This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Min kæreste og jeg skal en tur til kina og vietnam fra 11maj – 17 juli, og da det er første gang vi begiver os ud på sådan en tur, er der lige et par spørgsmål vi godt vil have opklaret.

I vietnam skal vi selv fragte os fra hanoi til ho chi minh city på ca. en måned. Er der nogle der har erfaringer med den tur?? hvilke byer vil i anbefale vi ser, og er det smart at have planlagt en rute på forhånd.

Mvh. Simone

Anonym rasmus

Altså hvis i kommer ind i Vietnam fra Kina er det et helt klar must at tage en tur til Sapa som ligger en halv time fra grænsen. området må være et af de flotteste i hele Asien og man har en mulighed for at se 5-6 forskellige minoritetsstammer..
    Man kan nemt tage enten tog eller købe en åben-bus-billet hvor man kan stoppe i 5-7 byer..
    Hoi An er hyggelig og gode skræddere.. Hue er der DMZ-zonen tæt på som er et must- hyr en lokal guide i stedet for turistturene.. Hvis vejret er til det er Nha Trang bestemt værd at blive et par dage og nyde stranden og spise lækker seafood..

Anonym Mette

Jeg tog samme tur i sommeren 2006 på 2½ uge – vi havde desværre ikke længere tid. Jeg er helt enig – SAPA er super flot område. Vi tog toget derop. En sejltur til Halong Bay (ud fra Hanoi) er bestemt også et must.
    Vi rejste med nattog ned af kysten – og stoppede i Hoi An – som er hyggelig. Det var bla. en speciel oplevelse at være på stranden søndag aften – hvor alle vietnameserne har fri og er der.. Når I har god tid – ville jeg også sige, at I skulle stoppe i Hue og nogle af de andre byer. Vi stoppede ikke i Nha Trang – så det ved jeg ikke noget om. Vi fløj fra Hoi An til Ho chi min, fordi vi var lidt i tidsnød og fordi det var vildt billigt.. GOD TUR!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account