This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Matt21

Hej alle,

Jeg forsøgte at søge i arkiverne, men kunne ikke finde nogen tråd der afklarede mit specifikke spørgsmål.

Spørgsmål: Hvordan sikre jeg mig mod tyveri som backpacker?

Da formålet med rejsen bl.a. er at optage og lave videoer, rejser jeg med værdier for over 15.000 alene i PC og kamera-udstyr.

Jeg kommer til at overnatte som andre backpackere ofte gør – hostels og mindre steder´.

Jeg kan af gode grunde ikke have mit udstyr på mig HELE tiden.

Hvordan sikre jeg mig bedst muligt? Jeg går ikke ud fra der er safeboxes o.lign. overalt..

Anonym sofie_juel

Hej,
    Har fornylig været ude og rejse rundt i syd øst Asien, og det eneste sted jeg ikke oplevede nogen form for tyveri, eller bekymring om det var på de hostels jeg boede på – normalt er der også skabe hvor man med sin egen lås kan låse sine mest værdifulde ting inde, men jeg har ved flere lejligheder glemt at låse, og intet er der sket på 2 måneder.
    Et sted hvor jeg oplevede problemer var på gaderne hvor der i nogle lande er organiseret kriminalitet i form af grupper på blandt andet scootere der køre rundt og river taskerne fra folk. Så hver gang det er muligt er det bedste at have så lidt af værdi på sig som du kan. Men det er bare mine erfaringer fra syd øst Asien. Ved ikke hvor du skal rejse og tror det er meget forskelligt rundt om verden 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account