This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MissAdventure

Jeg har rejst en del i Asien (Thailand, Filippinerne, Indonesien, Malaysia, Borneo m.m.) og har ikke taget malaria-piller nogle af de steder.

Da jeg var i Mellemamerika tog jeg malaria-piller. Der findes mange forskellige (alt efter hvilket land/område du skal til) – dem jeg tog havde ikke de vilde bivirkninger. De skulle kun tages en dag om ugen – og den dag havde jeg rigtigt meget hovedpine, men ellers ikke rigtigt nogle bivirkninger.

Jeg vil anbefale dig at bestille en konsultation hos en rejsemedicinsk-klinik. Der ligger flere forskellige rundt omkring i landet… og de kan vejlede dig i forhold til dine spørgsmål.
    Fx. http://www.rejsemedicin.dk
    Der findes dog også flere andre – afhængigt af hvor i landet, du bor.

Jeg brugte selv en klinik i Aarhus for et par uger siden i forbindelse med vejledning omkring malaria i forhold til en rejse vi skal på om et par uger.

Mvh MissAdventure

Anonym Tine/www.aworldofbackpacking.com

Jeg tog selv malaria medicin i Asien, da jeg fik at vide at der var stor risiko for at få malaria på Borneo, men fik senere at vide af en læge dernede at de ikke havde haft et udbrud i 40 år…. Jeg brugte vibradox…ved ikke om du kan bruge dem i Afrika, men jeg havde ikke problemer 🙂 Jeg er ret sikker på at risikoen er rimelig stor i Afrika, så der ville jeg nok spise pillerne, men som MissAdventure skriver, så kontakt en rejsemedicinsk-klinik, sikkerrejse.dk er endnu en. Vi må egentlig ikke rådgive om malaria medicin, da vi ikke er læger.

Der er fordele og ulemper ved at tage malaria medicin og jeg har samlet et par stykker her: http://aworldofbackpacking.com/to-take-or-not-to-take-malaria-medication/ 🙂 Jeg håber at du finder ud af det

Anonym MaleneSkjold

Jeg er en lillesmuletopforvirret lige nu ang. forebyggelse af malaria, da jeg kun synes at høre og læse modsatrettede informationer og holdninger til netop dette.

Jeg skal en måned til Tanzania og derefter direkte videre til Sydøstasien, hvor jeg på spontan vis vil rejse rundt i 3-4 måneder. Dvs., at jeg kommer til at opholde mig i malariaramte områder i op til 5 måneder. Godt nok vil jeg måske – afhængigt af, hvor jeg vil hen (og det beslutter jeg ikke hjemmefra) – sporadisk ramme nogle ikke-malariaramte områder i Sydøstasien, men sandsynligvis ikke længe nok ad gangen til at kunne nå ikke at skulle tage pillerne.

Nogle af de spørgsmål, der fylder mit hoved …
    – Skal jeg tage malariapiller i alle 5 måneder?
    – Skal jeg købe malariapillerne hjemmefra til alle 5 måneder? Eller skal jeg købe til de 3 første måneder og så købe flere malariapiller dernede?
    – Vil de guide mig ordentligt, hvis jeg køber pillerne i Asien? Altså, kan jeg være sikker på at få nogle malariapiller, der rent faktisk beskytter mig ligeså godt, som dem jeg kan få i Danmark? (Jeg ved godt, at de kun beskytter op til 65 %)
    – Hvilke bivirkninger har du/I oplevet?
    – Hvor kan jeg henvende mig for at få svar på de her spørgsmål? Nogle læger, der rent faktisk ved noget om forebyggelse af sygdomme på rejse.
    Min egen læge er ikke til megen hjælp!

Jeg har desuden læst, at de har sindssyge bivirkninger, og jeg vil nødig bruge 1500,- på at købe piller til 5 måneder, hvorefter jeg beslutter mig for efter 3 uger, at jeg ikke kan holde ud at være på dem …

Jeg håber, at der er nogle erfarne hoveder derude, der har tid til at hjælpe mig med at rydde op i mine spørgende tanker. På forhånd mange tak!

Anonym Cilotte

Hvis jeg var dig, ville jeg sørge for malariapiller i den periode i Tanzania, hvor der kan være malariamyg. I Asien ville jeg ikke tage malariapiller, men i stedet bruge myggespray med DEET, da de udover malaria også har dengue i Asien….og denne kan man ikke vaccineres mod og den er i Asien værre end malaria. Og når du beskytter dig mod Dengue beskytter du dig også mod malaria.
    Ved ikke om de også har Dengue i Tanzania, for så skal du også bruge myggespray med Deet i Tanzania, men her er malaria farligere end den er i Asien.
    Og et godt råd….lad parfumeprodukterne bliver hjemme….også deo med parfume!!! Myggene elsker parfume og sure tæer 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account