This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym millagodzillah@hotmail.com

Har I foreslag til hvad jeg kan opleve paa denne rute. Har ca. 2 uger.

Hvad kan I ellers anbefale mig at opleve i det ovrige Brasilien?

Anonym camillabacher

Hvilke oplevelser har du lyst til?

Anonym Pernille

Du skal helt sikkert se iguazu falls på grænsen mellem argentina og brasilien, men det var sikkert også allerede en del af dine planer… Har du 2 uger til hele turen?

Anonym Anonym

Ja du må ikke gå glip af Iguazu vandfaldene. Se det fra både den argentinske side, hvor du kan gå rundt langs med vandfaldene og sejle under dem, mens du fra den Brasilianske side mere iagttager dets storhed fra afstand.

Anonym Anonym

Tak for jeres svar :0)

Vil gerne se enestaaende natur, hvis muligt en masse dyreliv. Flodtur.. Jungletur har jeg set i asien – men hvis I mener det ikke kan samlignes, er jeg ogsaa interessert i det!

Jeg har evt 3 uger til hele turen. Jeg ved det ikke er optimalt tidsmaessigt. Vil gerne opleve saa meget som muligt.

Muligvis aendre plan saaledes jeg rejser fra Peru og via Amazon?

Anonym Pernille

Hvis du vil se dyreliv i Brasilien, skal du ikke vælge en tur i amazonas, der ser du ikke særlig mange dyr, men du skal derimod tage en tur til Pantanal. Har ikke selv været der, men har fortrudt vi ikke gjorde det….

Anonym mcflury

Jeg kan kun være enig i at Foz de Iguazu skal opleves på denne rute.

Er du til “øde” øer så kan det helt klart anbefales at besøge Ilha Grande http://www.ilhagrande.com.br/, som ligger syd for Rio en helt fantatisk ø, hvor der alle muligheder for at snorkle, ligge på stranden og slappe af, idet det er en ø helt uden biler.

Anonym Camilla

Begge udgangspunkt byer er rigtigt spændende, så hvis de to uger også skal indeholde tid til at se dem, ville jeg nøjes med Iguazu for også have rigeligt tid omkring Rio og BA. Vær opmærksom på at Rio ligger meget tæt på jungle – godt nok atlantisk jungle, lidt anderledes end den i Amazonas, men absolut spændende med sine dufte og lyde. Men fra Rio kan man lave fine dagsture op i junglen hvor der er et godt dyreliv. Jeg har set aber flere steder i Rio. Fx på stien nede foran sukkertoppen og oppe i skoven der hvor hanggliderne starter. Også ved Kristus statuen, på vejen derop, har jeg set endda store aber. Tag et par stykker bananer med, så kan du lokke de små aberne helt tæt på (de store ser skumle ud). I Rio er botanisk have et fint sted at kigge efter papegøjer og tukaner, og der er sikkert nok at gå rundt alene.

Det gode ved at tage et par dage væk til fx Ilha Grande er, at sikkerheden er bedre. Pas på dig selv i Rio. På Ihla Grande er det lettere at gå lidt rundt for dig selv. I Rio vil jeg anbefale guidede ture, når du er væk fra turistområderne ved Copacabana og Ipanema.

Anonym Pernille

Ja Ilha Grande er en fantastisk ø, men hvis du kun har cirka en uge i Brasilien, kan du sagtens få tiden til at gå i Rio. Jeg vil helt klart anbefale en tur i farvelaen. Jeg var selv på en tur, hvor vi blev kørt på knallert af de lokale op til toppen, og så gik vi ned gennem de små stier i farvelaen – det var rigtig spændende at se.
    Hvis du mangler et sted at bo i Rio, kan jeg anbefale the light house. Det er et lille hyggeligt hostel i Ipanema.

Anonym camillabacher

Om Iguazu fra berlingske.dk

http://www.rejseliv.dk/artikel:aid=30750

Anonym susanne2690

iguazu som alle andre også nævner.

Og hvis du vil opleve syreliv så findes det ikke så langt fra Rio centrum. Vi lejede en taxa op til Christus og på vejen op er der jungle, ikke tropisk. her stoppede taxaen og der var frie aber som krydsede vejen og vi fodrede dem med bananer. det var fedt!

derudover kan jeg klart anbefale en favella tur i Rio http://www.be-a-local.com mener jeg selvskabet hedder. Så tæt på et rigtigt favella kommer du aldrig igen!

Anonym Anonym

rettelse bealocal.com

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account