This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym smukia

Hej alle
    Jeg skal til filippinerne til januar og vil høre om nogen kan fortælle mig, hvordan man lettest kommer til Banaue/Batad/Sagada fra Manila?

Jeg har hørt at man skal tage en natbus, men hvor kører den fra. Vi lander i manila kl 22 om aftenen og vil gerne så hurtigt som muligt videre, så hvor skal vi finde hotel henne, for nemmest at komme til busstationen?

Er der nogen mulighed for at flyve dertil? Jeg bliver meget hurtigt køresyg så ser ikke frem til 10 timers bustur hver vej…

mvh Kia

Anonym Claus

Når I nu lander så sent i Manilla, så vent med at tage bussen til dagen efter. Manilla er ok for et par dage, og bussen kører jo hver aften alligevel. Måske også meget godt lige at hvile lidt ud efter en lang flyvetur.

Jeg vil anbefale Malate Pensione. Det ligger måske ikke så centralt i forhold til busstationen, men ligger i et sikkert område af Manilla, hvor der er masser af restauranter i nærheden. En taxi i Manilla er nu heller ikke noget, der vil ruinere budgetet.

Jeg er dog ikke klar over, om man kan flyve til Banaue.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Fra Manila kan man tage en bus til Baguio. Herfra kan man fange en bus videre til Sagada. Fra Sagada kan man tage en bus over Bontoc til Banaue. Man kan selvfølgelig også gøre det den anden vej rundt. Det der er lidt tricky ved Manila er, at de har en masse busstationer der tilhører forskellige busselvskaber, så det er en god ide at vide hvilket selvskab man skal bruge. Ellers kan det virke en smule forvirrende.

Fra Banaue skal man vandre til Batad. Man kan hyre en guide til en evt. 2 dages tur, hvilket virkelig kan anbefales. Fantastisk natur.

Vil også anbefale Malate pensione, husk at booke i forvejen da de altid har godt med besøg.

Anonym Travelmate.dk

Jeg tilslutter mig at Malate Pensionnes faciliteter er fantastiske til prisen. Til gengæld er der ikke megen atmosfære, hvorimod Friendly’s på den modsatte side af gaden (more or less) er en kende billigere, hjælpsomt personale og en dejlig social stemning. Det kommer nu helt an på hvad du søger 🙂

Jeg vil bestemt anbefale de små landsbyer omkring Banaue snarere end Banaue selv. Som der bliver argumenteret for herover er Batad fantastisk og vel nok et must. Selvom det ikke er overrendt er begge steder hvor en mængde turister tager til.. Hvis du derimod vælger at tage til mindre kendte Hapao eller Banawe kan du på en god dag gå rundt det meste af en eftermiddag uden at støde på en eneste anden turist. Det er en fantastisk autentisk oplevelse!

Mange rejsehilsner,
    Daniel Johansen fra Travelmate.dk

Bliv inspireret, få gode råd og hjælp til din planlægning, eller find en rejsepartner. Besøg os på http://www.travelmate.dk

Anonym Thomas

Vi tog Ohayami Trans fra Lacson Avenue kl. 22 om aftenen. 8 timer senere vågner man op i Banaue. Turen kostede 450 Pesos.

Er enig i, at Batad (og Tappia vandfaldet) er fantastisk. Vi fik en tuk tuk til at køre os fra Banaue til Batad Junction og så gik vi de 9 km. Bum!

Hilsen
    Thomas

Anonym Lasse

I skal finde Ohayami trans, de var de eneste der kørte direkte til banaue da jeg var der i foråret.
    I skal ikke tage via Bagio, med mindre at I skal se noget der.
    Jeg hadder storbyer, så kan godt forstå at I vil videre hurtigst muligt, men I bliver nok nød til at tage en enkelt overnatning.

Har I underøgt hvor lang tid der er til høst, det er smukkest når risene står der.

Mod køresyge skal du spørge din læge om scopoderm, det er et super middel mod kvalme.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account