This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym bpvietnam

Hej
    Min kæresete og jeg skal til Vietnam om et par uger, og skal være der i ca. 5 uger. Vores plan er at købe en brugt motorcykel hver i HCMC og køre til Hanoi. Er der nogle der har erfaring med dette???

Anonym Anonym

Min mand og jeg var i Vietnam i 2007, og vi måtte ikke køre bil og motorcykel, da vi kun havde et dansk kørekort…… jeg ville undersøge det nærmere. Easy Riders kan varmt anbefales:-).

Anonym Magnus

Internationalt kørekort kan fås for 25 kr hos Borgerservice, gyldigt i et år. Jeg ville dog mene, at det var ligegyldigt at have et med, for hvis politiet stopper jer i Vietnam, er det kun for at få penge ud af det. Hvis I giver dem jeres kørekort, får I det ikke tilbage, før politiet er tilfreds med de penge, I giver dem. Hvis I kun skal være der i fem uger, bør I leje en motorcykel i stedet for at købe en. Vær forberedt på at blive snydt og bestjålet i stor stil i Vietnam.

Anonym Line

Hvor lyder det bare som en skøn tur! Har været i Vietnam flere gange, men har ikke mødt nogen som har taget den tur som i har i tankerne. Men sidst mødte jeg nogle Easy Riders i Nha Trang, der ofte kørte turister hele vejen til Hanoi. Det gode ved at tage på ture med disse er, at man fuldstændig selv bestemmer ruten kombineret med deres imput til steder man aldrig ville have fundet selv.

Anonym Anne

I forlængelse af sidste indlæg:
    Vietnam er det skønneste land jeg nogensinde jeg været i! Efter min mening er det en meget voldsom beskrivelse af Vietnameserne!

Anonym Jeanett

Jeg kan også kun varmt anbefale Easy Riders.

Vi stødte på dem i Hoi An, da vi var dernede og havde en rigtig god oplevelse med dem. 🙂

Anonym Christian Jensen

Hvordan gik det så? Klarede i den, og hvad mht. kørekort, forsikring og motorcykel?

Sidder og planlægger at vi skal leje motorcykel når jeg skal derned meget snart, men er blevet lidt nervøs for hvad jeg har læst på nettet.

Mvh. Christian

Anonym bpvietnam

Det har bare vaeret den fedeste oplevelse, og det hele er gaaet rigtig godt og uden problemer. Vi koebte motorcykler i Saigon, min kaereste koebte en minsk og jeg koebte en SYM. Vi moedte politiet flere gange, men blev aldrig stoppet – de kiggede bare den anden vej. Mit indtryk er, at saa laenge man opfoerer sig ordenligt faar man ingen problemer. Vi fik ogsaa af vide af ham vi koebte dem af, at hvis vi blev stoppet, ville vi bare faa en boede paa 5-10$. Vi koerte fra Saigon til Nha Trang langs kysten, og derfra ind i det centrale Vietnam ad Ho Chi Minh ruten – hvilket varmt kan anbefales! Meget mindre trafik og fantastiske omgivelser. Vi koerte ud til kysten igen ved Hoi An. Mellem Danang og Hue kommer man gennem nogle bjergpas – en utrolig smuk rute. Vi solgte motorcyklerne igen i Hue, efter at have koert ca. 2000km ialt. Det har varet den bedste oplevelse, saa jeg kan kun sige: Goer det!! Jeg har to andre venner der er hernede nu ogsaa, og som har gjort det samme, bare med start i Hanoi. De har heller ikke haft nogle problemer.
    God tur 🙂

Mvh. Maja

Anonym Christian Jensen

Hej Maja

I gjorde intet med kørekort, har i motorcykelkørekort i dk? Eller fik et vietnamesisk? Købte i en forsikring dernede, eller havde i bare jeres normale rejseforsikring.

Fik nemlig lidt kolde fødder efter at være inde på den danske ambassade i Hanoi.

Mvh. Christian

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account