This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LaerkeT

Jeg skal til Afrika og arbejde på børnehjem til efteråret/vinter og skal nu til at vælge land. Umiddelbart står valget mellem Kenya og Tanzania (evt. Ghana), men jeg har svært ved at finde forskellen på landene, når jeg læser om dem. Er der nogen af jer, som har kendskab til begge lande og kan fortælle de primære og relevante forskelle?

Anonym Stinebs

Hejsa.

Jeg er Tanzania-entusiast .. jeg har været der i 5 måneder.
    Jeg kender kun til Kenya, hvad jeg har hørt folk fortælle.

Tanzania er et fantastisk land – med dejligt kultur, dejlige mennesker, men med barske realiteter (som alle afrikanske lande)
    Jeg har arbejdet på børnhjem, og i skoler dernede.
    Først rejste jeg med Adventureheart, sidenhen har jeg taget der ned på egen hånd.

Hvis du vil et dejligt sted – men meget amerikansk sted hen, så er http://www.cradleoflove.com et godt bud (skøøønt sted, med vidunderlige børn..) Kan eventuelt kombineres med et andet, mere afrikansk sted gennem IVHQ.

Tanzania er et af de fredligste lande i Tanzania.
    Kenya er rigere (safarieren er vidst billigere i Kenya) – og mere udviklet.
    Men der opstår ofte små ‘borgerkrige’ som går ud over civile, og folk der intet har med det at gøre.
    Jeg har dog en engelsk ven som har opholdt sig i Kenya i 5 måneder (1. gang 3 måneder anden gang 2 måneder – som mig i Tanzania) Og han oplevede det ikke, og syntes at det var et vidunderligt sted.

Du kan også vælge begge steder – evt, et sted i Kenya og så tage til Arusha i Tanzania – det er ca. en 6 timers bustur Fra Nairobi til Arusha.

Men hvis du vælger Tanzania, så synes jeg at du skal fly til Nairobi og tage bussen derfra, da det har været billigere begge gange jeg har været der.
    Men det kommer selvfølgelig an på, om du vil til Dar Es Salaam, som tager 9 timer at køre til fra Arusha – så kan tid måske gøres op med penge?

jeg håber du kan bruge dette til noget nyttigt.
    PS. Ghana, skulle efter sigende også være dejlig.

Anonym Tim cruser

Hej

Tanzania er meget bedre med hensyn til alle faktorer som sikkerhed og tryghed ikke meget forvejen som Kenya og land art skønhed og har virkelig brug for service, som du vil give

hvis du har brug for yderligere oplysninger, når at registrere, og hvordan man bevæger sig rundt og arrangere om det, kan du kontakte norman på safariseniors@gmail.com

Tim

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account