Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3505604
     Miss_ShadowCat

      Hej allesammen.
      Jeg skal en tur afsted til sydøstasien næste forår med en vendinde. Vi har tænkt på at flyve til singapore og så rejse nordpå. Jeg har dog et stort ønske om at komme til borneo – den malaysiske del, nogle der har prøvet det og ved hvor det er nemmest og billigst at flyve til og fra?

      Udover det har jeg også et par spørgsmål, måske lidt dumme 🙂 Når nu man har sin kæmpe rygsæk og man så skal flyve skal man så hae en lille rygsæk med til flyveren, og i det hele taget bare hvis man skal på en lille tur og ikke gider slæbe alt med. hvad har i gjort?

      Dykkercertifikat hvor og hvormeget koster det. har tænkt på at atge i thailand skal man gøre noget som helst hjemmefra?!

      Tror det var alt for nu

      Rebekka

      #3505605
       Anonym

        Hej Rebekka!

        Det med Borneo kan jeg ikke hjaelpe med, men har vaeret i Peninsular Malaysia… Og det er et fantastisk land! I skal helt klart tage til Taman Negara (en af verden stoerste og aeldste jungler), og Perhentian Islands. KL er ogsaa en vidunderlig by med masser af muligheder!

        Mht. fly. Ja du skal da have en mindre rygsaek med til at have din haandbagage i… Pas, penge, creditcard, kamera osv! Naar man tager paa ture herude er det meget normalt at lade den store rygsaek blive paa jeres hostel og saa have de noedvendige ting i den lille rygsaek! Jeg selv har bare haft min gamle skoletaske med… Du faar ogsaa brug for den paa de lange busture!

        Mht. dykning. Du skal ikke goere noget hjemmefra! Isaer Koh Tao i Thailand er kendt for dykning! Det er det billigste sted i Asien og fiskelivet skulle vaere ret fantastisk der! Derudover er det en skoen oe med en virkelig dejlig stemning!

        Haaber du faar en god tur! Asien er et skoent sted!

        #3505705
         Zingenberg

          Hej Rebekka

          Min kaereste og jeg er paa Borneo lige nu, og her er super laekkert, vi har vaeret her i lidt over 1 uge og skal vaere her i 6 uger! Vi floej fra Bangkok hvor vi var i 3 dage, fordi det var billigst fra DK…men vi gav nasten ingen penge med Air Asia, vi skal flyve 8 gange indenrigs paa Borneo, og det har kostet os lidt under 4000 kr for os begge. Saa priserne er helt i bund, og Air Asia er helt fint at flyve med!

          Med hensyn til Rygsaek, har vi begge nogle stoerrer med og saa en enkelt lille, som vi pakker i naar vi skal flyve og saa har med naar vi tager paa dagsture, det er nemmere end at skulle slaebe rundt paa den store, hvis man alligevel skal tilbage til samme sted.
          Vi har ind til videre vaeret i Kota Kinabalu(hovedstaden i Sabah) og er nu i Sandakan, i morgen tager vi paa jungleflodtur paa Kinabatangan i 4 dage. Du er velkommen til at skrive hvis du har nogen spoergsmaal, saa skal jeg svare saa godt jeg kan.

          Venlig hilsen
          Carina

          #3506140
           Anonym

            Man kan flyve Airasia fra KL til flere steder på Borneo så tjek deres hjemmeside for flere informationer.

            Derudover er Perhentian Islands i Malaysia et af de nemmeste steder at tage dykkersertifikat og meget anbefalelsesværdigt også hvad dyreliv angår.

            God tur

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account