This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym dukinson

Trods mine 49 år er jeg helt uerfaren backpacker. Min Brasilianske hustru og mig skal den 07. 12. i år til Brasilien og fra den 01.03 tager vi i ca.4 måneder til Panama og videre til alle de Mellemamerikanske lande (undtagen Belize) til USA. Vi vil se Bocas del Toro i Panama, Parque nacional Corcovado i Costa Rica, Granada i Nicaragua og også vulkaner, Ruta de las flores i El Salvador, Tikal i Guatemala, Yucatan…Har I andre gode forslag? Vi interesser os udelukkende for naturen, kolinibyer, maya landsbyer, ruiner, flotte strande, osv..Vi har allerede købt billet til Brasilien, og skal bare købe tilbage billet fra USA. Vi rejser på low budget og vi har omkring 40.000 kr ex billetter. De 40.000 er kun til vore rejser fra Brasilien mod Panama og videre; vi har penge til vores ophold i Brasilien. Tror I at det bliver nok? Vi er ikke så meget til fest og farver, og vi skal spise street mad og overnatte på de billige hostels, og rejse med bussen. I USA vi skal kun se Grand Canyon, og LA og hjem til DK. Hvor meget i cash har jeg ret til at have med mig i disse lande? Kan man hæve penge med Visa og Master i alle de lande? Er det nok at vi viser retur billet fra USA hvis vi bliver spurgt ex i Guatemala eller Mexico, i hvor lang tid vil vi blive der? Spansk skulle ikke være det største problem, for min kone og nogenlunde mig forstår og taler Spansk. Jeg har læst at det sikreste måde at komme fra Columbia til Panama er med fly. Skal man tage fly fra Cartagena? Er det billigst derfra? Hvis I har andre gode råd og ideer, så sig bare, for som sagt vi er absolut uerfarne og udover det lider jeg af PTSD, og alle gode og nyttige råd er meget velkomne! Tidligere har jeg rejst meget I Brasilien, men jeg var altid indkvarteret privat hos venner, familie og bekendte. Denne gang i Mellemamerika bliver det lidt anderledes. Dog i USA skal vi overnatte nogle få nætter hos nogle venner, men vi bliver i USA ikke så lang tid.

Anonym Tine

Jeg vil da lige komme med nogle gode råd. Jeg har dog ikke været i mellemamerika, men tror at det bliver meget stramt med 40.000 for to personer i fire måneder, I kommer nok ikke på mange ture, skal nok overnatte på dorms (nogle steder ville det dog sikkert kunne betale sig med et dobbeltværelse)….Specielt skulle Costa Rica være dyrt. Jeg ville nok sige at I skulle regne med at bruge 60.000….

Det er meget forskelligt hvor mange penge du må tage med over en grænse, men ofte er det omkring 10.000 dollar eller lokal valuta. Jeg vil ikke anbefale at I rejser rundt med mere end et par tusind kr i kontanter! Hvis der sker jer noget, så står I jo lige pludselig uden noget som helst.

Man kan hæve med Visa overhele verden og mange steder også med mastercard. Hav minimum to hævekort med og gem dem to forskellige steder! Tag også nogle dollars med som kun skal bruges i nødsituationer (fx hvis I ikke kan hæve eller lignende) 100-200$ burde være nok.

Jeg ved ikke hvorfra det er billigst at flyve, men prøv at se hvad I kan finde via diverse søgemaskiner ellers kan man også sejle….

Sig til hvis I har flere spørgsmål

Anonym dukinson

Vi mener også at det er lidt for stramt med 40.000 og derfor har vi droppet USA. Jeg fandt et fly billet fra Rio de Janeiro til Panama city; for os begge bliver det lidt mere end 8.000 kr, men som sagt de 40.000 er ex flybilletter. Tja..hvis vi kommer til at mangle penge, så skal vi måske bare blive 3 i stedet for 4 måneder. Udover de steder som jeg tidligere har skrevet vil vi meget gerne se Ometepe Island i Nica; hvis nogen har været på Ometepe, please skriv og sig om det er værd at besøge! Jeg har googlet lidt og fundet ud af at når man kommer ind i Costa Rica, så skal man vise et videre billet. Jeg har tænkt om at købe et retur billet fra Almirante (byen i Panama tæt ved Costa) til Sixaola, som er grænsebyen i Costa Rica, og på den måde ordne det. Er der nogen som kender lidt mere om det? Og en ting mere; kan man altid finde et ledigt værelse i marts-juni på de steder som vi planlægger til at besøge, hvis man ikke altid reserverer i forvejen? Tak for svar Tine. 🙂

Anonym Tine

Det var da så lidt. Er glad for at kunne hjælpe 🙂

Jeg tror ikke at det vil blive et problem at finde ledige værelser, I rejser godt nok i slutningen af højsæsonen (marts-midt april), men jeg har rejst mange steder i og uden for sæson og har altid kunne finde et værelse. Det kan være at I ender på et dorm eller et dyrt værelse hvis I ikke booker i forvejen, men tror ikke at det er nødvendigt. Jeg plejer at tjekke diverse hjemmesider (hostelbookers, hotels.com osv) for at se om alt ser ud til at være booket, priser og så skriver jeg lige et par adresser ned så jeg har noget at gå efter når jeg ankommer 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account