This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Loni

Hej alle

Jeg er en pige på 23 år, som meget gerne vil til Afrika og lave humanitær arbejde og som søger en rejsemakker, der deler det samme ønske og måske er klar på at rejse lidt rundt i landet bagefter. Jeg vil også gerne høre fra nogle, som har været afsted og har haft en kanon oplevelse og som måske kan anbefale nogen organisationer, gerne med telefonnumre til dem, så jeg kan kontakte dem med det samme.
    Tusind tak på forhånd

Venlig Hilsen Loni ( loni-dam@hotmail.com)

Anonym Michael

Hej!
    Jeg er lige kommet hjem fra et ophold i Kampala, Uganda. Jeg var dernede i tre måneder og hvis man tænker på at være frivillig i Uganda, så tænker man også først og fremmest på netop det land. Der vrimler med organisationer i Uganda og mange af dem har programmer for frivillige, men ha i mente at det let bliver dyrt når man er med på et “program”. Prøv selv at tage lidt initiativ til at kontakte de “små” organisationer, så du ikke bliver rippet for dyr kost og logi. Gå på nettet for der findes mange nationale humanitære organisationer i Uganda og de tager sikkert godt imod dig uden at tage så meget for dit ophold. Dog skal du så selv sørge for kost og logi, men det bliver ikke noget problem i Uganda.

Anonym Iben

Hej Loni
    Jeg har været i Tanzania to gange, hvor jeg har arbejdet på et børnehjem, første gang i 5 måender og anden gang i 3 måneder. Begge gange har det været en fantastisk oplevelse. Det har været det samme sted jeg har været begge gange, et børnehjem med børn fra 0 år til 10 år.
    Det hele startede med et ophold på Rønde Højskole, hvor jeg deltog i en pilgrimslinie og derigennem fandt to andre piger at rejse med. Vi planlagde selv rejsen og det frivillige arbejde, og igennem Pilgrimslinie fik vi hjælp og vejledning til at finde det helt perfekte sted for os. Vi rejste IKKE igennem en organisation, men kontaktede selv børnehjemmet. Vi boede tæt ved børnehjemmet i et lille hus vi lejede. I den lille by lærte vi en masse at kende og oplevede stor gæstfrihed. Jeg kender også andre som har været frivillig i Tanzania og det er og bliver en kæmpe oplevelse at arbejde i dette skønne land med så mange utrolige dejlige mennesker.
    Jeg synes du skal tage at kigge på Rønde Højskoles hjemmeside, her kan du læse mere om Pilgrimslinien og et sommerkursus, hvor du kan forberede din egen rejse og frivilligearbejde, få hjælp og støtte hertil og finde en at rejse med. Gå ind på denne side: http://www.rhe.dk og læs mere. Det bliver en oplevelse for livet og Rønde Højskole er en fantastisk højskole. Det var min drøm at komme til at arbejde som frivillig på et børnehjem i Arika og Rønde Højskole gjorde det muligt.

Anonym Jannie

Hej Loni

Jeg har lige læst din notits og de svar du har modtaget. Det lyder som en vild oplevelse at komme til Afrika og lave frivilligt arbejde. Jeg vil gerne høre om du har fundet en at tage afsted med og om du stadig er intereseret. Så kunne vi aftale nærmere.
    Jeg er en pige på 25 år fra København.

Med venlig hilsen Jannie

Anonym Mette Frydenlund Jensen

Hej Loni
    Jeg er en pige på 24 år, som deler ønsket om en tur til afrika med dig.. jeg er mere eller mindre klar til afrejse når som helst:-) Jeg vil meget gerne være dernede i ca 6 mdr.
    Hvis du stadig er interesseret så giv lyd fra dig..

Med venlig hilsen

Mette Frydenlund

mette-frydenlund@jubii.dk El. MSN : mette_frydenlund@msn.com

Anonym Gitte

Hej Loni
    Jeg er også inteesseret i at planlægge en tur som friviilig. Jeg har søgt på google angående dette, men synes det er svært at finde ud af hvilken organisation man skal vælge. Synes det lyder som en god idé selv at kontakte børnehjemmene, ligesom Iben forslog.
    Jeg er fra Århus af, men er lige nu bosat i Esbjerg.

Kontakt mig evt på Lejmand82@ofir.dk

Anonym Mange venlige hilsner Suzanne

Hej alle
    Vi er to journaliststuderende fra Roskilde Universitetscenter, som er i gang med at undersøge, hvad unge frivillige får ud af at rejse til Uganda eller andre kriseramte lande. Vi er primært interesserede i de, der har været afsted med de store NGO’er (Røde Kors, MS og Folkekirkens Nødhjælp), og vi er meget interesseret i, hvordan alle sikkerhedforanstaltningerne fungerede.

Anonym Anonym

Hejsa alle i friske piger… jeg kunne virkelig også godt tænke mig at rejse til afrika og arbejde som frivillig på evt. et børnehjem, men mangler også en makker…jeg har planer om at rejse til aug. 2007.
    jeg er en pige på 21 år fra Aalborg.

Venlig hilsen thea.
    thea-johansen@hotmail.com

Anonym Ida

Hei Thea, jeg er en norsk pike, som har lyst å reise til Afrika i august 07! Samme hvor hen i Afrika, så lenge jeg får hjelpe til!
    *-Ida

Anonym Kamilla

Hejsa. Jeg er en pige på 27 år, som gennem mt job som sygeplejersker har snakket med en kollega der også har været i Afrika i som frivillig. Det var hun rigtig glad for :-). Har selv planer om at tage afsted til januar 2008 og være der i ca. 3 måneder. Du må meget gerne skrive hvis du har samme planer eller nogle gode råd om frivillig i Afrika:-). Fx. kan man søge et legat og hvor??

Anonym Anonym

Hejsa….. jeg er en pige på 25 år som deler interessen for at komme til afrika som frivillig, jeg er IKKE interesseret i at rejse med organitation, da jeg har hørt MEGET dårligt om det..jeg søger en rejsekammerat som deler min drøm om at arbejde frivillig.. jeg vil meget gerne afsted sidst i august,eller hvad vi kan blive enige om 🙂 og ca 5 måneder.. mvh maria mail: jensen_1982@yahoo.dk

Anonym Line

hey.. jeg er en pige på 18 år som også har tænkt på at tage til afrika som frivillig. jeg vil gerne arbejde med børn på endten en skole eller børnehjem m.m. men jeg vil først afsted næste år(2008) da jeg først er færdig med hf der.. jeg vil gerne høre fra andre som har været afsted så jeg kan finde ud af hvordan jeg skal rejse og hvor dyrt/billit det kan gøres.. vil også meget gerne høre fra andre der gerne vil afsted i 2008 for så kunne vi måske finde ud af noget sammen.. vil nemlig hest ikke rejse alene:)

hilsen Line
    mail: LineGirl15@hotmail.com

Anonym Ida

Hej

Jeg er en pige på 23. Jeg vil gerne afstedt til Tanzania som frivillig denne sommer, og er mer eller mindre klar til at tage afsted med det samme! Jeg kan blive der til slutningen af August.

Skriv: iengell@hotmail.com

Anonym Christin Oldebråten

Hei alle sammen

Her får dere et kjempegodt tips om frivillighet i Rwenzorifjellene i Uganda. Det bor et norskt ektepar der som tilbyr kost og losji til folk som ønsker å være frivillige. I tillegg er jo Uganda et fantastisk flott land!Les mer og se film og bilder her:
    http://www.mitandi.com/frivillighet

Klem fra Christin
    Oslo, Norge

Anonym Katrine

Hej alle!
    Jeg er en 23 årig pige som virkelig godt kunne tænke sig at komme en tur til Afrika, eller et andet eksotisk land vil jeg heller ikke udelukke, og savner derfor en rejsepartner at dele oplevelsen med. Hvor lang tid, har jeg ikke gjort op med mig selv endnu, dog min. tre måneder. Jeg har forestillet mig noget frivilligt arbejde f.eks. i en børnehave…
    Jeg er ude i god tid, for da jeg pt. er studerende kan rejsen først blive i August 2010. Så ved du ligesom jeg, at du vil ud og rejse omkring denne tid, så kunne det nemt være vi kunne finde ud af noget. Det kunne være sjovt hvis vi var nogenlunde jænvaldrende, og hvis du ligeledes var pædagog, men det er absolut ikke et must… Skriv venligst til min mail. Kuhrskov@hotmail.com mvh. Katrine

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account