This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym bjarne

hej
    har ikke rejst i thailand men i sydafrika men min gode ven har været der op til flere gange og 10000,- så lever du som en konge der nede …. vil anbefale dig at bo på hostel der møder du helt sikker mennesker hele tiden rigtig god tur bare det var mig

Anonym crusader

10000 til 3 uger er rigeligt. Angående det at rejse alene, så skal du ikke være nervøs for det. Jeg er jævnaldrende med dig og har rejst alene op til flere gange også i både Thailand og Cambodia. Man møder altid en masse mennesker og min erfaring er at an egentlig kun er alene når man vælger det. Især denne del at østen vrimler jo med rejsende…..og det ikke kun folk på 18, men rejsende i alle alders grupper. Du kan jo eventuelt starte på Kao san road i Bangkok. Det er backpacker området og herfra er det let at købe ture videre samt finde billig overnatning. Jeg ville ikke bestille noget hjemme fra angående Cambodia. Du kan lave visum på grænsen (20 dollers og et pasbilled). I Siam Reap vil det også være let at finde ture at tage på. Jeg ved godt der er mange der kun aflægger et hurtigt smut til Cambodia men jeg må nu ærligt indrømme at jeg syntes landet har en del at byde på. Jeg brugte selv en måneds tid der og kunne sagtens have brugt mere tid der. Man kan klart mærke en anderledes kontrast i forhold til Thailand. Landet virker måske en del hårdere sammenlignet med Thailand men jeg havde igen problemer der. Generelt drejer det sig jo om at udvise respekt og have sin sunde fornuft med sig.

Anonym Thomas

Du bestiller et 1, 3 eller 7 dages pas til Angkor Wat. Det er et helt uovertruffent sted i Sydøst-asien. Er du til templer, så er 1 dag ikke nok. Vi rendte rundt i tre dage. Indgangsbillet køber man ved en indgang ca. 5 km. før selve Angkor Wat. Transport og evt. køb af guide kan du lave tusind steder i Siem Reap. Det koster 20-30 dollars pr. dag. Køb evt. lokal guide sammen med nogen andre backpackers. Jeg så kun japanske turister i deciderede større guidede ture.

Anonym Frk. Luna

Hej alle I rejsevandte.

Jeg er træt at vinterkolde Danmark og planlægger at tage 3 uger til Thailand her i februar MEN jeg har aldrig været uden for Europa og har aldrig rejst alene så jeg har et par (i første omgang) spørgsmål:

1. Jeg er kvinde, 32 år og rejser (desværre) alene. Jeg er lidt bekymret for om det bliver ensomt, da jeg forestiller mig at de fleste, som rejser alene er meget yngre end mig og at folk i min alder rejser med deres kærester og dermed har ‘nok i sig selv’… Hvad siger I til det?

2. Jeg vil meget gerne et par dage til Cambodia og se Angkor Wat. Er det bedst og sikrest at bestille sådan en tur hjemmefra eller findes der ture jeg kan bestille dernede? Nogen siger at man skal passe på med Cambodia? Igen, da jeg rejser alene er en enkelt dag ved Angkor Wat vel nok eller kan man tage en guidet tur med en gruppe et par dage?

3. Sidst men ikke mindst: jeg har 15.000 alt i alt til turen. Har fundet en flybillet til 5.000 dvs at jeg har små 10.000 (når vaccinationer og forsikring er betalt) til 3 uger i Thailand (Cambodia) hvor jeg gerne vil opleve noget, da jeg ikke vil ligge på en strand og kede mig. Er det realistisk eller er det for lidt penge?

Jeg glæder mig super meget, men er også lidt ængstelig da det som sagt er meget nyt for mig at tage sådan en tur, så jeg håber I vil hjælpe mig lidt på vej. (¨,)

Anonym Marianne40

Hej Frk. Luna

Jeg trænger også bare til at komme en tur ned i varmen og både Thailand og Cambodia lokker.

Jeg har ligesom dig heller ingen at rejse med og kunne være rigtig rart at følges med en derned. Jeg er frisk kvinde på 40 år og rejsevant.. Skal vi følges derned og se hvem vi møder på vores vej ? Hvornår rejser du ?

Mange hilsner

Marianne

Mange hilsner Marianne

Anonym Mads Andersen

Ja for det første, kan man jo på siden her finde og møde mange andre rejsende, hvis altså ikke man vil rejse alene.

Men vil dog mene der er en charme ved begge dele, og det klart man helt selv kan bestemme hvis man rejser alene, hvor længe man vil blive et sted eller hvor mange penge man vil bruge på overnatning osv. Eller om man føler sig usikker og nervøs, måske endda bange. Men i de lande du vil rejse ser jeg ingen problem og de er generelt sikre, hvis man holder sig fra at opsøge de helt små gader, narko og prostitution.

Hvis du gerne vil se hvad der er i vente kan du se mine billeder fra thailand og cambodia på http://www.thildeogmads.dk

Anonym Frk. Luna

1000 tak for jeres input alle sammen. Det er dejligt med lidt guidens!!!

@ Marianne: Jeg tager nok afsted fra d. 15. feb til d. 8. marts (skal lige have helt grønt lys fra arbejde) Bor du evt. i Københavnsområdet? Så kunne vi jo mødes…?

Anonym Stephanie

Hejsa

Jeg rejste alene i Thailand for et par år siden uden problemer. Jeg startede i Bangkok alene, rejste med Jysk og boede på deres guesthouse, hvor jeg snakkede med en masse andre backpackere og personalet. Tog på ture med de andre osv.
    Derefter tog jeg op til Kwaifloden hvor jeg en enkel aften følte mig lidt ensom. Jeg boede som den eneste gæst på et resort midt ude i floden, så det var nok derfor. Men allerede dagen efter tog jeg på ture og mødte en masse andre backpackere. Derefter tog jeg til Koh Tao hvor jeg mødtes med en pige, der havde kontaktet mig over nettet. Hun arbejdede på Koh Tao og hende tilbragte jeg resten af tiden sammen med.
    Så rejs du bare afsted, du kommer til at møde en masse. Det er rigtigt at der er mange unge afsted, men mange af dem jeg mødte var sidst i tyverne (jeg var 25) Dog betyder alder ikke så meget når man er afsted. Der er masser af mennesker først i tyverne, der ikke kun tager afsted for at drikke sig i hegnet hver aften. Jeg kendte ikke alderen på mange af dem, jeg mødte!

Så spring ud i det!

Anonym Hans Møller

hvem vil med mig til Bankok den 20-29 dec 2012 ? jeg rejser alene fra aalborg men er nervøs for har aldrig rejst SÅ langt før alene.
    jeg er en super frisk, sød fyr på 52 år men meget ungdommelig af sind og udseende, og om du er 25 eller 45 er ligegyldigt :)) bare vi hygger os på turen og kommer væk fra kolde dk og ned i varme, afslapning, oplevelser og får ny energi :))

knus fra Hans

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account