samt andet småkryb engang imellem, så skal du nok overleve 🙂

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Følg rådene fra de lokale og se evt. hvad andre turister gør. Visse steder kan der måske være en øget risiko for Malaria eller lign., men ellers er jeg helt enig med de øvrige. I skumringen kan det selvfølgelig være meget godt med lange ærmer. Køb evt. en myggespray med DEET når du kommer derud.

Jeg er aldrig blevet ramt af Malaria, Dengue eller sandfluer der lægger æg i huden. Jeg må indrømme at min kæreste blev udsat for en fluelarve der voksede i hovedbunden på hende. Det skyldtes vist primært at hun havde hængt sin hat til tørre udenfor vores hytte i Belize’s jungle. Da hun kom hjem pressede tropelægen den ud og hun røg på penicillin i 10 dage.

På mig lyder det som en læge der ikke rigtig kommer udenfor lægeværelset medmindre han skal hjem og se Johnny Reimar synge med de gamle på bakken.

Sagt kort: Sund fornuft har aldrig skadet, men paranoia ødelægger sgu glæden ved den tur du skal på.

Nyd det, det er et dejligt område du skal til med masser af fede oplevelser.

Anonym PeterGade

Jeg kan anbefale på det varmeste at rejse igennem Cambodia.
    Se f.eks. Beng Mealea (Et ægte jungle tempel) og naturligvis Angkor Wat, i Seam Reap.

Derud over kan jeg også anbefale at se Snookyville (Sihanoukville) i syd som er en usleben backpacker diamant.

Myggenet er overvurderet.

Vh Peter

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account