This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tascha

Hej.

jeg skal til Argentina i november og skal selvfølgelig besøge Foz do Iguazu. I den forbindelse ville jeg lige høre om der er nogen der har erfaring med om man skal bestille en guidet tour fra Buenos Aires eller om man godt bare kan tage til Puerto Iguazu og finde en tour at tage på der?
    Jeg skal nemlig ikke tilbage til BA, men videre til Brasilien bagefter.

Mvh. Natascha

Anonym Claus

Du kan roligt hoppe på en bus fra Buenos Aires til Foz do Iguacu (Byen på den brasilianske side). Her findes et væld af overnatningsmuligheder, og dagen efter ankomst tager du bybussen ud for at se vandfaldene.

Evt kan du tage tilbage til den argentinske side og se vandfaldene derfra, men det er jo en personlig smag, hvor meget man har lyst til at se.

Du kan sikkert godt finde et bureau, der arrangerer turer til vandfaldene, men det er efter min mening spild af tid og penge. Man kan sagtens gøre det selv.

Mvh

Claus

Anonym makemyday

Hvis der er penge til det vil jeg anbefale en overnatning ved vandfaldene inde i parken – der er både et hotel på den argentinske side og et på den brasilianske side. Evt. en overnatning hvert sted. Det giver mulighed for i fred og ro at se vandfaldene – når dagsturisterne er taget afsted igen. En helt anden oplevelse. Giver mulighed for at se det flotte skue ved både solopgang og solnedgang. Jeg havde ikke booket på forhånd, men det var da en ide, for at være sikker på et værelse. Hvis der kun er til én nat vil jeg anbefale den brasilianske side, hvor hotellet er mere charmerende – på den argentinske er det kedeligt udefra, men flot moderne indefra. Men vil helt sikkert anbefale at se vandfaldene fra begge sider. God tur!

Anonym Lasse

som claus siger kan du tage bus direkte fra buenos aires til iguazu. busserne er meget komfortable og har ofte flere forskellige klasser. der er mange overnatnings muligheder men hvis pengene rækker kan det bestemt anbefales at bo på et af hotelerne inde i parken. det er en stor oplevelse at vågne op til. Hvis du vælger at bo udenfor parken er der dog også mange udemærkede hoteler og hostels. At se vandfaldende fra den argentinske eller den brasilianske side kan slet ikke sammenlignes. Der var på et tidspunkt en der beskrev det på følgende måde: på den brasilianske side står du og beskuer det flotte billede mens du på den argentinske side selv er en del af billedet.

Anonym 00pingo

Da jeg selv skal afsted til de fantastiske vandfald i feb. synes jeg da det lyder som en kanon god idé at give sig selv den oplevelse at bo inde i selve parken, men Hvilke hoteller inde ved vandfaldene boede i på? Og hvad er/var prisniveauet?
    på forhånd tak for jeres svar.

Anonym makemyday

Data fra 2004: Der er et hotel på hver side.
    Det brasilianske fik vi til 521 real for dobbeltværelse (gang med 2,1). Stor brasiliansk buffet til aften: 43 real + drikke+10%. Rigtig god morgenmad med måske verdens bedste juice inkl. i værelsesprisen.

NB Uden for parken er der en flot fuglepark, hvor det godt kan anbefales at bruge et par timer.

Argentina: Sheraton Hotel – fik forhandlet pris ned fra 295$ til 217$. 3 retters menu: 45 pesos – skal også ganges med ca. 2.

Man skal stadig betale for parkindgang selvom man bor på hotel i parken. Hhv. 20 real og 70 pesos.

Anonym 00pingo

makemyday. Tusinde tak for dit hurtige svar!
    Det er super rart at have lidt af et udgangspunkt!
    Men en overnatning på hver side er ‘nok’ så at sige? Det er ikke sådan, at man føler, at der ikke er nok tid?
    Jeg behøver selvfølgelig ikke spørge om det er pengene værd 🙂

Anonym makemyday

Claus: God beskrivelse beskue billede / være en del af billedet.
    Pingo: har sendt dig en mail – men kort: en nat hvert sted er nok, men man kan da godt bruge et par dage mere – hvis man har tiden og økonomien til de ret dyre hoteller.

Anonym Dennisbager

Hvordan er mulighederne for at overnatte i egen camper der?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account