This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym stepher

Hejsa
    Jeg tager til Thailand til august og tager et open water dykkercertifikat.
    Jeg har en alm. rejseforsikring men der står ikke om den dækker f.eks dykning.
    Er der nogen, der ved om man skal have en særlig tillægspakke ved dykning sammen med sin forsikring???

Anonym tln

Hej

Hvis jeg var dig saa ville jeg ringe til mit forsikringsselskab og checke. Det er dumt ikke at vaere daekket.

De bedste rejsehilsener

Torben Linnemann

Anonym Raslyng

Jeg har i mange år selv dykket med en almindelig rejseforsikring, der dækkede dykning, men så ændrede de vilkår, så den ikke længere dækkede.
    Jeg bruger nu DAN-europe. Jeg mener, at det er 590,- kr. om året. Det har jeg valgt at betale, selvom “staten” rigtig nok i de fleste tilfælde vil betale, så er det et udlæg, og det vil du blive opkrævet efterfølgende – en regning du ikke har lyst til at betale!!!!!

Men rigtig god fornøjelse med dykningen. Det er en fed verden.
    Skulle vejret være dårligt, så kan jeg anbefale Perhentian Islands i det nordlige Malaysia. Et sandt paradis både for dykning og livsnydere.

Venlig hilsen Raslyng

Anonym Jimmi

Ja, du skal givetvis have noget ekstra forsikring som de typisk kalder “aktiv ferie”.

Anonym Daniel Madsen

Hej

Det er korrekt at du skal have en “aktiv ferie” forsikring.

Jeg er selv dykker og har ikke nogen ekstra forsikring, en sådan forsikring er heller ikke til at betale, og er som sådan ikke nødvendig…

Skulle det ske at du forsvinder og der skal startes en eftersøning, så betaler den danske stat, og de fleste dykkercentre verden over har selv en forsikring som dækker udgifterne ved en evt. tur i tryk krammer…

Alm. små skrammer osv. man kan få ved dykning bliver naturligvis behandlet på en ganske normal rejse/sygeforsikring.

Jeg har aldrig mødt en dykker som har haft en tillægsforsikring.

Så tag du bare trygt afsted, og nyd den gode dykning som der er i Thailand…

God fornøjelse, og god tur…

Anonym Frank Møller

Dan Europe er en billig og god forsikring. Den dækker opså ikke dykker skader, hvis du bliver indlagt på hospital mere end 2 dage.

Mit problem med forsikringer er mistet udstyr. Der dækker DAN kun i tilfælde af en dykker ulykke.

Jeg rejser ofte med udstyr til over 40.000 kr. Det er ærgeligt at miste i en lufthavn.

Frank Møller
    Dykker Instruktør

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account