Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3515458
     GitteC

      Har set på tur til Indien i juni mnd., men blevet i tvivl pga monsoonen. JMit formå med turen er bla at få dyrket noget yoga; massage; ro og indsigt i 6- uger. Har DU været samme ‘sted’ og dermed tip til HVOR jeg evt kunne kigge for inspiration – ja, så hører jeg gerne fra dig!! HVad med Nepal..Malaysia….Laos….jeg er meget interesseret i Buddhisme, ro, meditation, yoga etc.

      GLÆDER mig til at høre fra alle jer rejsefæller!!

      #3515490
       Anonym

        Hejsa, jeg ved ikke særlig meget om yoga, men synes generelt, at man finder en større ro i Laos og Nepal, end tilfældet er med f.eks. Thailand og Vietnam.

        Du skal vel næsten have fat i nogen folk, som har været tilknyttet et tempel?

        #3515824
         Anonym

          Altså, Malaysia er officielt et muslimsk land, men her er mange kinesere og dermed også mange buddhister, taoister osv. Jeg bor selv på Penang og her er næsten flere kinesiske templer end moskeer selvom kineserne “kun” udgør 40% af befolkningen her på øen.

          Der er flere forskelle steder med dejlig natur og fred og ro. F.eks. Botanisk have, på vejen op gennem junglen på Penang Hill og Monkey Beach.

          Mht vejret – regntid eller ej, det betyder ingenting. Hvis det regner er det oftest sen aften eller nat. Hvis det endelig regner om dagen er det sjældent mere end 20 min. ad gangen og vandet er fordamet igen i løbet af en time. I hvert fald på vestsiden, ved ikke med øst og Borneo 🙂

          #3515964
           Eline

            Hej Gitte.
            Ved ikke specielt meget om monsunen i Indien, men ved at byen Rishikesh er yogaens, meditationenes den buddhistiske filosofis højborg. Det ligger flere Ashrams i byen (der i øvrigt skulle ligge rigtig flot) hvor det er muligt at tage kurser i 3 ovennævnte. Desuden virker det til at være ret billigt at deltage i disse kurser. Har bla. set et kursus på 6 mdr til 800 kr…. Og de fleste er med kost og logi.
            Så hvis det er rejsen ind ad der er det vigtigste virker det som et rigtig godt sted at tage hen.
            God tur!
            Mvh Eline

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account