This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

i øvrigt:

-Telefoni i disse lande, kan jeg bruge min gode gamle Sony Ericsson t700? Jeg kan huske, jeg en gang fik at vide, at de ældre modeller ikke virker i, i hver tfald, usa.. Virker de i asien?

– Disse poser til at putte sin backpack ned i, når man skal ud at flyve, hvad hedder de? Og hvor køber man dem?

Anonym Magnus

Jakke: Lad begge dine jakker blive hjemme – jan. og feb. er året tørreste mdr. i den del af verden. Måske kan det blive lidt køligt, hvis du rejser i bjergene, men så kan du med sikkerhed købe varmt tøj der – og undgå at slæbe rundt på det på resten af din rejse. Tjek evt. http://worldweather.wmo.int/index.htm

Fodtøj: Kondisko er praktiske til rejsebrug. Tevas sandaler er gode, men jeg ville nøjes med at tage ét par med.

Shorts/kjole: De skal helst have en vis længde medmindre du er på stranden. I byerne bruger de fleste lange bukser eller evt. kjoler, andet ser de lokale skævt til, måske undtaget turistområderne.

Vasketøj: Jeg synes fem sæt undertøj/t-shirts er passende. Du kan få vasket dit tøj overalt for småpenge.

Førstehjælp: Tag lidt sårrens og et par plastre med – eller køb det lokalt.

Taske: Hvis du kan begrænse din bagage håndbagagestørrelse, gør du din rejse nemmere. På den måde slipper du også for at bekymre dig om beskyttelsespose til din rygsæk.

Telefoni: Din gamle telefon burde virke i alle tre lande, da der bruges samme type netværk som i Danmark.

God rejse!

Anonym Anonym

Jeg skal to måneder til Sydøstasien (sydvietnam, Cambodja, Laos, Nordvietnam) her til januar, og er nu i gang med at lave en pakkeliste og så købt det nødvendige. Men jeg er lidt lost omkring tøjet.

Fx overtøj. Er det at overdrive at tage en softshell med? Eller kan jeg nøjes med en tynd, vindtæt regnjakke?

Sko: Jeg tænker at tage et par kondisko med, tage et par slidte sandaler med og købe nogle nye, gode nogle. Er det til at finde nogle, som er til at gå i?
    – Jeg regner ikke med at skulle trekke i flere dage.

Shorts- og kjole længde, hvad med det? Jeg har læst, at “man skal have længe short og kjoler på”, men er det til midt på låret eller til under knæet?

Hvordan med hensyn til at vasketøj, hvor mange sæt plejer i at have med/hvor tit vasker i?

Og eller sidst: Førstehjælpskit, bliver jeg anbefalet fra alle sider at tage med – og selvfølgelig.
    Jeg vil selvfølgelig gerne have det fylder så lidt som muligt og kun har det allermest nødvendige med.
    Hvad har i erfaringer med?
    Hvad indeholders jeres ‘førstehjælpstaske’ – hvad har i pludselig manglet?
    Nogle anbefalinger af førstehjælpssæt?

På forhånd tak, fordi i vil dele jeres erfaringer/tanker!

Anonym Trine

Tusind tak for svarene!

Men mht shorts/kjole længde, så blev jeg ikke klog nok. Altså er det totalt no-go at gå i knæ-shorts/kjoler i byerne/ikke-turist områder?

Anonym Magnus

Shorts eller lign. er ikke totalt no go, men du vil blive mere accepteret af de lokale i ankellange bukser eller kjole. I templer er knælangt tøj dog udelukket.

Anonym Anonym

Ang. førstehjælpspakke: det er en rigtig god ide at medbringe et par sprøjter med kanyler. Hvis uheldet er ude, er det rart at have noget sterilt med. Jeg snakkede endvidere med min læge og fik lidt penicilin med.
    Rigtig god tur

Anonym Christine

Hvis du ikke kan begrænse dig nok til at din rygsæk kan komme med på flyet som håndbagage så skal du bare købe sådan en flightbag/airporter. Tror de koster ca. 200 kr.
    Jeg har en fra Osprey som jeg er fint tilfreds med.

God tur 🙂

Anonym Anonym

Bliv medlem her og få gode hurtige råd af andre backpackers 🙂
    http://www.facebook.com/BackpackersDanmark?ref=hl

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account