This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej der!
    Vi er to unge mennesker som har planer om at tage med den transsibiriske fra moskva over mongoliet til beijing, en gang i starten af april. Fra Beijing vil vi så gerne syd på, gerne til det sydlige Kina, og senere vil vi så gerne besøge vietnam, laos og cambodia. Mit spørgsmål er så: hvordan kommer vi bedst rundt? tog? fly? er det bedst at købe billetter hjemmefra? og hvilke firmaer er billigst?

mvh Rejsende Onkel og Partner

Anonym Luisekv

Hej, Jeg har faktisk tænkt på at tage samme tur – altså med den transmongolske jernbane fra Moskva til Beijing (en arrangeret tur med “Vodkatrain”) omkring maj næste år for herefter at rejse længere sydpå i Kina. Måske ende op i Thailand. Jeg har begrænset med tid, så hvis andre forslag end tog kommer op (fly – evt med priser) er jeg også meget interesseret i at høre mere herom.

Anonym Anonym

I skal tage toget. Det tager lang tid, men er billigst! Og så er det en oplevelse… Mange af de unge kinesere vil gerne øve deres engelsk, og det kan man tit få nogle ret interessante samtaler ud af!
    Selvom mange siger, at det er besværligt at købe billetter på stationerne, skal I bare kaste jer ud i det. De fleste steder har de en skranke for turister, hvor der tales engelsk. Evt. kan I få en kineser til at skrive navnet på jeres destinationer på kinesisk, så burde I ikke få problemer!

Anonym Anonym

Ind imellem kan man være heldig at finde en meget billig flybillet! Vi gjorde det en gang, hvor fly kostede en 10’er mere end tog… Men generelt er det svært at finde de meget billige billetter! Og togene kører jo oftest om natten, så du sover alligevel det meste af tiden! Og sparer en nat på hostel…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account