This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym KiaG

Hej til alle jer derude.

Ja, efter flere timers søgning sidder jeg nu med den konklusion at jeg vil droppe ud af gymnasiumet og gå andre veje. Egentlig ville jeg gerne fortsætte mit arbejde i lufthavnen og derefter arbejde noget frivillligt arbejde i nogle måneder med gadebørn eller børn på børnehjem. Er der nogen der har nogle gode erfaringer eller noget som kan hjælpe mig på vej?

Derudover ville det også bare være dejligt at flytte tilbage til Norge og bosætte sig, eller måske et andet land. Nogen som ved de mangler nogen et sted? Jeg har bare brug for noget hjælp da jeg er på bar bund..

– Kia

Anonym Peter Ydesen

Hej Kia.

Har set at der er et projekt i Tanzania med gadebørn. Kender ikke umiddelbart noget til projektet, men det ser efter min mening spændende ud. Du skriver at du går i gymnasiet og ved derfor ikke hvor gammel du er, men tror faktisk der er en aldersgrænse man skal opfylde..
    Du kan evt. kigge på deres hjemmeside: http://www.tanzibarn.dk
    (PS: Nogle gange sådan noget der skal til:-) Og er da helt sikker på at sådanne projekter ihvertfald kan være med til at udvide alle menneskers horisont)

M.v.h. Peter Ydesen

Anonym KiaG

Hej Peter.

Tusind tak for dit svar.
    Jeg vil tjekke hjemmesiden ud og se om det er noget der frister 🙂
    Jeg er 19, så jeg regner med at jeg er “gammel” nok til at smutte afsted 🙂 Har du selv arbejdet frivilligt? (:

Anonym KiaG

Hej Peter.

Tusind tak for dit svar.
    Jeg vil tjekke hjemmesiden ud og se om det er noget der frister 🙂
    Jeg er 19, så jeg regner med at jeg er “gammel” nok til at smutte afsted 🙂 Har du selv arbejdet frivilligt? (:

Anonym Peter Ydesen

Hej Kia.

Jeg kan ikke lige huske det med aldersgrænsen, men mener der er en nedre grænse. Helt sikker på at du kan læse det inde på hjemmesiden.
    Jeg har aldrig selv arbejdet som frivillig nogen steder før, men tager afsted til Gambia for at arbejde på en vens naturbevaringsprojekt til efteråret. Da jeg regner med at skal opholde mig i Afrika gennem lang tid interesserer det mig en del, hvilke muligheder der er rundt omkring. Har dog ikke “forsket” så meget i humanitære projekter lige p.t. Du kan læse lidt mere omkring det jeg skal inde på http://www.travellog.dk/peterydesen (har også oprettet en annonce inde under søgning af rejsevenner i forbindelse med turen til Gambia)

M.v.h. Peter
    M.v.h. Peter:-)

Anonym Louise

Hejsa! Jeg skal afsted til El Salvador til august og lave frivilligt arbejde i 3 måneder samt 1 måneds spanskundervisning mm.. Jeg skal med nogen der hedder Global Contact, som er en del af det der hedder Mellemfolkeligt Samvirke, og jeg tror det bliver super godt.. har hørt om mange der har været rigtig tilfredse med det.. De har både lange og korte ophold og i adskillige lande.. Du kan eventuelt tjekke deres hjemmeside ud: http://www.globalcontact.dk

Meeen jeg synes måske lige du skal overveje det med gymnasiet en ekstra gang.. Jeg tror trods alt man får mere ud af/kan være mere behjælpelig i den tredje verden, hvis man har sin basisviden i orden.. Det er en rigtig god idé at lave frivilligt arbejde efter gymnasiet. Men det er selvfølgelig din helt egen beslutning =) Synes bare du skal overveje det en ekstra gang.. Du får ikke flere chancer, når det handler om gym.. Og det er trods alt hele din fremtid det gælder!

Mvh Louise

Anonym Sarah

http://www.volunteeraid.dk skal jeg rejse med 😉 Held og lykke med din beslutning.

Anonym Peter Ydesen

Hej igen.
    Bare lige til orientering… Mener forresten at man på projektet i Tanzania får tilbudt både kost og logi, hvilket er langt fra tilfældet på mange andre projekter… Men kommer selvfølgelig helt an på om det er en slags “arbejde” eller bare oplevelsen du søger:-)
    M.v.h. Peter

Anonym KiaG

Hej louise.

– Tusind tak for dit svar. Jeg vil prøve og søge lidt mere omkring det.
    mht. gymnasiet, ser jeg det ikke rigtig som en mulighed at fortsætte længere selvom jeg utrolig gerne ville. Det er spild af min egen tid og andres. 🙂

Hej Sarah.
    Tusind tak. Jeg vil kigge nærmere på siden.

MVH Kia

Anonym Line

Der er også Exis.dk, der kan du også komme ud og arbejde forskellige steder i verden.

Anonym Anonym

Hej Kia

Du kunne også prøve at kigge her: http://www.rhe.dk/hojskole/volontoer/

Der er muligheder verden rundt. det er god nok gennem en højskole, men hvis du ikke har afsluttet en ungdomsuddannelse er der vist noget med at du kan få ekstra støtte.

+ højskole = rejse, sjov, venner, prøve nyt, måske blive klogere på hvad du vil,
    – lidt længere tid, flere penge

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account