This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kaspersherman

Hejsa…

Jeg er Bosat i Argentina og skal til Salta her i slutningen af måneden…. Og da jeg var oppe nord på tænkte jeg jeg ville tage en til Bolivia og se de flotte bjerge og ikke mindst regnskoven…. Vil gerne hører fra nogen der har været i landet og hvad de anbefaler man ser og gør deroppe? Jeg har omkring en uge deroppe og skulle gerne ende i La Paz eller Santa cruz( eller en by med lufthavn) Hvad er priserne deroppe af, sådan overnatning og mad og ligeledes???

Håber at hører fra jer derude snarrest…

// Kasper Sherman

Anonym Claus

Fra Salta kunne du tage med en bus til Tupiza og herfra fortsætte mod Salar de Uyuni. Saltørkenen.
    Og så tage på en to-tre dages tur.

Herfra mod La Paz og Titicaca-søen, det tager ca 4 t.

Du har jo kun en uge, så det er begrænset, hvor meget du kan nå.

Overnatning fås for 8-10 USD i et dorm værelse.

mvh
    Claus

Anonym Kaspersherman

Okay ja tror vi tager en tur i salt ørkenen…. Vi har også hørt meget godt om rurrenbaque( mener det er sådan det staves) og derfra tage på jungle/pampas tur…. Nogen af jer der har haft succes med det…. ?

Anonym Anonym

Hej.

Jeg har været på en pampastur i Rurrenabaque. Det var fantastisk. Mange dyr at se og vi havde nogle gode guider. Hvis det er muligt, så planlæg det eventuelt sådan, at i ankommer til Rurrenabaque tidligt på dagen og så tag på tour allerede samme dag. Selv byen er ikke noget specielt og man kommer kun for turerne.

Kan desværre ikke huske hvilket selskab vi var med – men vi pressede prisen rigtig meget.

Vi kom desuden til Rurrenabaque med bus fra La paz – og det var en bus hvor de havde fyldt alle backpackerne ind – så vi mødte nogle andre backpackere på den bus og derfor kunne vi finde en tur sammen, hvor vi kunne fylde “et hold fra starten” – dvs vi slap for at vente på, at der var nok tilmeldte.. Igen, det var satme en god tur.

Busturen tog ca 21 timer tilbage til La paz fra Rurrenabaque pga elendigt vejr – regn – og det er en riiimlig sketchy tur, hvor man en del gange ser “døden” i øjnene… Faktisk var hjemturen MEGET ubehagelig – Så hvis man gerne vil spare noget tid – kan man også flyve dertil fra LA paz – kan ikke huske prisen, men det er selvfølgelig noget dyrere end bussen.

Men det er klart en tur jeg kan anbefale:-)

Anonym Anonym

tilføjelse; man så aber, dovendyr, en underlig form for “vand-gris (?), masser af fugle, vi svømmede med pink dolphins og fangede pirat-fisk. Og vi var tilmed så heldige at se en anaconda. Derudover er der SINDSYGT MANGE MYG, hehe.

Vores selskab tog desuden ret stor hensyn til naturen og miljøet – og det er jo også værd at gå efter.

Go tur!

Anonym Anonym

Ift Uyuni så har Thomas ret. Byen er et hul og der sker overhovedet ikke noget. Jeg tog dog rundturen fra Uyuni og tllbage til Uyuni, så kender ikke turen fra Tupiza – men det lyder evt som en god plan. Dog kan der måske være nogle penge at spare ved at tage turen fra Uyuni da der er mange selskaber i den by som arrangerer turerne.

Anonym Thomas

Jeg vil anbefale at starte Salar turen i Tupiza og så ende den i Salar de Uyuni. Tupiza og område er spændende. Det er selve Uyuni IKKE 🙂

Book evt. transport ud af Salar de Uyuni på forhånd (evt. mod Titicaca). Der er for mange turister i byen ift. busser som forlader området. Vi var selv strandet i to dage.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account