This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rikke&Kasper

Hej Folkens!

Min kæreste og jeg rejser 3 måneder til Asien om 2½ uge. Vi lander i Bangkok den 3. juni, hvor det hele tiden har været vores plan at være et par dage. På grund af urolighederne i Bangkok har vi besluttet os for, at vi alligevel ikke har lyst til at tilbringe et par dage her. Vi skal flyve hjem fra Bangkok, så vi håber at tingene 3 måneder senere har ændret sig så meget, at vi kan få vores dage dér i stedet. Efter Bangkok var det vores plan at tage til Kanchanaburi og området heromkring, men nu er vi blevet usikre på, hvad vi skal og ikke skal.

Hvad vil I anbefale os at vi gør, når vi lander i Bangkok ved 13tiden? Vi har også snakket om at tage til Hua Hin. Hvis vi gør det, hvilken transportform skal vi så bruge?

Det er vores første tur til Asien, så vi er meget nye på området.

Mvh Rikke

Anonym Odense1982

Vi kom ikke ind igennem Bangkok… lufthavnen ligger 30 km uden for byen… og man skal ikke ind gennem byen for at komme til Hua Hin…
    I den tid vi var i Cha Am slappede vi bare af… lå ved poolen og tullede rundt inde i byen og på markederne (Hua Hin) og aftenen… bare ren afslapning… så ved faktisk ikke, hvad man kan lave der.. men mener, at man kunne booke forskellige udflugter (abetempel og elefantridning og sådan noget…)
    Fra Hua Hin tog vi en bus til Phuket… og her lavede vi en hel masse… red på elefanter, sejlede i kanoer, var i abe-tempel, på phi-phi, ude at snorkle, på jungle-tur og badede i vandfald osv…. super lækkert… vejret var dog meget bedre i Cha Am, end det var helt sydpå (i juli måned)

Hvis I vil med bus eller tog fra Bangkok skal I ind mod byen.. så det vil jeg ikke anbefale jer, som situationen er pt… men se, om I ikke kan få en god pris på en taxa-tur…. jeg havde i hvert fald ikke spor lyst til at sidde i en bus efter den lange flyvetur fra DK.

Denne gang skal vi både til Thailand, Malaysia og Borneo… og vi har booket alle fly i god tid, så vi skal flyve rundt mellem de forskellige steder.. det er super billigt, når man køber billetterne i god tid… 🙂
    Har set, at der har været en smule uroligheder i Chiang Mai… men tror ikke, det bliver et problem at tage dertil.. håber det i hvert fald ikke, vi har booket et super spændende adventure-program i Chiang Mai.. og glæder os helt vildt til alt det vi skal… men holder mig opdateret gennem bureauet dernede, når vi nærmer os.. vi skal afsted natten til d. 23. juni – og hjem igen d. 4. august.

Håber, I får en fantastisk ferie – Thailand er virkelig et paradis 🙂

Anonym Rikke&Kasper

Hej igen.. 🙂

Perfekt at vi slipper for at komme ind i selve Bangkok – som situationen er lige nu, så lyder det i hvert fald ikke særlig attraktivt! Jeg synes umiddelbart at taxa lyder som den bedste løsning, så det bliver nok det, vi gør. Vi har rimeligvist lagt os fast på Hua Hin, men vi har også snakket lidt om at flyve til Phuket og området heromkring, og så tage til Hua Hin senere, når vi alligevel skal over på den side igen – vi skal nemlig til Ko h Tao og Koh Samui senere. Jeg glæder mig til at se, hvad vi ender ud med 🙂 Vi har ca. 1 måned i Thailand, så vi kan gøre lidt som vi vil..

Vi skal også til Malaysia og Borneo – og også Bali. Vi har ikke booket alle fly endnu, men nogle af dem. Vores plan er også for det meste at flyve rundt, for at spare transporttiden. Hvad skal I lave på Borneo? Og hvor skal I bo? Vi har købt en wild-life-tur og ellers står den nok på dykning ved Sipidan. Vi har også snakket om Mulugrotterne, men nu må vi se 🙂

Det lyder spændende med jeres adventureprogram i Chiang Mai! Hvad skal der ske?? 🙂

Vi rejser den 2. juni og er hjemme igen den 28 august. Kan sleeeet ikke vente mere 🙂

Anonym Jannie

Jamen så kan det da være, at vi render ind i hinanden dernede…
    Vores plan hedder:
    * 24/6-27/6: Bangkok (bliver jo så nok ændret)
    * 27/6-4/7: Chiang Mai
    * 4/7: Enkelt oivernatning i Phuket
    * 5/7-9/7: Phi Phi
    * 9/7-11/7: Krabi
    * 11/7: Overnatning – Kota Bharu
    * 12/7-17/7: Perhentian Besar
    * 17/7: Overnatning – Kota Bharu
    * 18/7-31/7: Borneo
    * 31/7-3/8: Kuala Lumpur
    * 3/8-4/8: Flyve til Bangkok og videre hjem

Vi har booket så godt som alt hjemmefra… både fly og overnatninger og næsten alle udflugter… vi har nemlig kun mulighed for at være afsted i 6 uger (vi er nemlig begge skolelærere)… så vi kan kun rejse, når skolerne er lukkede…

I Chiang Mai skal vi på forskellige jungletreks med overnatninger (primitivt) og så skal vi på mountainbike i junglen, på vild riverrafting, elefantridning mm… det er nogle forskellige pakkeløsninger, der indeholder en masse adventure… min kæreste skal også ud at klatre (det tør jeg ikke), og så skal vi i Tiger Kingdom.

På Borneo har vi booket gennem Sandakan Backpackers – vi har bestilt Turtle Island, Orangutang Centeret (Sepilok), Kinabatangan river-“safari”, og bjergbestigning (Mount Kinabalu).
    Så har vi også bestilt overnatning/dyk på Mabul/Sipadan (det er det eneste, vi ikke har booket gennem Sandakan Backpackers) – det er dog kun mig, der dykker… min kæreste vil bare slappe af og snorkle lidt.

Jeg har desuden planer om at dykke på Perhentian og Phi Phi… hvis min kæreste ikke bliver alt for træt af alt mit dykker-halløj 🙂 🙂

Anonym Rikke&Kasper

Hej Jannie!

Tak for forslaget 🙂 Jeg er også mest hooked på at tage en taxa.

Jeg har set andre steder at mange anbefaler tog og bus, men efter en så lang rejse ved jeg ikke, om det måske bliver for besværligt først at skulle til at finde en tog/bus-station, finde ud af køreplaner, m.m. Det er trods alt vores første gang i Thailand, så de første par dage gælder det bare om at gøre brug af de nemme løsninger til vi lige har fundet os til rette og har fundet ud af ‘systemet’.

Jeg er jo meget ‘grøn’ inden´for området, da vi som sagt ikke ha været der før. Hvor meget kommer man igennem Bangkok, hvis man skal med taxa? Vil jo nødig risikere pludselig at havne i noget mindre godt 🙂

Har du set, at der også har været et par sammenstød i Chiang Mai?

Er der andet, du vil anbefale omkring Hua Hin? Jeg vil prøve at tjekke Regent Cha Am ud 🙂

Jg kan ikke vente! Kun 17 dage til afgang 😉
    God tur til jer også!

Anonym Jannie

Jeg rejser selv til Thailand med kæresten her d. 23. juni… vi har planlagt at være 3 dage i Bangkok, inden vi skal videre til Chiang Mai…
    Vi ser lige tiden an, men ellers flyver vi bare til Chiang Mai den dag, vi lander i Bangkok og tager et par ekstra dage der.

Sidst jeg var i Thailand tog vi fra Bangkok til Cha Am (en lille by uden for Hua Hin) samme dag, som vi landede…
    Vi endte med at tage en taxa fra lufthavnen…. Vi gav kun 2000 bath. for det (efter en del forhandling) … og køreturen tog ca. 3-3½ time…

Vi boede på det lækreste hotel (Regent Cha Am) og derfor kunne man tage en lille hotel shuttlebus ind til Hua Hin om aftenen…

Senere på turen boede vi en enkelt nat i selve Hua Hin… men endte med at tage tilbage til Regent Cha Am igen… vi var simpelthen så glade for at bo der 🙂 og det var nemt at tage bussen ind til Hua Hin om aftenen.

God tur 🙂

MVH Jannie

Anonym Rikke&Kasper

Hej igen, du 🙂

Vi kommer vist til at være ‘lige i hælene’ på hinanden, men tidsmæssigt er vi nok et godt stykke foran jer 🙂

Vi har netop fastlagt vores endelige rejserute igår – den er blevet ændret en hel del pga. urolighederne i Bangkok, men jeg tror at plan b er lige så god som plan a var 😉

Vi lander i Bangkok den 3. juni, hvor vi straks flyver videre til Phuket og så kommer det til at hedde Phuket – Koh Phi Phi – Krabi – Suratthani – Koh Samui -Koh Pha-Ngan – Koh Tao – Hua Hin – Kanchanaburi – Bangkok til Kuala Lumpur – Kuala Lumpur til Borneo – Borneo (Wildlife Safari Tour) – rejse rundt på Borneo – Kuala Lumpur – rejse rundt i Malaysia – Bali – Bangkok – hjem 🙂 Så er der vist ved at være gået 3 måneder.

Det lyder vildt fedt med jeres tur til Chiang Mai. Især mountainbike i junglen lyder interessant! Hold da op, hvor fedt! 🙂 6 uger er nu også et stykke tid at rejse i, synes jeg. Det er første gang, jeg/vi skal være afsted så længe. Tidligere har vi kun været afsted i 4 uger af gangen, men det har været i Europa.

Har I rejst meget i Asien tidligere? Eller Thailand?

Kan du anbefale nogle overnatningsmuligheder på Phuket?

Vi har ikke dykkercertifikat endnu, men regner helt sikkert med at vi begge skal tage det! Det bliver stort! 🙂

Anonym Tim

Hej
    Har fulgt jeres rejsedialog, og har tidligere taget samme rute. I kan evt. lade jer inspirere af “Backpacking for begyndere” – også selv om I ikke måtte være begyndere. Den følger faktisk samme rute som I beskriver – i rejsedagbogsform.

Anonym Rikke&Kasper

Tak for forslaget! 🙂

Jeg vil se om jeg kan få fingrene i den inden vi skal afsted 🙂

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account