This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Micris

Hejsa!
    Til September tager vi to fyre afsted til Sydamerika. Vi planlægger at tage fra Iquitos i Peru, gennem Brasilien og op til Venezuela. Er der nogen, som har erfaringer med denne tur gennem junglen på flodpramme? Tanken var at finde noget lokalt flodtrafik, men ved ikke om det er realistisk… Turen er selvfølgelig også ret lang, men kan det gøres på en uges tid er det fint nok… Glæder mig til at høre lidt info, hvis nogen ved noget!

Mvh Michael

Anonym Mette

Hej Michael
    Jeg har ikke selv taget turen, men jeg har været rigtig tæt på at gøre det.
    Jeg var i Iquitos i starten af Februar og jeg kan fortælle dig at det overhovedet ikke er urealistisk !!
    I Iquitos starter I bare med at tage hen til den lokale turistinfo, som ligger på den store plaza. Her kan de give jer råd om hvordan I skal gøre.
    Man kan rejse på flere forskellige måder. Enten kan I rejse direkte fra Peru ind i Brasilien. I skal først sejle til en lille by stadigvæk i Peru og herfra ind i Brasilien. Eller I kan sejle til denne by igen og bagefter til Tabatinga (ca. 30 min. over floden), som ligger i Columbia, men er ufarlig (det er først hvis I bevæger jer længere ind i Columbia, i det rigtige jungleområde, at det bliver farligt).
    Herefter tager I en båd til Brasilien. I kan sejle hele vejen til Belem, men det tager i hvert fald 10 dage. Eller I kan sejle til Manaus, som er en storby i midten af Amazonas, kun fremkommelig ved at sejle eller flyve. Det tager ca. en uge.God ide at gøre stop ind imellem, så man får set junglen…
    Disse sejlture, som foregår med fragtskibe, og vistnok er rigtig hyggelige, men ikke luxus!!!!!!! (desuden ser man ikke junglen, man sejler kun og lad ikke nogen putte noget i jeres rygsække…jeg har befundet mig ca. to måneder i Peru og de er så snu!! I kan leje en kahyt og lægge jeres rygsække der, evt. dele den med andre rejsende, så I ikke får stjålet noget) ….nå, men…de sejlture tager lang tid, men er meget billige…I kan sagtens komme ind i Brasilien for en slik, hvis I er tålmodige…Hvis I synes det tager for lang tid, findes der også hurtigbåde, som koster ca. 50 dollars.Hvis I skal flyve når I kommer ind i Brasilien f.eks. fra Manaus er de bedste flyselskaber “Gol” eller “Bra”. http://www.voegol.br (eller bra), http://www.voebra.br (eller bra eller Bra..??, vær lidt kreative, kan ikke huske det helt, men i hvertfald voe foran. Bra er lidt ukendt, men har virkelig gode tilbud…man skal selv møde op for at købe billetterne i f.eks. lufthavnen).
    Desuden er det virkelig ikke noget problem og når I først er i Iquitos møder I en bunke “gringoer”, der skal den vej og de har sikkert en masse gode ideer !!

Håber I får en god tur i vilde Peru, der er for fedt !!

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account