This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym RAME

jeg vil høre om der er nogen som har erfaring med en billig rejseforsikring og afbetillingsforsikring? vi er to som skal rejse i cambodia, laos og thailand vi er henholdsvis 24 og 26 ved afrejse. vi syntes at forsikringerne virker ret dyre… er der nogen som kender nogle billige eller kender en side hvor man kan sammenligne priser…

Anonym Lisbeth Friis

Prøv at undersøge om jeres sædvanlige forsikringsselskab også sælger rejseforsikring. Man kan nogle gange spare penge ved at købe forsikringen et sted, hvor man er kunde i forvejen.
    Men vær også opmærksom på, hvilke dækninger I reelt set har brug for, inden I begynder at sammenligne priser. Målet med forsikringen er jo som udgangspunkt, at I bliver dækket efter behov og dernæst til den billigste pris.

Anonym Maria

Kan klart anbefale Gauda rejseforsikring. På en af mine rejser i Thailand blev jeg indlagt og fik brug for min rejseforsikring. Gauda er kendt i Asien og har bla. et kontor i Bangkok og der var ingen problemer og skulle ikke foretage mig noget som helt selv i den forbindelse.
    Men ja, tjek med jeres eget forsikringsselskab, de kan ofte tilbyde en god pris, og som regl har de aftaler med f.eks. Gauda og Europæsike så det i bund og grund er den samme forsikring. Det kan betale sig at betale 🙂
    God tur

Anonym Søren

Jeg synes bestemt ikke Gouda er dyrt, vi skal 5 mdr. til AUS og Asien og har betalt 3000 pr. person ca. godt nok uden afbestilling, men man skal tænke på at at det offentlige ikke dækker noget som helst- der er ingen hjælp at hente. Så hvis du regner ud hvad det vil koste pr. dag at være dækket er det nu ikke så galt synes jeg. de dækker jo akut fyrioterapi, tandlæge, og lægehjælp, konsultationer og evt. operationer og hjemtransport. de dækker også hvis man skal have pårørende ned pga. alvorlig sygdom- samt bagageforsinkelse osv. Så ja, Gouda og ja måske er det mange penge i et budget, men det er et dumt sted at spare- for så bliver man fattig. MEGET fattig.

Anonym McWearq

Jeg kan bestemt også anbefale Gouda hvis I ikke kan tegne en rejseforsikring gennem jeres eget forsikringsselskab. Min søn kom alvorligt til skade, og hans kammerat blev dræbt i et færdselsuheld i NZ for nogle år siden. Både min kone og jeg blev fløjet derud med timers varsel og indkvarteret på hotel i den måned det tog, inden vi kunne få ham med hjem. Hjemturen foregik på businessclass på grund af hans skader. Helt igennem fair behandling som ikke kostede os én krone udover policen(som visnok kostede et par tusinde for 4 måneder)
    Nu har jeg imidlertid en årsrejseforsikring med nøjagtig samme dækning+afbestilling for kr. 550,- om måneden gennem Lærerstandens Brandforsikring.

Anonym McWearq

Rettelse: Det er kr. 550,- om året 😉

Anonym Hanne

En god og billig løsning kan være den rejseforsikring, der er på kreditkort, fx American Expres Gold. Et sådant kort koster 550kr. om året, og I skal vel have kreditkort med alligevel. Eneste ulempe er – så vidt jeg kan gennemskue det – at kommer den ene af Jer til skade/bilver syg og fx skal flyves hjem, bliver den anden ikke fløjet hjem (det kræver at man er en familie).

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account