This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym rikkembn

Hej.
    Jeg forsøger at sammensætte en tur til sydamerika, hvor planen er, at mine rejsekammerater og jeg skal besøge Brasilien, Argentina, Bolivia, Peru og eventuelt også Mexico (i nævnte rækkefølge). Kan nogen fortælle mig, om det vil være muligt, at komme rundt udelukkende med bus, eller om det også vil kræve fly? Jeg er gået lidt i stå med distancen mellem Buenos Aires og Bolivia nemlig. Og har I et eventuelt bud på, hvor meget det vil koste med disse lange distancer? Bare et skud fra hoften 🙂

Anonym rikkembn

1000 tak for gode tips, det hele er meget hjælpsomt! 🙂 Og jeg er begyndt at overveje Columbia meget seriøst. Men bare lige for at væres sådan lidt en lyseslukker: det er jo ikke ligefrem det bedste ry Columbia har, her tænker jeg, med hensyn til kriminalitet osv. Men er det meget værre end i andre Sydamerikanske lande, eller handler det generelt også bare om at bruge sin sunde fornuft?

Anonym Claus

Du svarer faktisk selv på dit spørgsmål, det handler om at bruge sin sunde fornuft. Og lyt til, hvad andre rejsende fortæller og ikke mindst på hostels. Som jo kender til, hvor man skal færdes og ikke færdes.

De alm kendte råd er jo passe på ved solnedgang
    Lad være med at tage flere penge med, når du skal ud om aftenen, end du regner med at bruge.
    Tag hellere en taxi for meget end for lidt, specielt omkring busstationer, som er tilholdssted for alle typer personer.

Columbia er et fantastisk land med en meget venlig befolkning, kriminaliteten er ikke værre end i Brasilien, det siger måske ikke så meget. Men tidligere kunne man ikke rejse over det hele, og det er blevet mere sikkert nu.

Det er jo verdens største producent af det hvide pulver stads, det tiltrækker mange turister, det er dog nemt at undgå, og det vil jeg også anbefale dig at gøre, politiet samarbejder ofte med pushere. Og så er der kontant afregning, hvis man ryger i fælden.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Hvis du skal helt til Mexico bør du overveje at tage et fly. Ellers kører der busser overalt i Syd og Mellemamerika.
    Pris ca USD 3/time.
    Buenos Aires – Salta – Tupiza – Bolivia. Et lille døgn ca.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Stop i Kan overveje før La Paz:
    tupiza (Bl.a hesteridning),
    potosi (minerne),
    sucre (hyggelig by med god stemning og en del andre rejsende).

Busserne i Argentina er rigtig dejlige og ret LUXUS. Busserne i Bolivia derimod er 100% modsat, og når man ikke lige kører på “kanten” af vejen over en 1000M dyb slugt og der er mudderskred, så er det faktisk en ret stor oplevelse:-)

Og så vil jeg også sige Fly hvis du skal fra Peru til Mexico – Hvad med Columbia i stedet? Det er tættere på..

Go rejse

Anonym rikkembn

Mange tak for hurtige svar! 🙂
    Jeg har også et andet transport problem, som I måske kan hjælpe med? Vi overvejer denne tur http://www.iguassufallstour.com/main.php?act%5Bpacotes%5D=pacotes&set%5Bpax%5D=4&PHPSESSID=89f30c42de468c519d1f825658b2c9f6 – Package 5: Great Deal, og herfra skal vi så videre til Buenos Aires, hvilket også helst skulle gøres med bus, hvis det er billigst. Da jeg aldrig har rejst på de kanter før, er det dejligt, hvis man lige kan danne sig et eventuelt overblik over priser og transporttid på forhånd 🙂

Columbia har vi egentlig ikke overvejet. Kan du fortælle lidt om prisniveauet, og nogle af de steder Columbia har, som er spændende at se? Både kendte og mindre kendte 🙂

Anonym Max

Hej
    Jeg kender lidt til turen fra BA til Bolivia. Jeg har kørt den på MC to gange ad to forskellige ruter. Den ene var den direkte vej over Cordoba. Det er en relativ kedelig rute hvor byerne Cordoba og Salta dog skiller sig ud positivt. Den anden rute gik over vinbyen Mendoza og gennem Andesbjergne til Bolivia. Det skete vha. den i Argentina meget berømte rute 40. Det er en helt enestående tur som du bør overveje hvis altså det ikke drejer sig om at komme hurtigst muligt fra A til B.
    Der går busser begge steder. Dog skal du nok skifte nogle gange gennem bjergene.
    Jeg kender rigtig meget til Bolivia, hvis du har spørgsmål hertil.

Anonym Anonym

Ift jeres iguazu-tour, så lyder det da voldsomt dyrt; kan ikke huske hvad vi betalte, men laaangt fra det. – mener entreen på begge sider er ca den samme – omkring 130DKK (100 pesos eller 37 brasilianske rais)

Vi ankom til Iguazu fra Sau paulo og valgte bevidst (kun) at være på den argentinske side (porte de iguazy) – det var billigere og det er der (jeg fik det indtryk af) at man bedst kunne se vandfaldende. Det er voldsomt nemt at finde de rigtige busser og sådan. Vi var der tidlig morgen og brugte hele dagen der – incl sådan en bådtur og en jeep-tur hvor man så forskellige dyr – før vi tog videre til porte de iguazu (byen og fandt et hostel) – fra hoved buscentralen da vi kom fra sau paulo – der opbevarede vi vores tasker og tod ud til vandfaldene og så tilbage til buscentralen og til porte – meget kan også gøres RIGTIG billigt og meget hurtigere i taxi..

– på den argentinske side er der ligeledes sådan en “fugle-park” med tukaner osv – lidt hyggeligt.

Det er rigtigt billigt at bo på den argentinske side (porte de iguazu) og der er fine hostels med mange hyggelige mennesker.

Det er en lidt lang tur fra vandfaldene til B.A, men da busserne i Argentina er sindsygt gode, så gør det ikke spor. Det er billigt og bekvemt (husker vi fik cognac til aftenskaffen og champagne til morgenmaden + store liggestole = med i prisen.

I skal ikke være så bekymrede for at booke noget hjemmefra – det løser sig det hele og det er fedt at kunne være lidt fleksibel, hvis man pludselig møder nogle andre kool rejsende (og det gør i).

Tjeck evt her http://wikitravel.org/en/Iguaçu_Falls#b

og prøv evt at google hostels på begge sider (foz de iguazu og porte de iguzu og find nogle priser..) Den der pakke lyder jo lækker men igen – MEGET dyr.

Vender tilbage med info omkring columbia – men søg på nettet der er mange gode og opdaterede rejse sider hvor folk kommer med tips – incl denne side jo.

Jeg beklager det blev ret rodet – men håber Du /I kan bruge det til lidt.

Held og lykke

Anonym Anonym

… Og ift generel pris på at være i de lande du nævner – jeg var afsted i alt 6 måneder – 1 i USA og 5 i netop de lande du skal til – det hele INCL transport ml. landene kostede mig ca 40.000 (USA VAR DYRT:-), så priserne på busser osv er til at overkomme. Køb/lån på biblioteket LONELY PLANET South America – der er også gode tips til bustransport ml. de forskellige byer/lande osv. – Men brug den (kun) som en guide og ikke som værende en BIBEL:-)

Anonym Kaspersherman

Hejsa…

Her er der en side du kan bruge til dine rejse i Argentina, jeg har selv taget bussen fra BA til La Paz, det var sku okay, men langt, men billigt 😀

http://www.omnilineas.com/argentina/bus/retiro/la-paz-bolivia/

Anonym Michael

Hej
    Du kan flyve fra BA til Santa Cruz i Bolivia for ca 4-500 usd. http://www.boa.bo
    Hvis du/I kommer forbi Cochabamba (mellem Santa Cr. og La Paz) kan jeg være behjælpelig ved ophold mv hos min bolivianske familie.
    Feks luxus bus Cochabamba til La Paz (6-7 timer) ca 15 usd.
    Mvh. Michael Rasmussen/mira587@hotmail.com

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account