This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hejsa,

Jeg overvejer at tage på en backpackertur til Kina engang i aug+sep. og håber nogle herinde kan bidrage med nogle forslag til byer og seværdigheder, som jeg bør undersøge nærmere 🙂

Mine foreløbige planer er, at jeg ankommer til Hong Kong omkring d. 5 august. og skal være i Chengdu d. 14 august. Jeg vil helst undgå at rejse med fly og overvejer derfor i stedet at benytte bus/tog med den fordel, at jeg kan stoppe i nogle udvalgte byer undervejs. Nu er der jo et hav af byer og andet der er værd at se på sådan en tur, så jeg ville høre, om nogen derude har nogle forslag til planlægningen af min tur fra HK til Chengdu.

Et andet alternativ er at jeg først ankomme til Chengdu d. 28 – men indtil videre er dette min B-plan.

Derudover modtager jeg gerne andre forslag til seværdigheder, specielt i Sichuan og GuangXi Zhuang.

På forhånd tak,
    Michelle

Anonym jesper

Hej michelle

Jeg vil helt klart anbefale tog frem for alt andet transportmidel. I kina er det en seværdighed i sig selv, både med hensyn til landskabet, meget kuperet, men i lige så høj grad de lokale om bord.
    Jeg var på samme strækking for nogle år siden, det mest interesante var helt sikkert Gullin. ved du har lyst til at tage en lille omvej, kan du vælge at tage ned til byen dali, skulle være et meget hyggelig backpacker by for foden af et bjerg.
    Der er et hellig bjerg omkring Chengdu, som helt sikkert er værd at besøge.

Håber det kunne hjælpe bar lidt ellers må du jo skrive igen.

Det er et fantastisk land, som uden tvilv vil give et kæmpe indtryk på dig.. bare det var mig..

god tur

jesper

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account