This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym VerdensMikael

Gouda/Europæiske – same thing, different label.

Check i øvrigt først at du ikke allerede er dækket via eksisterende forsikringer (ansvar, ulykke, indbo, familieforsikring etc). Rigtig mange danskere har en rejseforsikring uden at vide det..

Mvh,

Mikale

Anonym LisbethFriis

Og hvis du ikke allerede er omfattet af rejseforsikring via dine eksisterende forsikringer, så prøv at spørge dit forsikringsselskab om de kan lave en rejseforsikring til dig.
    Nogle gange er det en billigere løsning!

Anonym amg86

Har lige flyttet adressen hjem til de gamle pga rejsen, så har ikke min egen indbo, og det selskab jeg har kan ikke tegne rejseforsikring når jeg ikke har en indbo. Ved godt jeg er dækket af mine forældres, men vil gerne have min egen.

Så andre forslag?

Tak for de foreløbige forslag 🙂

Anonym amg86

Hej

Er der nogen derude som kender nogle gode forsikringsselskaber til når man skal backpakke? Har kigget lidt på gauda selv, men ville lige tjekke andre muligheder ud først 🙂

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Nu ved jeg ikke hvor længe du skal ud og rejse, men jeg forstår ikke hvorfor du vil have en separat dækning på indbo, hvis du allerede er dækket af dine forældres forsikring. Typisk er tyveriforsikring mv. det der virkelig sender prisen i vejret på rejseforsikringer, mens man med en almindelig standard forsikring kan få hjemrejsetransport etc. dækket til ‘rimelige’ penge.

Afhængig af hvor lang tid du skal rejse, mener jeg at almindelige indbo forsikringer dækker de første 3 måneder af en rejse. Dvs. at du i praksis vil være dobbeltdækket i de første 3 måneder. Sagt på en anden måde, vil det være spild af penge hvis du kun skal rejse maks. 3 måneder.

Derudover er jeg i øvrigt enig. Det er ikke den store forskel.

Anonym Brian Blensner

Vi brugte World Nomad under vores et-årige jordomrejse. Jeg kan ikke huske om det er engelsk eller australsk, men halv pris ift Gouda og europæiske men med samme dækning, og i nogle tilfælde bedre, da de acceptere at unge backpackere vil udfordrer livet.
    Skulle uheldet være ude, som at vi måtte hjem i hast til min fars død og begravelse, ringes alligevel til et dansk telefonnummer under forsikringsselskabet IHI.
    Da jeg spurgte IHI hvorfor jeg skulle betale dem det dobbelte for en forsikring ift World Nomad var sælgerens eneste svar at jeg ville komme til at snakke med en dansker, hvad jeg altså kom til alligevel.
    Jeg kan kun anbefale World Nomad i stedet for de dyre danske selskaber.. God tur

Anonym Brian Blensner

Vi brugte World Nomad under vores et-årige jordomrejse. Jeg kan ikke huske om det er engelsk eller australsk, men halv pris ift Gouda og europæiske men med samme dækning, og i nogle tilfælde bedre, da de acceptere at unge backpackere vil udfordrer livet.
    Skulle uheldet være ude, som at vi måtte hjem i hast til min fars død og begravelse, ringes alligevel til et dansk telefonnummer under forsikringsselskabet IHI.
    Da jeg spurgte IHI hvorfor jeg skulle betale dem det dobbelte for en forsikring ift World Nomad var sælgerens eneste svar at jeg ville komme til at snakke med en dansker, hvad jeg altså kom til alligevel.
    Jeg kan kun anbefale World Nomad i stedet for de dyre danske selskaber.. God tur

Anonym henrik

jeg bruger GoSafe

Anonym amg86

mange tak for hjælpen 🙂

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account