This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Chr

Hej! Jeg vil gerne prøve at give nogle svar.

1. Tag bare et enkelt hurtig-tørrende håndklæde med. Du skal nok få brugt det. Køb desuden et par sharonger derude, gode på stranden, efter bad og til at sove med/på.

2. Jeg har altid brugt en pengekat og vil ikke kunne undvære den.

3. Hvis du planlægger en jungletur på flere dage, vil en regnjakke måske være god at have med. Men jeg tror nu ikke du får brug for den. Når du ikke er i junglen, er du bare indendørs de par timer det regner.

4. Skal du i junglen, er et par kondisko et must, ellers får du kun brug for et par gode sandaler og klipklappere.

5. En hængelås og en fly/transportpose til din rygsæk ville jeg ikke spare væk. Transportposen er god mod tyveri og passer godt på din rygsæk. Jeg har haft myggenet med til Thailand og Malaysia og aldrig brugt det.

6. Ikke i Thailand.

Alle ting kan købes langt billigere derude, men vil du være sikker på noget af ordentlig kvalitet, bør du måske købe nogle af tingene herhjemme.
    God tur.

Anonym Magnus

1. Ja. Et meget tyndt bommuldshåndklæde fungerer også fint men fylder lidt mere.

2. Jeg rejser altid med et mavebælte indenunder bukserne, hvor jeg opbevarer pas, visakort og de fleste af mine penge. Undgå en stor pung i baglommen. En tynd pung af læder eller stof i forlommen er sværere at se og sværere at stjæle.

3. Nej. Det er alt for varmt at have regntøj på i Thailand og Cambodia

4. Jeg rejser med et par sandaler (Teva eller klip-klapper) og et par sko der er gode at gå i og pæne nok til at gå i byen med. På de pænere klubber og diskoteker i Thailand lukker de dig ikke ind i klip-klapper.

5. Tag en lås med til hoteldøre, evt. en med kode fremfor nøgle. Drop resten.

6. Nej.

Er du i tvivl om, hvorvidt du har brug for at tage nogle ting med, så lad dem blive hjemme. Køb hellere hvad du mangler hen ad vejen.

Anonym mariannej

Jeg skal til juli på en 5 ugers rejse i thailand og cambodja. Men jeg står lidt på bar bund med hensyn til hvad der egentlgi er nødvendigt at tage med…?

1 – Er det en god ide med rejsehåndklæder som er hurtigt tørrende, eller virker det fint med almindelige håndklæder hvis man skal være hvert sted et par dage af gangen?

2 – Hvor vigtigt er det at have mavebælte eller penge kat med? Kan man nøjes med en almindelig pung? Hvad er bedst, mavebælte eller en pengekat til at have om halsen?

3 – Den tid jeg skal være afsted er i regntiden, er det en god ide at tage regntøj med, eller er det fint blot med en plastic regn overslag?

4 – Hvor mange par sko er det nødvendigt at slæbe med? Er et par sendaler og et par gode gå sko rigeligt?

5 – Bør jeg invistere i fx. en nakkepude til flyturene, adapter, rygsækslås osv? Der findes jo et hav af tilbehør, og er helt i vilrede over hvad der egentlig er nødvendigt.

6 – Er det nødvendigt med adapter i thailand og cambodja?

Nogle der kan hjælpe mig?
    Mvh Marianne

Anonym mariannej

Mange tak for svarene! 🙂 Blev en helt del klogere.

Hvad med kontanter?? Skal jeg vente med at hæve det hele til jeg kommer frem? Eller skal jeg medbringe nogle US Dollars eller lokal valuta?

Anonym MichelleØH

Hej Marianne:)

Jeg har næsten lige oprettet et indlæg hvor et par af de samme spørgsmål indgår:)

mvh michelle

Anonym mariannej

Okay 🙂 Tak for det. Så vil jeg da lige studere dit indlæg lidt nærmere.

Anonym Line

Jeg plejer at medbringe nogle få US Dollars for en sikkerhedsskyld, ellers hæver jeg bare i den første hæveautomat jeg finder, i den lufthavn jeg kommer til.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account