This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hey!
    vi er to der overvejer en rejse til Uroguay da vi kender noget familie der. Derfra op igennem diverse lande(agentina, bolivia, brazil, guyana, venezuela, panama, costa rica, nicaragua) og så en billet hjem fra Honduras. Planen er at vi stille og roligt bevæger os derop af og tager os tid til ophold diverse steder. Det skulle være billigst og rarest at rejse med tog om natten og så sparer man jo sovested. er dette sandt?

Jeg kan ikke finde ud af hvad det vil koste at rejse over lange afstande i sydamerika?
    Og er det for vild en afstand, hvis man har 5 måneder?
    for at komme til mellemamerika, skal man krydse Colombia? og er det lige så farligt som man hører? i så fald, kan man så sejle fra venezuela?
    nogen der har en ide om hvad det samlet kommer til at koste såen cirkus i danske koner?

Det superfedt hvis en erfaren ræv lige vil kaste nogen gode tips af sig. tak! Morten

Anonym Pelle

Hey,

Må jeg anbefale at købe nogle af Lonely Planets bøger om Sydamerika, enten South america on a shoe string (tror jeg den hedder) eller for de enkelte lande, der står en masse om måder at komme rundt på, tider og ca. priser.

Men udfra min egen rejse rundt i sydamerika (der starter på onsdag!!!!) så husk at du skal have visum til venezuela hvis du kommer over landjorden, hvorimod det ikke behøves via luftvejen og at evt. udrejse via fly fra venezuela koster 20 USD!

Anonym admin

Moon bøgernes guidebog til Sydamerika er legendarisk god – Lonely Planet har en tendens til at være overfladisk.

Moon “South America Handbook” går mere i dybden.

Køb den !

Anonym metteks

Hej
    Det er ikke muligt at komme fra Sydamerika til Mellemamerika via landevejen. Området mellem Colombia og Panama består af regnskov, og her holder narkobanderne efter sigende til.
    Der går ingen landevej igennem, så du er nødt til at flyve. Sejle er også en mulighed, men jeg har hørt at det er dyrere og mere besværligt.
    Jeg fløj fra Quito i Ecuador til Panama City i 2000. Jeg mener at billetten kostede omkring 50-70$ dengang (mange penge når kursen næsten var 10)
    Der var mange bureauer der solgte billetter, så det var intet problem.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account