This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym BastianKjar

hey… skal på min første backpackertur… rejsetiden bliver 3 måneder.
    starter i Indien og vil slutte af i Borneo..
    undervejs vil jeg forbi Nepal, Laos, Cambodja og Vietnam. Jeg elsker havet og skal dykke undervejs.
    har også tænkt mig at skulle flyve et par gange.
    er 3 måneder for lidt i forhold til omfanget af turen?
    andre foreslag og små ændringer er velkomne..

mvh Bastian

Anonym Anonym

Perhentian er relativt billigt.
    Du kan leve for 100-200 kr. /døgn alt efter dit luxus-behov.
    Jeg har været der 4 gange og plejer at dykke med Coral Sky Divers (tjek evt. deres hjemmeside). De er måske ikke de billigste(men alle ligger meget tæt), men meget seriøse og med en høj sikkerhed.
    Hvis du dykker med dem, kan du få Erika, der har centret til at booke dig overnatning på Matahari. Det er din eneste chance for at være sikker på, at der er overnatningsmuligheder for dig, da man ellers ikke kan reservere. (Og tro mig, selvom alt evt er booket, så virker der aldrig crowded på øen!)
    Det er virkelig et fedt sted at slappe af!

God tur
    Raslyng

Anonym Anonym

Hvis jeg skal svare kort, så er svaret ja!

Det er rigtig mange lande på meget kort tid. Skær halvdelen væk, så er du ved at være der!

Jeg var 1 måned i Indien – kun nord for Delhi og føler ikke, at jeg har set noget af Indien.
    Hvis du vil vandre i Nepal (og hvorfor skulle du ellers tage dertil?), så er 3 uger til en måned minimum.
    Og jeg kunne blive ved………

Nu skriver du, at små ændringer er velkomne……..
    Dykning foregår ved Maldiverne (hvis du kommer til Sydindien) og ellers er det i området omkring Thailand og Malaysia (+Malaysisk Borneo). Hvis det er dit hovedformål, så ville jeg vælge Indien og Nepal fra og købe en returbillet til Bangkok. Opleve Laos, Cambodia og Vietnam og så flyve med Airasia.com via KL til Borneo og retur. Hvis du tager til Borneo, skal du have mindst 3 uger, ellers er det ikke besværet værd. Og ellers er min favorit, hvad dykning angår, Perhentian Islands i Malaysia pga. nem dykning og varieret marineliv.

God tur
    Raslyng

Anonym Bastian

Hvordan er prislejet på Perhentian Islands?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account