Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3500795
     Thaipigen

      Hejsa! Fed side!
      Jeg arbejder med frivilligt arbejde i Thailand. Pt. mangler vi en del til vore 3 forskellige projekter.
      Jeg har selv været afsted.
      Det er en oplevelse for livet, især for dig der ønsker at hjælpe og gøre en forskel. For nærmere info kontakt Rønde Rotary Klubs Pattaya Fond på tlf.: 86351735 Tjek også hjemmesiden, der stadig er under konstruktion: www. Pattayafonden.dk Du er også mere end velkommen til at skrive til mig. : ) Hejsa og forhåbentligt på gensyn!

      #3500810
       Kenneth Karl Nielsen

        Hej Thaipigen

        Vi har netop startet med at sætte fokus på Frivilligt arbejde på Backpacker Planet.

        Kig gerne forbi forummet – måske kan du svare på nogle af de spørgsmål det kommer ind.

        Venlig hilsen

        Kenneth Nielsen
        Backpacker Planet

        #3500813
         Anonym

          Hej og Hola!
          Vi vil helst gerne have folk ud i 4 til 6 måneder af gangen..
          Vi samarbejder med tre projekter i Thailand. “Raindrop” i nordøst Thailand. Kostskole der ligger mell. Bangkok og pattaya og Fountain Of Life Center i Pattaya.

          “Raindrop” er et projekt for de fattige i provinsen og har til formål at yde hjælp til selvhjælp. Frivillige skal arbejde dels i børnehaven og tage sig af børnene i centretsbørnehjem og undervise i engelsk (meget lavt niveau) på skoler i området.

          Kostskolen er en skole for betalende børn men der er også forældreløse børn. Her er der brug for frivillige til at undervise i engelsk. Her får man lommepenge.

          Fountain Of Life er et center ledet af et katolsk nonneorden. Centrets arbejde går ud på at tilbyde underprivilligerede kvinder i området adgang til undervisning indenfor sprog som engelsk, tysk og i fag i edb, frisørfag m.v. Frivilliges arbejde er at yde hjælp/støtte i disse fag. Her er søges kun kvindelige frivillige..
          Jeg arbejder frivilligt for Rønde Rotary der står for at sende frivillige ud til disse projekter. Jeg hjælper med interwievs, briefings osv. Under RR er i sikret en god støtte under arbejdet og opholdet dernede! Vi vil regelmæssig have kontakt til Jer og holdes up to date med opholdet. Jeg tager til Thailand hele Marts månede netop for at se på de tre projekter som jeg ikke har set før. Jeg har tidligere været sendt ud på et børnehjem i Pattaya i 4-6 md. vi er ikke længere tilknyttet stedet.
          I kan se billeder og breve fra tidligere frivillige på hjemmesiden. http://www.pattayafonden.dk

          Der er brug for dig derude!! : )

          #3500812
           none

            hola thaipige!
            jeg har en maaneds tid i thailand i mar-apr. -hvad drejer det frivillige arbejde sig om?og er det fint nok med den ca. maaned jeg har til raadighed??skriv skriv skriv. jeg er meget interesseret! de bedste hilsner

            #3501024
             mette

              Hejsa thaipige..

              Ved godt at der er en anden der har spurgt om det samme, men det kunne jo vaere at du kendte til andre muligheder.. Vi er to piger som for oejeblikket befinder os i Singapore og har tre en halv md. tilbage af vores rejse.. vi braender virkeligt for at deltage i det frivillige arbejde du snakker om… ved du om der overhovedet er nogen chance for at de vil tage fol ind der kun har ca. halvanden maaned til raadighed… ??? ellers kender du nogle steder hvor vi saa kunne have mulighed for at finde noget…???

              venter spaendte paa dit svar kh mette og elisabeth

              #3501033
               Anonym

                Hej Mette, Elisabeth og andre interesserede

                Grunden til at man hos de fleste steder ikke har mulighed for at være i et par måneder, er oftest fordi det kræver lidt tid at sætte sig ind i selvve projektets arbejdsopgaver og rutiner. Samtidigt handler det om mennesker og især børn, hvor man af hensyn til dem ikke vil have for stor en udskiftning og trafik i personalet end der i forvejen er. En af grundene til at det heller ikke er så nemt “bare” at komme ind fra gaden, men at man skal igennem interviews osv., skyldes bla. sikkerhedsmæssige årsager, ikke mindst i disse pædofile tider. Samtidigt vil vi gerne være sikre på, at det er et kvalificeret personale vi sender afsted, endnu engang fordi det handler om mennesker.

                Jeg ved at der I Thailand findes mange projekter m. børn, undervisning, handicappede osv. Jeg har desværre ikke kontakt eller adresser til dem. Jeg kan kun anbefale Jer at henvende Jer til evt. undervisningsministeriet..? Prøv deres hjemmeside evt.? Måske kan I få noget hjælp fra denne turist portal fra Thailand: http://www.Sawadee.com
                Vi har tidligere samarbejdet med Pattaya Orphanage i Pattaya, hvor de før har kunnet bruge frivillige for en kort periode. http://www.pattayaorphanage.net Det er nok nemmere at henvende sig direkte hos dem.

                Håber at dette kunne bruges til noget og at det gav Jer nogle svar. Held og lykke og god tur.

                Mvh.
                Soffi

                #3501064
                 Anonym

                  Hejsa

                  Jeg afslutter gymnasiet her til sommer og tænkte på om I stadig mangler frivillige..?? “Raindrop” projektet lød virkelig som en udfordring.. Jeg tager nemlig et sabbatår, og vil utrolig gerne bruge det på noget fornuftigt..

                  MVH,
                  Michelle

                  #3501067
                   Thaipigen

                    Hej Michelle

                    Ja vi mangler til Raindrop,så skynd dig at søg, inden der bliver fyldt op. Se hvordan og hvorledes på http://www.pattayafonden.dk
                    Held og lykke
                    Soffi

                    #3501074
                     Anonym

                      Hejsa
                      Vi mangler faktisk lige nu til FOL. Thaierne har ikke meget kendskab til engelsk, udover at de kan et par hverdags sætninger, undervisningen starter derfor helt fra bunden af. Det ville være fantasisk med dine engelsk kundskaber dernede. Vi indkalder snart til interview, så få sendt os en ansøgning, så du kan nå at komme med. Rolig nu, ikke stresse.. : )
                      Soffi

                      #3501072
                       Michelle

                        Hej igen (tak for det hurtige svar)

                        Jeg var lige inde og kigge på http://www.pattayafonden.dk og kom til at læse om Fountain of Life.. Mangler de stadig pladser dér?? Jeg har godtnok engelsk på høj-niveau, men er det nok til at kunne undervise disse kvinder??

                        Håber at du kan besvare mit spørgsmål,
                        Michelle

                        #3501758
                         Sofie

                          Hej!
                          Er i thailand i ojeblikket, og vil meget gerne lave frivillig arbejde med gade born eller hjemlose born, er der mulighed for at komme til det, jeg har kun 1-2 maandeds tid!

                          Haaber at hore fra dig!

                          med venlig hilsen sofie

                          #3511481
                           Christine

                            Hej
                            Jeg er Socialrådgiver studerende og skal påbegynde min 5 måneders praktik periode til september 2007. Jeg kunne godt tænke mig at komme til Pataya. Hvordan kommer jeg igang og hvorhen sender jeg min ansøgning.
                            Kh Christine

                            #3511497
                             Soffi

                              Hej Christine

                              I Fountain of Life i Pattaya kan du komme til at arbejde med prostituerede kvinder, i form af undervisning i sprog. I arbejdet med disse piger er det ikke kun det faglige du kommer i berøring af, men også det sociale i pigernes liv. Det sidste er dog ikke et officielt arbejdsområde, men pigerne bruger tit underviserne som vejledere. Du kan kontakte Rønde Rotarys Humanitære Fond (det tidligere Rønde Rotary klubs Pattaya Fond)via hjemmesiden: http://www.humanfond.dk
                              Her kan du også læse om andre projekter. Held og lykke

                              Mvh.

                            Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

                            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                            Log ind med brugernavn & kodeord

                            eller    

                            Glemt dine oplysninger?

                            Create Account