Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3541458
     Spunkst

      Jeg står her og skal arrangere min første flyrejse til Afrika.
      Jeg ville derfor høre om der er nogle der vil anbefale mig at købe min flybillet?
      Kan se her på Backpacker at priserne er LAVERE end på fx. flybillet.. selvom det er præcis samme rejse og fra samme sted..
      Egentligt vil jeg bare høre om det er sikkert at købe igennem flybillet.dk? tager de store gebyrer eller hvordan hænger det sammen?

      Jeg har fundet en rejse hvor jeg kun skal have et skift fra DK til Afrika hvor jeg skal rejse med SAS derned, har hørt meget om aflysninger men det ligger vidst år tilbage – eller er det stadig risikabelt?

      Håber der er nogle derude der vil give gode råd og fif 🙂

      #3541461
       Claus

        SAS flyver IKKE til Afrika. Det er muligt, at der står SAS på den side, du har besøgt, men det er et joint venture med et andet flyselskab.

        Book så vidt det er muligt direkte på flyselskabernes hjemmeside. Det er ofte billigere end rejsebureauer på nettet. Og så er det nemmere at ændre billetten, hvis du skulle få behov for det.

        Mvh
        Claus

        #3541462
         Spunkst

          Hej Claus,
          tak for dit svar – Som sagt skal jeg skifte fly (kan se jeg ikke fik formuleret mig korrekt) Så jeg flyver ikke med SAS derned, det er et andet fly.

          Er flybillet.dk også et rejsebureau? Skal jeg så direkte ind på fx SAS og booke? også Namibia Air som jeg efterølgende skulle flyve med iflg. flybillet ?
          ___________________________

          Derudover hvis nogle kan komme med hjælpende råd ang.
          REJSEFORSKRING & VISUM til Afrika, ville jeg også blive mægtig glad 😉

          #3541464
           Claus

            Flybillet.dk er også et rejsebureau.

            Jeg vil anbefale dig, at du først tjekker markedet ud, dvs du søger på forskellige søgemaskiner, f.eks momondo.com, skyscanner.dk, kilroy.dk. Prøv også at søge på forskellige datoer. Midt i ugen er nogle gange billigere end fredag og lørdag.

            Når du så har fundet en pris, som du synes lyder ok, så prøv at søg samme afgang men på det pågældende flyselskabs egen hjemmeside. Rejsebureauet skal jo også tjene lidt på din flybillet, men de penge kan du jo lige så godt spare.

            Finder du en pris som betyder, at du skal skifte til et andet selskab, så skal du jo ikke booke en billet to steder.
            Et eksempel: Jeg skal til Chile og har fundet en billet med Swiss. Af flybilletten vil det fremgå, at Swiss kun flyver til Sao Paulo, men at Swiss har et joint venture samarbejde med TAM. Og det betyder, at jeg bare skal skifte fly i Sao Paulo til et TAM fly. Billetten har jeg betalt én gang. Håber det giver lidt mening.

            Rejseforsikring: Som minimum BØR du tegne en sygeforsikring. Det koster kassen, hvis du bliver syg, eller der sker et eller andet i DK, der gør, at du skal tilbage til DK.

            Der er to store rejseforsikringsselskaber: Europæiske.dk og Gauda.dk Der er lidt forskel på, hvor meget de koster og dækker. Men det kan du jo selv gå ind og prøve af. Så ring lige til dit eget forsikringsselskab. Ofte dækker den alm indboforsikring også bagage.

            Visum: Nu er Afrika et kontinent, men til de fleste sydlige lande kan visum klares ved grændsen. Prisen kan variere fra 20-50 USD. Tjek um.dk

            Namibia er visumfrit de første 3 mdr.

            mvh
            Claus

            #3541466
             Spunkst

              Hej Claus!
              Tusind tak for din besvarelse det hjalp mig rigtig meget, det sætter jeg pris på!

              Dog forstod jeg ikke det mht. flybillet – jeg har nemlig fundet en billig rejse først med SAS til Frankfurt, men jeg skal jo videre til Namibia, hvilket jeg skal med Namibia Air.
              Mener du så at jeg kan booke dirkete fra SAS hele turen til Namibia? Umiddelbart forestiller jeg mig som du skriver, at jeg skal bestille to steder.. kan du uddybe for mig? :o)

              mvh
              Jacqueline

              #3541471
               Claus

                Som udgangspunkt mener jeg, at det er bedst (og billigst), hvis man handler direkte med flyselskabet.

                Men, nogle gange kan det betale sig at købe via et bureau. Tjek forskellige muligheder – søgemaskiner – men prøv også på flyselskabernes egne hjemmesider.

                Nu skriver du jo ikke noget om, hvornår rejsen til Namibia skal foregå, men jeg har søgt lidt tilfældigt i august, og det er ikke en billig måned.

                Jeg vil anbefale, at du køber en billet til Johannesburg/Cape Town, hvor der er langt flere flyafgange og derfra så køber en anden billet til Windhoek. – Som du jo har booket i DK.

                Og så lige det der med economy. Jo billigere en billet er, desto flere restiktioner er der med den. Dvs, du kan ikke ændre noget som helst med billetten, når du først HAR købt billetten.

                Men det vil fremgå af SAS hjemmeside.

                Mvh
                Claus

                #3541472
                 Spunkst

                  Jeg rejser sidst i August. Jeg påtænkt mig den rejse jeg har set på flybillet.dk: Med SAS til Frankfurt og derefter Namibia Air til Windhoek. Jeg kan ikke umiddelbart se andre kun med 1 skift til knap 7.000 tur/retur som den rute.. Så det du fortæller mig er, at jeg alligevel skal købe billetter fra begge selskaber? 🙂

                  Mht med economy billetten var det dog ikke mit spørgsmål – men jeg ved heller ikke om du kan svare på det 🙂
                  Jeg kan bare se at når jeg går ind og bestiller billet har jeg valgmulighederne tur/retur Economy, Economy, Economy Extra og Business. jeg forstår bare ikke deres definition af Tur/retur economy for den billet er nemlig billigere end den alm economy på udrejsen..
                  Problemet er bare jeg ikke forstår det og der er ikke nogen yderligere forklaring på hvad Economy tur/retur er, så hvis nogle herinde vidste det, kunne det jo være perfekt 🙂

                  #3541473
                   Claus

                    Hvis du mener, at den pågældende pris er indenfor den ramme, som du finder rimelig, ja, så er der jo bare at købe billetten.

                    Og så skal du jo selvfølgelig ikke købe billetten begge steder. Da flybillet.dk står inde for begge billetter. Alstå de har kommet med en pris på en billet, der gælder hele vejen.

                    Det, jeg mente, var, at det er altid bedst, hvis man kan deale direkte med flyselskabet. Det er ofte nemmere at ændre dato, tilvalg fravalg osv, når man selv booker hos flyselskabet.

                    Men, nu har du fundet en pris, som du er tilfreds med. Hvis der opstår et eller andet problem med billetten, så er det jo flybillet.dk, du skal henvende dig til og ikke Air Namibia.

                    Hvis du ville have haft en billigere billet, så skulle du overveje at søge mod en større lufthavn.

                    Jo billigere en economy billet er, desto flere restiktioner er der. Du får et dårligere sæde, billetten kan sansynligvis ikke ændres osv. +at det er en bestemt afgang.

                    mvh
                    Claus

                    #3541474
                     Spunkst

                      jeg tror vi taler lidt hen over hinanden 🙂

                      jeg har kun fundet ruten på flybillet, men jeg vil ikke købe hos dem da jeg ikke vil risikerer at få ekstra gebyrer oven i, jeg vil derfor købe direkte fra selskaberne dvs SAS og Namibia Air… Jeg blev bare forvirret da du i et af dine første indlæg skrev, at man ikke skulle bestille 2 billetter selvom man skulle med to flyselskaber, men jeg kan fornemme, at du mener man ikke skal bestille to flybilletter to forskellige steder hvis man det ene sted kan booke hele rejsen.
                      Dette er bare ikke tilfældet ved mig, jeg bliver nød til at bestille først fra KBH til FRA på SAS og derefter fra FRA til WDH på Namibia Air.

                      Jeg kan ikke umiddelbart se hvilke andre danske selskaber jeg kan opsøge som ville flyve til større lufthavne.. Hvilke andre selskaber kunne det da være?
                      Desuden, skal man ikke have andre specielle papirer hvis jeg fx mellemlandede i Cape Town i forhold til hvis jeg “bare” mellemlandede i et andet EU land som Frankfurt?

                      #3541470
                       Spunkst

                        Er der forresten nogle der kender til SAS?
                        Kan se Economy tur/retur er billigere end en alm economy. men betyder det at jeg rejser ud og hjem samme dag? eller hvad er forskellen fra economy tur/retur og alm economy? 🙂

                        #3541480
                         Claus

                          1. Det er forskel på rejsebureauer og flyselskaber.

                          2. Hvis det er muligt, så køb direkte hos flyselskabet. Rejsebureuet skal jo også tjene på din tur, uanset om Lisbeth siger, at det skal fremgå af siden hvilke gebyrer, prisen indeholder, er det ofte billigere at handle direkte med flyselskabet.

                          Handler du med et rejsebureau, så er det dem, du skal henvende dig til, hvis rejsen skal ændr.es

                          3. Der er ikke noget dansk flyselskab, der flyver til Namibia, men flybillet.dk, der er dansk rejseburau, der godt kan lave en billet til dig hele vejen.

                          4. Windhoek lufthavn er meget lille, der er ikke mange,der flyver på den rute, derfor kunne det være en fordel at søge hen mod en større lufthavn.

                          5. Det er et hav af flyselskaber, der flyver til både Cape Town og/eller Johannesburg. Til billige penge.

                          6. Mit forslag lyder på, at flyve med et større flyselskab til Sydafrika, og så købe en billet til Namibia.

                          7. Nu har du jo fundet en pris, som du synes er acceptabel, og så vil jeg da bare sige, at du skal købe den. Gennem flybillet.dk.

                          8. Nu ved jeg desværre ikke hvor driftsikre Airnamibia er. De flyver jo ikke hver dag til Frankfurt, modsat hvis du valgte at flyve til Sydafrika ville der være flere daglige afgange til Europa.

                          mvh
                          Claus

                          #3541483
                           Spunkst

                            jeg siger mange tak for jeres hjælp. hvor er det bare venligt af jer. jeg har bestilt rejsen nu, gennem et bureau, det var nemmest 🙂

                            #3541477
                             Lisbeth

                              “…jeg har kun fundet ruten på flybillet, men jeg vil ikke købe hos dem da jeg ikke vil risikerer at få ekstra gebyrer oven i…”

                              Det er ikke lovligt, at pålægge gebyrer, som ikke fremgår før betalingen accepteres, så du kan altså se det fulde beløb, inden du accepterer handlen.

                              “…Dette er bare ikke tilfældet ved mig, jeg bliver nød til at bestille først fra KBH til FRA på SAS og derefter fra FRA til WDH på Namibia Air…”

                              Du skal være opmærksom på, at hvis du vælger at købe to seperate biletter – 1 billet fra CPH til FRA og 1 billet fra FRA til WDH – så gør du det unødvendigt bøvlet og risikofyldt for dig selv. Dels skal du tjekke dig selv og din bagage ind både i CPH og i FRA og dels påtager du dig selv risikoen for forsinkelser m.m. (så hvis du misser en afgang på grund af forsinkelse, så må du selv redde dig ud af problemerne).

                              Du bør bestille hele distancen som en samlet rejse, dermed så er det sælgers ansvar, at du kommer frem. Det kan du sagtens bestille hos f.eks. SAS, flybillet.dk eller andre rejseudbydere.

                              “…Hvilke andre selskaber kunne det da være?…”

                              Prøv at tjekke f.eks. Kilroy.dk. De har ofte billige biletter.

                              “…Desuden, skal man ikke have andre specielle papirer hvis jeg fx mellemlandede i Cape Town i forhold til hvis jeg “bare” mellemlandede i et andet EU land som Frankfurt?…”

                              Så længe du bare mellemlander og ikke ønsker at bevæge dig ud af det internationale område af lufthavnen, kræves der ikke visum eller lignende.

                            Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

                            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                            Log ind med brugernavn & kodeord

                            eller    

                            Glemt dine oplysninger?

                            Create Account